Mistä apua eron selvittelyyn? Talousasiat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Särkynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Särkynyt"

Vieras
Mistä voisin saada apua selvittääkseni asemani eron vuoksi? Pitääkö palkata lakimies ja mitähän sellainen maksaa? Olen vähän hukassa ja sekaisin, kun kaikki tapahtui niin yllättäin, niinkuin myös se, että tuleva entinen mieheni tuntuu olevan joku ihan muu, kuin jonka kanssa olen ollut 20 vuotta naimisissa. Pitäisi selvittää asuntolainoja ja sellaisia koskevia asioita... Voisinko yksin pitää kotimme, en haluaisi lapsia siirtää täältä pois.

Onko olemassa mitään ilmaista/edullista kanavaa tällaisten asioiden selvittämiseen?

Meillä ainakin pankin johtaja tekee osituksia. Kysyppä pankistasi, heillä usein on lakimiehet jotka hoitavat nämä asiat suht. edullisesti. Jos haluat pitää kotinne, arvioidaan talonne arvo ja joudut maksamaan miehesi siitä ulos. Ihan tarkkaan en tiedä onko tämä summa puolet talon nykyisestä arvosta ja kuinka jo maksettu osuus otetaan huomioon. Pirun kallista hommaa kuitenkin.

[QUOTE="vieras";28745731]Meillä ainakin pankin johtaja tekee osituksia. Kysyppä pankistasi, heillä usein on lakimiehet jotka hoitavat nämä asiat suht. edullisesti. Jos haluat pitää kotinne, arvioidaan talonne arvo ja joudut maksamaan miehesi siitä ulos. Ihan tarkkaan en tiedä onko tämä summa puolet talon nykyisestä arvosta ja kuinka jo maksettu osuus otetaan huomioon. Pirun kallista hommaa kuitenkin.[/QUOTE]

Kiitos, tätä taidan kokeilla. Mun tulot ei ole mitenkään pienet, mutta en silti tiedä, riittääkö yksin vakuudeksi tämän talon lainoihin. Mutta siis soitto pankkiin maanantaina.

Yhteistyössä