Hae Anna.fi-sivustolta

Missä vika?

Viestiketju osiossa 'Erityislapset' , käynnistäjänä Huolestunut, 07.11.2006.

1. Huolestunut Vierailija

Osaako kukaan sanoa mihin voisivat viitata seuraavanlaiset oireet. Ikää lapsella 1v 7kk, ei kävele ainoastaan nousee seisomaan tuen kanssa, pään muoto outo lähes neliö, leveä otsa, jalkaterät voimakkasti ulospäin kaareutuvat. Muuten normaalilta vaikuttava iloinen lapsi.

2. jaa Vierailija

Oletko keskustellut neuvolassa asiasta ???

3. Huolestunut Vierailija

Olisin kyllä jos lapsi olisi minun. Kyseessä on kummilapseni ja äiti ei myönnä minkään olevan vialla ja toivottavasti olen väärässä. Olen vain kovasti huolissani onko tuo normaalia. Itselläni ei ole lapsia eikä heistä suurta kokemusta ja sen takia kyselen muilta vanhemmilta.

4. Meke Vierailija

Jos lasta on käytetty neuvolassa säännöllisin väliajoin, ihmettelen, jos ei sitä kautta olla ohjattu lisätutkimuksiin. Jos taas ei olla käytetty neuvolassa, mielestäni voisi jo ajatella, että onko kyse "heitteillejätöstä", koska eihän tuo ihan "normaalilta" vaikuta.

Omassa tuttavapiirissä oli lapsi, jolla oli vauvana lonkkalasta 3kk, minkä seurauksena pää hieman muotoutui, ja ehkä jalkojen asentokin on hieman ulkoneva. Pää kyllä muotoutuu vielä, mutta jalkojen asento on mikä on.

Eikö äiti kerro lapsen asioita? Itse (4 lasta) kerroin kummeille aina lasta koskevat jutut, milloin oli rokotuksia, koska pituutta mitattu, ja painot yms., siis likipitäen kaikki, mikä lasta koski. Kummit tykkäs.

5. mgm Vierailija

Jospa se onkin jo diagnosoitu mutta vanhemmat vielä sulattelevat tietoa. Omalla lapsellani todettiin vakava ihosairaus ja kyllä piti hyväksyä asia itse ennen kuin kerroin siitä muille.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri