Mistä housut hoikalle pojalle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kukkakepin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kukkakepin äiti

Vieras
Alan olla epätoivoinen tuon pojan kanssa. Se kasvaa vain pituutta eikä levene yhtään. Nytkin ovat kaikki housut jääneet lyhyiksi mutta jos ottaa isompaa kokoa (110 cm) niin putoavat jalasta!Henkselitkään ei vissiin oikein ratkaise mitään, kun ei niitä viitsis laittaa verkkareihin.

H&M:n housut ovat tähän asti menneet mutta 110 senttiset alkavat olla jo leveitä. Mistä siis housut? Ovatko tyttöjen housut kapeampia?

Help!

Meillä on kanssa ihan onnettoman laiha tuo 3-vuotias ja housujen kanssa sama ongelma. Meandi valmistaa kivan kapeita housuja ja niissä on usein se kiristysnauha vyötäröllä. Ne on vaan aika hintavia.

Meillä sama ongelma :)

Mä olen ilokseni ja yllätyksekseni huomannut, että varsin moniin housuihin laitetaan ne säädettävät kuminauhat vyötärölle.

Mä ostan vaatteita ihan HalpaHallista, Henkkamaukalta ym. Tokmanniltakin olen pari hyvää löytöä tehnyt, Reiman housuissa on monessa säädettävä vyötärö.

No on. Juuri sama ongelma. Mä oon ostanut Lindexistä herra 3,5 veelle (104-senttiset housut lyhyitä, 110-senttiset taas liian löysiä vyötäröltä) tyttöjen malliston velourhousuja, ne on malliltaan kapeampia. ja resori vyötäröllä on suht. leveä, pysyy paremmin jalassa.

Poikani käyttää vasta 90/92 vaatteita, mut sama ongelma on housujen kanssa... Meillä käyvät vain sellaiset housut, joita voi pienentää säätökuminauhasta. Ongelma taitaa nousta tosi isoksi kokojen suurentuessa, kun niissä ei taida tuota säätöjuttua enää useinkaan olla. Poikani on pieni ikäisekseen, koska ikää on jo 3 vuotta ja vaippojen jäämisen jälkeen nuo housut alkoivat putoamaan.

Meillä on sama ongelma 8v tytön kanssa. Pienempänä käytin tytöllä Mexxin housuja, kun ne oli kapeita. Nyt joko tyttö on päässyt normi mittoihin tai sit noi Lindexin slim fit housut on tehty todella hoikille, koska niistä löytyy sellaisia farkkuja joista pystyy lopun löysyyden poistamaan vyöllä.

Mä en ole kyllä saanut apua noista säädettävistä vyötäröistä, kun niillä voi kiristää vain vähän, jos kiristää niin että ei housut putoa on vyötäröllä rypyssä ihan liikaa kansgasta ja lapsen olo on hankala.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Lisäksi monissa housuissa on tietenkin nauha vyötäröllä että voi kiristää, mutta sen jos sitoo tiukalle, poika ei ehdi ajoissa pissalle... (miten niin jättää aina viimetippaan?)

No juuri tämä on se ongelman ydin meidänkin tapauksessa! Muutenhan se olisikin turhan helppoa...

Mutta tässäpä sainkin jo muutaman hyvän vinkin mistä alkaa seuraavaksi katselemaan housuja, kiitokset kaikille :)

Alkuperäinen kirjoittaja LilliMenninkäinen:
Mä löysin mun pitkälle ja tosi hoikalle pojalle istuvat farkut KappAhlista. On sellaset ns.pillimalliset,mutta poika tykkää itekkin kun pysyy jalassa =)

siellä on hoikalle oma mallisto, tavallinen ja pyöreälle....pojalle ostetaan sieltä myös.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lisäksi monissa housuissa on tietenkin nauha vyötäröllä että voi kiristää, mutta sen jos sitoo tiukalle, poika ei ehdi ajoissa pissalle... (miten niin jättää aina viimetippaan?)

No juuri tämä on se ongelman ydin meidänkin tapauksessa! Muutenhan se olisikin turhan helppoa...

Mutta tässäpä sainkin jo muutaman hyvän vinkin mistä alkaa seuraavaksi katselemaan housuja, kiitokset kaikille :)

Joihinkin verkkareihin voi esim sen venymättömän narun tilalle vaihtaa vaikka pyöreän kuminauhan ja vaikka semmoisen muovistopparin, taikka sitten pätkäistä se naru ja sitoa pätkä kuminauhaa keskelle ja pujottaa hakaneulan kanssa se naru uudelleen kujaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joihinkin verkkareihin voi esim sen venymättömän narun tilalle vaihtaa vaikka pyöreän kuminauhan ja vaikka semmoisen muovistopparin, taikka sitten pätkäistä se naru ja sitoa pätkä kuminauhaa keskelle ja pujottaa hakaneulan kanssa se naru uudelleen kujaansa.

Loistava idea! Tätä kokeilen heti!

Alkuperäinen kirjoittaja Boogy:
Alkuperäinen kirjoittaja LilliMenninkäinen:
Mä löysin mun pitkälle ja tosi hoikalle pojalle istuvat farkut KappAhlista. On sellaset ns.pillimalliset,mutta poika tykkää itekkin kun pysyy jalassa =)

siellä on hoikalle oma mallisto, tavallinen ja pyöreälle....pojalle ostetaan sieltä myös.

Mitkä Kappahlin vaatteet sopii pyöreälle? Mun mielestä ne on tosi siroja ja kapeita ja lisäksi kutistuvat pesussa, vaikka ihan ohjeen mukaan pesisi.

Meillä kanssa kukkakeppi, pituutta tosin myös vielä alle 80cm ja vaippa käytössä. Mä oon vaan yrittänyt etsiä sellaisia haalarimallisia housuja. Sitten jossain housuissa on se vyötärön kuminauha kiristettävä (siis ei se erillinen nauha) sellaisilla napeilla. Ne toimii joskus, pitää vaan katsoo kaupassa, ettei sitten ole muuten joku ihan törkeen levee malli, kun sitten ne pitäis kiristää kolminkerroin, eikä semmoinen mytty enää taas toimi.

Meidän pojilla olen käyttänyt mm. Lingon&Blåbärin farkkuja (löytyy kuminauhasäätö ainakin kokoon 150cm asti). Myös Legolla ja Reimalla säädettäviä malleja. Name Itillä pitkiä ja kapeita housumalleja, joissa yleensä myös kuminauhasäätö. Sieltä oon löytäny sekä sammareita että farkkuja. Benettonillakin kapeita housuja.

Collegehousuihin voi niiden oman kuminauhan lisäksi pujottaa toisenkin kuminauhan, jonka laittaa sopivalle kireydelle. Alkuperäistä kuminauhaa ei kuitenkaan kannata poistaa, koska seuraava käyttäjä saattaa tarvita sitä kokoa.

Yhteistyössä