Mistä asioista tietää miehen olevan tosissaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aina ymmällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aina ymmällään

Vieras
Uudessa rakkaussuhteessa sitä on aina epävarma. Tai siis nainen on kun ne miehet on sieltä marsista ja naiset venuksesta. Mietin ja pohdin sanoja ja lauseita välillä ihan liiankin kanssa. Tunne kyllä on vahva silloin kun kohtaamme enkä epäröi siinä hetkessä mitään, mutta koska elämme kaukosuhteessa niin aikaa miettimiselle jää ihan liikaakin. Eli mistä asioista voi päätellä miehen olevan tosissaan. Kyseinen mies pitää lupauksensa, ei lupaa mitään mitä ei pysty toteuttamaan, on yhteydessä viikottain, tosin harvemmin hän tekee aloitteita. Mutta sitten taas sanoo niin ihania asioita kuten viimeksi, että 'Jää yöksi mun viereeni nukkumaan, haluan herätä sun vierestä'.

En osaa sanoa kun en luonnollisestikaan tuon miehen ajatuksia pääse lukemaan, mutta älä herrantähden vedä mitään johtopäätöksiä tollasista "jää mun viereen nukkumaan"-sanoista - niinhän voi sanoa vaikka komealle yhden illan jutulle. :D

Kysäsepä mieheltä? Tai tee jokin ele siihen suuntaan mihin itse haluaisit suhteen menevän?

Tuo jäi mietityttämään, että on yhteydessä vain viikoittain, meinaako että kerran pari viikossa ottaa yhteyttä?

Mä kysyisin kans ihan suoraan, siis jos on kuitenkin jo tapailtu jonkin aikaa. En jaksais kauaa hengata sellasessa suhteessa jossa en tarkkaan tietäisi ees mistä on kyse. Ja tosiaan ei kannata vetää johtopäätöksiä miehen motiiveista kauniista sanoista.

1) Kaikki miehet vonkaa aina, oli ne tosissaan olevia tai ei. Se on miehen luonto.

(Ihan niinkuin että kaikki tietynikäiset naiset keikuttaa persettään, ei ne edes huomaa sitä itse.)

2) Kohdasta 1 voi päätellä, että siis ihanien sanojen sanominen ei sinänsä merkitse mitään miehen tosissaan olosta. Se on vain sitä vonkaamistaktiikkaa.

3) Jos mies ei pidä lupauksiaan tekee toistuvasti ohareita, siitä ei voi päätellä että hän muuttuisi ensi viikolla tai juuri nyt luotettavaksi - vaikka jostain kumman syystä monet naiset kuvittelevat siitä voitavan juuri jotain tällaista päätelllä. Päinvastoin epäluotettavasta käytöksestä voi päätellä, että mies tulee jatkossa olemaan ihan yhtä epäluotettava. Sitten voi miettiä haluaako itse jatkaa sen epävarmuuden kanssa vai ei. Jos taas mies aina tosiaan pitää lupauksensa, se on minusta kyllä aika hyvä luonteenpiirre miehessä - ja naisessakin.

4) Jos mies tekee niukasti aloitteita, voi syntyä kyllä epäilys siitä että hänen ihastuksensa on hiipumassa. Kysy suoraan.

Suurin ongelma lienee siinä, että miehet useimmiten tarkoittavat, mitä sanovat, mutta naiset eivät kuuntele vaan koittavat tulkita miehen sanomisia jollain muulla tavalla. Jos mieheltä kysyy, haluaako hän jäädä luoksesi yöksi ja hän vastaa haluavansa, niin se tarkoittaa ensi yötä eikä hänen loppuelämänsä kaikkia öitä. Miehet taas kuuntelevat, mitä nainen sanoo ja kuvittelevat, että nainen myös tarkoittaa sitä ja vain sitä. Nainen siis myöntyessään haluaa tosiaan jäädä ensi yöksi, mutta hän hyvin usein haluaisi ne loputkin elämänsä yöt ja uskoo, että mieskin ymmärtää tämän eikä edes pyytäisi jäämään yöksi, jos kyse on vain yhdestä yöstä.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Jos mies on tosissaan, on hän todellakin tosissaan. Tiedämme varmasti kukin tapauksia, jossa pariskunta on ollut yhdessä enemmän tai vähemmän vuosikausien ajan kuitenkaan tekemättä suhteesta sen virallisempaa (ei ehkä muutettu yhteen, ei avioliittoa, ei kihlojakaan tms.). Suhteen kariuduttua mies nopeasti sitoutunut pysyvästi johonkuhun toiseen. Siis kun miehen varmuus löytynyt, ei hän aikaile enää laisinkaan.

On miehissäkin toki eroja. Isoveljeni ja hänen vaimonsa olivat yhdessä kahdeksan vuotta ennen häitä ja nyt ovat olleet naimisissa jo sen kahdeksan vuotta. Toiset kai fundeeraa pitempään? :D

Yhteistyössä