Mistä ihmeestä saan rahat vuokravakuuteen? Auttakaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitiyslomalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitiyslomalainen

Vieras
olen pienen vauvan äiti, äitiyslomalla ja asun yksiössä (yh). Nyt olisi tosi hyvä ja suht edullinen kaksio vapaana mutta se pitäisi ottaa heti. Mistä ihmeestä saan rahat vuokravakuuteen kun ei ole säästöjä eikä muita tuloja kun äpraha? Eikä tässä asunnossa ole takuuta jonka saisi takaisin. reilut 900 euroa pitäisi saada. Antaako pankki noin pientä lainaa äitiyslomalaiselle? Joskus olen kuullut jotain sossun avusta takuuvuokran kanssa?

ei se vuokran antaja saa rahaa vaan lapun että sossu maksaa. ja et saa itse maksaa takuita ennen kuin tulee sossusta päätös muuten katsovat että sinulla on rahaa, eivätkä täten auta. soita heti sossuun

[QUOTE="vieras";25637041]Hah! Ja miksikähän ei sopis? Sama kai se on, mistä se raha tulee.[/QUOTE]
Koska sossu ei anna sitä rahana, vaan sitoumuksena. Monelle (varsinkaan yksityiselle) vuokranantajalle tämä ei sovi.

Koska sossu ei anna sitä rahana, vaan sitoumuksena. Monelle (varsinkaan yksityiselle) vuokranantajalle tämä ei sovi.
Käsittääkseni sossulla on myös joku yläraja minkä suuruiselle summalle vakuuden antavat. Se voi olla hyvinkin paljon pienempi kuin se, mitä vuokranantaja tahtoo...etenkin yksityisillähän vuokratakuu on usein 2 kk vuokra.

pankista joustoa tilillesi kyseiselle summalle.

Me saimme takuuvuokraa varten parin tonnin jouston tilille. Maksoimme sen heti pois kun veronpalautukset tulivat parin viikon päästä. Sen jälkeen emme ole joustoa käyttäneet eli mitään kuluja ei ole mennyt vaikka tilillä kyseinen ominaisuus säilyykin. Korkoa maksetaan siis vain silloin kun tili on laillisesti miinuksella.

Minulla oli tilanne vuosia sitten se, että työttömänä kahden lapsen äitinä rohkaistuin kysymään kunnalta asuntoa ja sain (pelkäsin miestäni ja halusin pois). Se oli meille liiankin iso (muuta ei ollut sillä hetkellä) ja vuokra päätä huimaava.

Aprikoin uskallanko ja uskalsin. Sossu maksoi kyllä sen vakuuden kaupungille.

Käsittääkseni sossulla on myös joku yläraja minkä suuruiselle summalle vakuuden antavat. Se voi olla hyvinkin paljon pienempi kuin se, mitä vuokranantaja tahtoo...etenkin yksityisillähän vuokratakuu on usein 2 kk vuokra.

Jep, ja sossu myöntää 2kk vuokran suuruisen takuusitoumuksen vain harkinnalla, ja hyvin perusteltuna. Toki, sellanenkin mahdollisuus on (mikäli vuokranantaja taas vaan hyväksyy), että sossulta 1kk vuokraa vastaava sitoumus ja toinen kk rahana.

Mistä näitä tulee - eikö sitä asuntoa voi todella hommata sitten kun on siihen taloudelliset rahkeet? En yritä nyt v*ttuilla, mutta ihan aidosti asiaa ihmettelen.

Ymmärtäisin vielä jonkun erotilanteen tms, mutta en tuollaista. Siis mistä kummasta se olettamus tulee että sossu maksaa kun "mä vaan haluu-uu-uun sen isomman kämpän"?

Jos ap kävisit sieltä pankista kysymässä? Laina kun on noin pieni, niin luulis ettei takaisin maksun kanssa ole ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja -ö-;25639762:
Mistä näitä tulee - eikö sitä asuntoa voi todella hommata sitten kun on siihen taloudelliset rahkeet? En yritä nyt v*ttuilla, mutta ihan aidosti asiaa ihmettelen.

Ymmärtäisin vielä jonkun erotilanteen tms, mutta en tuollaista. Siis mistä kummasta se olettamus tulee että sossu maksaa kun "mä vaan haluu-uu-uun sen isomman kämpän"?

