Mistä apua unettomuuteen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Raivotar

Aktiivinen jäsen
27.11.2005
3 665
0
36
Nukahdan illalla hyvin, mutta jos yöllä on pienikin häiriö, joka herättää minut kesken unien, en saa mitenkään helposti uudestaan unta. Usein ehdin nukkua kolmisen tuntia hyvin, sitten ulkoa kuuluva ääni (nukun ikkuna auki) tai viereisessä sängyssä makaava taapero herättää äänellään, jonka jälkeen menee useimmiten kolmisen tuntia ennen kuin nukahdan uudelleen. Todella rasittavaa!!! Stressiä ei ole, mutta geenit taitavat "edesauttaa" tätä ongelmaa: isäni ja tätini kärsivät ihan samanlaisesta aamuyön unettomuudesta.

Luontaistuotekaupasta jo hain jotain pillereitä, mutta eivät ne näemmä auta. Lääkäriinkö pitäisi seuraavaksi mennä vai onko joku joskus saanut apua esim. vyöhyketerapiasta, akupunktiosta tai muista poppakonsteista?

Se on reseptivalmiste, eli apteekista saa.

Ei se kai kaikilla auta, mutta mulla helpotti nukahtamista. Ja paransi unen laatua, vaikka mä en senkään kanssa nuku täysiä öitä. Lääkäri määräs, tai siis ensin tarjos unilääkkeitä mutta itse pyysin ensin jotain miedompaa.

Metsänpeitto, kiitti tiedoista. Minäkin ottaisin mieluiten ne unilääkkeet käyttöön vasta kun kaikki muut keinot on testattu. Nukahtamisessa ei tosiaan ole mitään ongelmaa (ei kai kun valvoo edellisen yön... :o ), mutta olisihan se kiva nukkua ihan aamuun asti kun normaali unen tarpeeni on kuitenkin vähintään 8,5 tuntia yössä... :whistle:

Yhteistyössä