Mistä h*lvetistä johtuu hengitysvaikeudet raskaana makuullaan?AHDISTAA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eijaksapahaolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eijaksapahaolo

Vieras
Pitäisi saada nukuttua, rv 35 ja vilkas taapero vahdittavana. Nyt on useana yönä ollut vaikea hengittää. Ensin hengitän normaalisti ja havahdun kun en saa happea tarpeeksi. On raskas hengittää ja hengitys jotenkin "salpautuu". olen yrittänyt monta tuntia saada unta ja koko ajan sama ongelma. Närästystä en usko olevan, sen kyllä tunnistan ja siihen mulla on lääkkeetkin. Mistä hemmetistä voi johtua?Lisäksi päätä ja silimä vähän särkee ja olo huono muutenkin.

Vauva on jo sen verran iso että painaa keuhkoja, pystyssä ollessa luonnollisesti painovoima helpottaa tilannetta kun vauva on alempana mutta makuulla se muljuu ylöspäin ja näin ollen painaa keuhkoja kasaan = tulee se tunne ettei saa tarpeeksi henkeä.

Ei mullakaan esikoisen kanssa ollut, 2. raskaudessa aivan hirveä hengenahdistus ja yksinkertaisesti tunne että taju lähtee kun ei henkeä saanut. Lyhyillä ihmisillä korostuu vielä tuo oireilu. Tosiaan tuet puoli-istuvaan asentoon itses ja koetat siinä nukkua niin pitäis olla vähän helpompi olla.

Mulla oli kanssa samaa. Ihan kamalaa oli nuo vikat viikot :x

Ainut apu mulle oli sohvalla nukkuminen ns. puoliksi kyljellään ja puoliksi selällään, eli selkä sitä nojaa vasten tyyny pepun/alaselän alla ja peitto/tyyny vielä jalkojen välissä. En voinut kohottaa pelkkää päätyä, kun sitten vauva painoi lonkkia ja alaselkää ja kamalat liitoskivut vaan paheni. Ei sitä unta silti saanut kun tunnin kahden pätkissä, kun heräilin milloin kipuun, milloin ahdistukseen.

Tsemppiä, ei ole pitkä aika kun saat vauvan syliin :)

Minä nukuin kuopusta odottaessani vikat viikot istualleen kun henkeä ahdisti niin pahasti. Tyynyjä vaan keko sängynpäätyä vasten ja siihen nojaamaan. Helpotti edes vähän.

Yhteistyössä