Hae Anna.fi-sivustolta

missä käsitöitä voisi myydä?

Viestiketju osiossa 'Askartelu ja käsityöt' , käynnistäjänä cat-art, 16.03.2008.

1. lisann Vierailija

En tiedä vieläkö olet kiinnostunut. Löysin tämän, kun etsin tietoa, miten möisin neulomani leninki+jakku-yhdistelmän. Olen halukan neuvottelemaan kanssasi virkatuntai neulotun takin tms tekemisestä.

2. huuu-huu Vierailija

huuto.net on hyvä myyntipaikka. Selvitä ennakkoon minkä verran tulee postimaksulisää. Pystyt arvioimaan hyvin hinnan kokeilemalla erilaisia huutohintoja.

3. Kangashullu Vierailija

Olisin kyllä kiinnostunut. Tilanteeni on nytkin todella vaikea: tarvitsisin kipeästi hieman siistimpiä neuleita, lähinnä neuletakkeja, siis sellaisia, joita voi käyttää töissä. Valitettavasti minulla on paha ihottuma, enkä voi käyttää kuin puuvilla/bambu/silkki langoista tehtyjä neuleita. Langoissa saa olla jonkin verran viskoosia seassa, mutta ei missään nimessä villaa/angoraa tms. eläinkuituja tai akryylia.

Tuon ihottuman takia en voi myöskään itse neuloa tai virkata. Sukulaisilla olen yrittänyt teettää neuleita, mutta he eivät vaan tahdo saada mitään valmiiksi. Kaupoissa on hyvin rajallisesti ym. langoista tehtyjä neuleita ja käytännössä ne ovat yleensä kesäneuleita. Itse kaipaisin ko. materiaaleista tehtyjä lämpimämpiä ja tummemmista väreistä tehtyjä neuleita talvikäyttöön.

Tykkään monen eri tyylisistä neuleista, joten jos löytyisi neuloja, niin malleja voisi valita myös sen mukaan, mitä hän haluaa tehdä. Langat voin hankkia itse. Viimeistelynkin, esim. nappien kiinnityksen, voin tehdä itse.

4. lisann Vierailija

Ota yhteys sähköpostilla lisann at luukku.com, niin katsotaan, mitä voidaan tehdä.

5. taiteilija Vierailija

käyppä kattomassa sellanenku Käsityömyynti se on joku uus paikka ku tulee kohta käyttöön

6. Trial Vierailija

7. uupuva kielitaito Vierailija

Etsy vaikuttais semmoselta paikalta mitä vois kokeilla, jos olis kielitaitoo. Jokseenkin ymmärrän lukemani, ja ainahan on sanakirja olemassa, mutta tekstiä en osaa tuottaa. Tuotteen kuvaus olisi kuitenkin hyvä osata kirjottaa. Harmittaa.

8. huutelija Vierailija

Siellä on todella paljon tavaraa merkinnällä "Uusi".
    Hakusanalla Uusi ja Käyttämätön löydät haun kautta vain uusia tavaroita.

Hakusanalla lapaset löydät 17 sivua myynnissä olevia lapasia. Halvimmillaan uudet vauvan lapaset näyttäisivät lähtevän hintaa 1 e (+postimaksu)

9. Osa-aikaduunari Vierailija

10. rea-listi Vierailija

Kirpputorilla ei saa myydä uutta tavaraa eli ei käyttämättömiä käsitöitä myöskään.
    Se on rikos.
    Uutta tavaraa voi myydä esim. naisten joulumessuilla Helsingissä. myynnistä täytyy maksaa veroa.

11. pihi Vierailija

Luulisi viranomaisilla olevan parempaakin tekemistä kuin kytätä jotain sukankutojaa? Näkyy aika monella olevan sukkia ja lapasia myynnissä jollain kympillä ja aika koskemattomilta sukkakasat näyttävät, eli halvemmallako pitäisi vielä myydä? Ei siihen tosiaan paljoa muuta jää kun se tekemisen ilo palkkioksi, kun tavallinen tallaaja ei niitä materiaalejakaan saa tukusta haettua. Kyllä ihmettelisin kovasti jos verottajaa kiinnostaa alkaa tappelemaan parista eurosta per työ?

Itse kaivoin 10 vuotta sitten alunperin itselleni hankkimani langat esiin ja ajattelin väsätä niistä jotain myyntiin kun en nyt niitä omaan käyttöön sitten tarvinnutkaan. Yhtä rikoshan se niitä keriä olisi sitten ihan kerinäkin myydä jos kerran käyttämätöntä ei saa myyntiin laittaa? On tullut myös hutiostoksia tehtyä, uutena menevät myyntiin. Saapa nähdä koska tulee poliisit ovelle....

12. lapanen Vierailija

Kyllä uusiakin tuotteita saa kirpparilla myydä, jos se on alunperin itselle ostettu ja huonoksi havaittu omaan käyttöön.

13. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Käsityötaitojen arvostus on aivan kaivossa tänä päivänä, sillä ilmeisesti kuvitellaan, että kuka tahansa voi tehdä parissa tunnissa nätit villasukat tai ommella runsashelmaisen korsettijuhlapuvun noin vaan..
    Materiaalien hinta on järkevää pyytää takaisin ja työstään voi hyvin ottaa muutaman euron vaivanpalkkaa.
    Myydä voi vaikkapa kaupan ilmoitustaulujen kautta tai lehdissä, mitä nyt keksiikään..

14. Suvikki74 Vierailija

olisi perustaa nettisivusto käsitöiden myymiseksi. Katsotaan tuleeko valmista...

15. riippuu siitä Vierailija

missä asuu mutta erilaisia toritapahtumia järjestetään aika monella paikkakunnalla. Niissä saa kaikki rahat itselleen. En tiedä miten maaseudulla on, mutta voi laittaa ilmoituksen vaikka käyttämänsä kauppaliikkeen ilmoitustaululle. Tietysti siinäkin on riskinsä, ketä tahansa ei ainakaan kotiinsa noin vaan voi päästää.

16. kirppu Vierailija

torilla ei saa myydä uusia tuotetita eli just tuollaisia uusia neuleita tai asusteita. tavara täytyy olla käytettyä, mutta lakia tietysti rikotaan. tarkastajat käyvät ainakin Helsingissä ratsaamassa.

17. Osa-aikaduunari Vierailija

Hyvä ajatus! Pidetään harrastus erillään bisneksestä, ja lahjoitetaan harrastuksena tehdyt käsityöt ystäville, sukulaisille ja hyväntekeväisyyteen. :)

18. tydde ei kirj Vierailija

Ihan hyvä ideä pitää harrastus erillään bisneksestä, mutta jossain se pää tulee jakavan käteenkin. Ihan kiva on saada edes lankojen hinta takaisin, jotta on mistä harrastaa jatkossa. Langat on näätsen melkoisen hinnakkaita tänäpäivänä eikä niiden hankintakustannuksia voi mistään vähentää harrastustasolla.

Toki se syö bisneksentekijän tuloja. Mutta annetaan asiakkaankin päättää, haluaako ammattilaisen neuloman kaulahuivin vai kelpaako sukulaistädin tekemä.

Itse teen paljon neuleita muille heidän omista langoistaan; ihan harrastusmielessä eli en työpalkkaa ota kuin vierailta.

Jotkin hyväntekeväsisyysjärjestöt mainostavat, että antavat langat neulojille.

19. Osa-aikaduunari Vierailija

Ymmärrän tämän näkökulman hyvin, ja tässä tulee esille myös yksi erottava tekijä ammattimaisen myynnin ja harrastuksen välillä: on aivan eri asia, myykö käsitöitä materiaalikorvausta vastaan ystäville ja sukulaisille vai tarjoaako tuotteitaan ulkopuolisille ostajille. Aloittaja kysyi nimenomaan myyntipaikkoja, jolloin on jo pohdittava työn ammattimaisuutta ja hinnoitteluakin!

20. Ninnuli Vierailija

En nyt jaksanut lukea aivan kaikkia kommentteja, mutta mielestäni, vaikka kuinka kutoisitte tv:n ääressä, ettekä vaatisi suurta palkkaa töistänne, niin käsityö kunniaan! Itse olen löytänyt jälleenmyyjiä sellaisista pikkuputiikeista, jotka liittyvät esim matkailuun. Ja eräs paikallinen Tarmokauppa on ottanut provikkamyyntiin (20%) tuotteitani. Sitä kannattaa kysellä eri liikkeistä, lahjatavarakaupoista ja matkailualan yrityksistä, jospa ottaisivat ainakin provikalla myyntiin. On sitten esim nettikauppoja, jotka ostavat heti jonkun määrän tuotteita ja maksavat ne saman tien ja myyvät sitten kaupassaan, tai muita liikkeitä jotka haluavat ostaa tuotteet ja jälleenmyydä niitä. Nämä ostavat firmat kuitenkin ovat aika kertaluontoisia, koska hyllyyn jäävät ilmeisesti tuotteet kun eivät lisätilauksia tee. Provikkamyynti (20- 30%) on ihan hyvä juttu. Ja käsitöille tulisi mielestäni kyllä laskea tuntipalkkaa enemmän kuin 1 €, eihän niitä muuten opita koskaan Suomessa arvostamaan! Ja tietty laskea päälle materiaalikulutkin. Helppoa myyntiä on tietysti se, että jos itse pystyy käymään markkinoilla ja toreilla omia tuotteitaan myymässä. Se vaan on niin kausiluontoista ja esim itselle välimatkojen vuoksi hankalaa. Eli rohkeasti vaan kyselemään kaikista alan putiikeista, jospa ottaisivat myyntiin :)

21. siis miten? Vierailija

Oletko nyt sitten harrastaja vai ammattilainen? Kyllähän nimenomaan tuollainen kiinnostaisi mutta olen aina ihmetellyt että miten ne tekemäni asiat sinne myyvän tahon kirjanpitoon sitten merkittäisiin, pitäisikö minun olla sitten jonkinsortin ihan oikea yrittäjä tunnuksineen ja omine kirjanpitoineen?