Jos ap kävisit sieltä pankista kysymässä? Laina kun on noin pieni, niin luulis ettei takaisin maksun kanssa ole ongelmia.

nii, että lapsen kanssa pitäis yksiössä asua..?

Kyllä lapsiperheen kohdalla nykyisin on ihan kohtuullista "haluta isompi asunto". Itse asiassa määritelmien mukaan ap asuu liian ahtaasti, eli hänen muuttonsa kaksioon on perusteltu.

Siitä huolimatta sossusta saa yleensä vain sen maksusitoumuksen, jolla ei käytännössä tee yhtään mitään :(

No mulla oli just tuo erotilanne. Oltiin kumpassa oltu 20 vuota js sitten ukko sekos.

Henkeni kaupalla pakenin pois kodistamme ja otin kylllä kaiken avun vastaan.

[QUOTE="viekku";25639787]nii, että lapsen kanssa pitäis yksiössä asua..?[/QUOTE]

toiset asuu 50,5 neliön kaksiossa ( käsittää keittokomeron,olohuoneen ja makuuhuoneen ) kolmestaan,vain koska isompaa asuntoa ei ole tarjolla (eikä yksityiseltä halua vuokrata kalliiden vuokrien takia ) joten en näe mitään syytä miksei lapsen kanssa voisi asua yksiössä?

muoks ja ap:n lapsi on vauva,joka ei vaadi omaa huonetta tai paljoa tilaa vielä hetkeen..

[QUOTE="viekku";25639787]nii, että lapsen kanssa pitäis yksiössä asua..?[/QUOTE]

Miksi ei? Mä en käsitä mihin se vauva tilaa tarttee? Ei sitä ylenpalttista krääsää tartte ostaa.

Ei tartte kauas mennä kun ihmiset asuu tuntuvasti pienemmissä kodeissa ja ovat ihan yhtä onnellisia. Ja onhan suomessakin asuttu. Munkin äidillä on 3 sisarrusta ja ovat asuneet talossa jossa oli keittiö, ja kaksi makkaria. KOKO LAPSUUDEN ja ihan ihmisiä heistäkin tuli. Turhaa rompetta vaan ei ollut. Katos vauvan kanssa kyllä selviää ilman hoitopöytiä ym. ja vaunun koppa menee pitkään sängystä jnejne.

Ei muusta kiinni kuin siitä että ei vaan HALUTA sopeutua, tilanteen mukaan. Jos ei ole rahaa niin sitten ei ole. Mun mielestä sossun ei kuuluis tälläistä tapausta tukea. AP:lla on katto päänpäällä ja pystyy taatusti tossa elämään hetken pienen vauvan kanssa jos oikeasti vaan haluaa. Käyttäis sossu fiksummin rahansa.

[QUOTE="minttu";25646001]Miksi ei? Mä en käsitä mihin se vauva tilaa tarttee? Ei sitä ylenpalttista krääsää tartte ostaa.

Ei tartte kauas mennä kun ihmiset asuu tuntuvasti pienemmissä kodeissa ja ovat ihan yhtä onnellisia. Ja onhan suomessakin asuttu. Munkin äidillä on 3 sisarrusta ja ovat asuneet talossa jossa oli keittiö, ja kaksi makkaria. KOKO LAPSUUDEN ja ihan ihmisiä heistäkin tuli. Turhaa rompetta vaan ei ollut. Katos vauvan kanssa kyllä selviää ilman hoitopöytiä ym. ja vaunun koppa menee pitkään sängystä jnejne.

Ei muusta kiinni kuin siitä että ei vaan HALUTA sopeutua, tilanteen mukaan. Jos ei ole rahaa niin sitten ei ole. Mun mielestä sossun ei kuuluis tälläistä tapausta tukea. AP:lla on katto päänpäällä ja pystyy taatusti tossa elämään hetken pienen vauvan kanssa jos oikeasti vaan haluaa. Käyttäis sossu fiksummin rahansa.[/QUOTE]

Niin niin, että kun kerra sata vuotta sittenkin elettiin jollain tyylillä (perkeleen ahtaasti), niin samalla tavalla pitäisi elää vielä 2000-luvullakin??

Yhteistyössä