Mistä ihmeestä tämä "sä olet vain kateellinen" -juttu täällä palstalla oikein tulee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kasvakaa ihmeessä jo aikuisiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kasvakaa ihmeessä jo aikuisiksi

Vieras
Voi jumaliste, että taas sieppasi.
Luin tuossa tuota ketjua ihmisten materialistisuudesta ja eikös sielläkin taas joku sanonut, että "sä olet vaan kateellinen, kun ihmettelet, että miksi joku laittaa naamakirjaan kuvan uudesta autostaan"

tai kun ihmettelee, että joko pikkulapsi pitää raahata monena iltana viikossa harkkoihin, niin vastaus on "sä olet vaan kateellinen"

tai kun ihmettelee sitä, että miksi kolmevuotias leuhkii, että hänellä on merkkivaatteet päällä, niin aina joku kommentoi, että "sä oot vaan kateellinen".

Onko porukka oikeasti täällä niin idioottia, että kuvittelee, että kaikki ovat kateellisia toisten omasta eikä maailmaan vaan mahdu muunlaisia ihmisiä kuin sellaisia, jotka ovat jatkuvasti kaikesta kateellisia muille. Ja heistä on ihan normaalia kadehtia muiden autoja, tavaroita ja harrastuksia. Missä maailmassa te palstamammat oikein elätte?

Tiedoksi: minä en ole kenellekään kateellinen yhtään mistään, ikinä. Miksi olisin? Minulla on kaikki mitä tarvitsen.

Samaa vastausta tyrkytetään muuallakain, se on se lause, kun ei keksitä mitään viisasta sanottavaa. Toisekseen kerron, että minä olen joillekin kateellinen, enkä sitä häpeä.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Samaa vastausta tyrkytetään muuallakain, se on se lause, kun ei keksitä mitään viisasta sanottavaa. Toisekseen kerron, että minä olen joillekin kateellinen, enkä sitä häpeä.

Saa kai sitä kateellinen olla, ei siinä mitään. Kateus on ihan normaali tunne ihmiselle.

Mutta kun sitä ei voida tajuta, että kaikki eivät vaan ole kateellisia naapurin autosta, talosta sun muusta, vaan jotkut voivat ihan oikeasti olla tyytyväisiä siihen, mitä itsellä on.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Totta, mutta nämä hokeman tyrkyttäjät eivät sitä tajua, tai eivät jaksa edes haluta ymmärtää. Moni palsta pulloillaan samankaltaisia, jokin niiltä puuttuu?

Minä mietin vaan sitä, että onko porukka täällä vaan niin persaukista, että sillä on oikeasti merkitystä, että naapurilla on hienompi auto, siis jonkinlainen statussymboli. Samaan kastiin siis kuin se, että lapsella VAAN PITÄÄ olla ne Reimatecit, ettei kukaan vaan ajattele, että ollaan köyhiä.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No sitten kun ei enää keksitä mitään nokkelaa vastakommenttia, niin väitetään että vastapuoli on kateellinen.

Näinhän se menee. Tai jos vastapuoli ei voi ymmärtää toisen valintoja. Esim. jos joku haluaa elää ekologisesti, kuluttaa vähän, ja ehkä kritisoi suurkuluttajia - niin syytetään kateelliseksi kun ei ole varaa kuluttaa. Niin kuin se olisi jokin onni ja autuus, kuluttaminen. Monelle kuluttaminen on jonkin sortin statussymboli, henkinen Audi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kasvakaa ihmeessä jo aikuisiksi:
Tiedoksi: minä en ole kenellekään kateellinen yhtään mistään, ikinä. Miksi olisin? Minulla on kaikki mitä tarvitsen.

Sama juttu. Ei ole itsellä henk. koht. tarvetta kadehtia kenenkään asioita. Miulla on omat juttuni joista melkeinpä ainoastaan saan todellisen tyydytyksen elämään.

Se on hassua että joissain ketjuissa taasen joidenkin kateuden huomaa oikeastikin viestien läpi.. siis sellaisten ihmisten viestien jotka eivät osaa perustella mitenkään mielipiteitään ja jäävät jankkaamaan paikalleen tai hermostuvat helposti. Mutta kyllä miustakin yleisesti ottaen on aika ärsyttävä tuo "olet vain kateellinen"-fraasi monissa ketjuissa.

Itsekin kyl aika avoimesti kerron jos olen kateellinen jostain.. yleensä kyl olen kateellinen vain positiivisessa mielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No sitten kun ei enää keksitä mitään nokkelaa vastakommenttia, niin väitetään että vastapuoli on kateellinen.

Näinhän se menee. Tai jos vastapuoli ei voi ymmärtää toisen valintoja. Esim. jos joku haluaa elää ekologisesti, kuluttaa vähän, ja ehkä kritisoi suurkuluttajia - niin syytetään kateelliseksi kun ei ole varaa kuluttaa. Niin kuin se olisi jokin onni ja autuus, kuluttaminen. Monelle kuluttaminen on jonkin sortin statussymboli, henkinen Audi.

Aivan. piti vielä tulla lisäämään, että mä en kyllä muista aikuisiällä kokeneeni kateutta mistään asiasta. Varsinkaan mistään materiasta, mua kun ei nyt vähempää voisi kiinnostaa vaikkapa auton tai valtavan taulutelkkarin omistaminen. Mutta jo jotakuta muuta ne asiat kiinnostaa niin sitten on hienoa että heillä sellaisia asioita on.

Juu, kateellinen saa olla, mutta itse ainakin ajattelen, jos jollakin on uusi auto tai mitä tahansa materiaa, että tuo ihminen on ainakin suurimmassa osassa tapauksista, ansainnut autonsa tms. On siis tehnyt töitä asian eteen, että saa jotain ostettua! Tai on ottanut lainaa ja maksaa sitä, että saa esim. asunnon/auton...

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
[Monelle kuluttaminen on jonkin sortin statussymboli, henkinen Audi.

Ihanaa, Lilii! Henkinen Audi ; )

Huomasitteko muuten eilen kympin uutisissa, että Kiesi on nykyään audimies. Minusta se oli jo aika hyvä ilmaus.

No se on olevinaan niin hyvä ja helppo vastaväite kun toinen osapuoli ei voi millään todistaa, että se ei ole totta. Kaiken voi kätevästi kuitata vaan sillä ja sen jälkeen toisen väitteillä ei ole enää muka mitään pohjaa tai arvoa, koska hänhän on vaan kateellinen. Lapsellista se on mun mielestä ja todellakin todistaa sen minkä te jo sanoitte, että toiselta on perustelut loppu eikä keksi muuta sanottavaa :whistle:

Mutta entäs sitten ne kommentit jossa arvostellaan onnellisen tuntuisia palstalaisia? Jotka sanovat olevansa onnellisia tai vaikkapa kehuvat miestään? Monesti heitä aletaan polkea ja kuittaillaan kuinka kyseessä on varmasti kulissiliitto jossa OIKEASTI palstamamman elämänkokemuksen perusteella menee päin vittua?! