Mistä apua kauheisiin pms-oireisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minulla on synnytyksen jälkeen ollu ihan hirveät pms-oireet. Riitelen joka asiasta, itkettää ja masentaa vaan. Pillerit ei sovi ja mietin, että millä ihmeellä oireet helpottuisi. Kaksi viikkoa kuusta alkaa olla ihan helvettiä, kun kuukautisetkin on tosi runsaat ja kivuliaat.

Kokeile vyöhyketerapiaa, kestää tunnin verran ja hinta on noin 30 euroa, riippuu missä päin asuu. Googlaa vaikka netistä paikkakuntasi lähellä olevaa vyöhyketerapeuttia

Mulle lääkäri sanoi että joko mielialalääkkeet tai hormonit. Sain terolut-kuurin, loppui pms kun pamahdin paksuksi.

No, oma vika sinänsä kun en lukenut pakkausta, kuvittelin olevani lapseton eikä lääkärikään kertonut kuurin "sivuvaikutuksista". Mut siihen loppui PMS vuodeksi..

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Onko merkitystä missävaiheessa kiertoa käy vyöhyketerapiassa ja auttaako kerta, vai onko parempi ottaa joku sarja ?

Olen käynyt vyöhyketerapiassa mm. kipeiden ja runsaiden menkkojen takia. Minulle vyöhyketerapeutti sanoi, että olisi parempi käydä vyöhyketerapiassa viikkoa ennen kuin pari päivää ennen alkamista, kun muuten voi tulla päinvastainen vaikutus. Ts. minulla voisikin olla entistä kipeämmät jne.

Itse kävin muutaman kerran peräkkäin sarjana. Lienee yksilöllistä, mutta voi yksikin kerta auttaa. Toki toistoilla saa enemmän tehoa. Esimerkiksi lapsen yökasteluun voisi käyttää apuna vyöhyketerapiaa; aluksi sarja, kunnes kastelu lakkaa ja mikäli alkaa uudelleen, yksi kerta lisää, näin vyöhyketerapeuttini mainitsi.

Esimerkiksi itse koin olevani sisäisesti rauhallisempi, energisempi ja aloin nukkumaan paremmin. Toisaalta tämä voi olla niitä kuka uskoo, kuka ei -juttuja. Itse koin saaneeni apua eli voin suositella.

Yhteistyössä