Päähäni ei nyt yhtäkkiä myöskään mahdu minkä ihmeen takia torille voi mennä uusia tuotteita myymään vaan kirpputorille ei, että oikein olisi tarkastajia liikkeellä. Mikä laki ja mikä viranomainen? Vai onko siinä toripaikassa joku veroluonteinen maksu vielä lisäksi että viranomaiset olisivat tyytyväisiä? Kyllähän kirpparipöydän vuokrastakin tilan omistaja verot maksaa?

22. näin Vierailija

Kirpputoreissa on perinteisiä kirppiksiä, jotka ottavat vain vanhan tavaran myyjiä, sekä niitä, jotka ottaa myös yritysasiakkaita myymään varaston jämiä yms. En tiedä, onko niillä virallisesti eri status vaiko yrittäjän oma linjaus. Kannatta kysyä ennen pöydän varaamista, onko rajoituksia.

Jokin yritys jälleenmyyjänä on paras ratkaisu saada myös hieman palkkaa; kun kellään ei ole halpaa, niin omankin työn voi hinnoitella samalle tasolle, ja pitääkin ettei muut myyjät kärsi kilpailevista halpatuotteista. Kirppiksellä taas, jos naapuripöydässä joku myy lankakerän hinnalla, niin et kyllä saa yhtään omaasi kaupaksi, jos laitat vähänkään palkkalisää hintaan.

Jälleenmyyjäsi kirjanpitoon menee tulopuolelle kaikki myynnit ja menopuolelle sinulle tilitetyt maksut tuotteistasi (niistä annat kuitin). Sillä, oletko yrittäjä vai et, ei ole tässä asiassa merkitystä.

23. kukkuluuruu Vierailija

Vai on siitä oikeen laki väännetty ettei kirpparilla sais myydä uusia tuotteita. mä myin kyllä useita kertoja joskus kirppareilla käsitöitä ja myös pitäjät sen ties. Omia tuotteitahan saa myydä tiettyyn rajaan asti ennen kuin niistä tarvitsee verottajalle mitään ilmottaa. Ja kyse on siis tuhanneista euroista. Eihän huutonetissäkään myydyistä tuotteista veroa makseta..vai maksaako joku? Ja kyllä suoraan sanottuna ottaa päähän ihmisten asenne käsitöistä\käsityöläisistä ja se miten ihmiset jaksaa napista niistä pyydetyistä hinnoista. Käsityöläiset tienaa elantonsa omilla tuotteillaan siinä missä joku esim. alepan kassalla. Silloin on tuntipalkankin oltava kohtuullinen ja käsityöläistä kunnioittava. Ja on kai se nyt selkee asia että käsityö maksaa enemmän kuin se kiinassa sarjatuotannolla valmistettu laaduton tavara, joka on saatettu vielä valmistaa lapsityövoimalla, matkannut puoli maapalloa ensin päästäkseen tänne. Saastuttanut meriä ja kulkenut konteissa mitkä on suojattu sellasilla myrkyillä tuholaisilta ettei sitä ihminenkään kestäisi. Täytetään vaan tää maailma kaikella roskalla ja ihmetellään sit miks tää luonto hajoo käsiin. Mielummin kai kannattais työllistää suomalaisia ja panostaa siihen laatuun. Joo, käsityö on kalliimpaa mutta pidemmän päälle siitä on parempi hyöty niin itelle kun sille käsityöläiselle ( jälkipolvia unohtamatta).

24. no mutta Vierailija

ei harrastukselle lasketa tuntihintaa. on hyvä tehdä jotain eikä aina vaan töllöttää sitä teeveetä josta katsotaan roskaa kuten tositeeveetä! On hyvä käyttää aivojaan, muuten ne surkastuvat ja saat dg:n.

25. kirpputoreista Vierailija

kirppikset on tarkoitettu käytettyjen tavaroiden myyntiä varten.
    Kerro missä teet rikoksia, usutan poliisit paikalle.
    Ei ainakaan helsingissä saa uusia tuotteita myydä kirpparilla. Käsitöitä myydään myyjäisissä.
    valita mitä valitat, olet oikeia jurputuksen huippuesimerkki!Utuotteita EI SAA myydä kirpparilla, taidat asua savossa, siellähän kaikki rikollisuuskin on sallittua. hyvä ettei tuotetitasi kukaan osta! Olet harmaan talouden yrittäjä!!Linnaan vaan ja tukka pois!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri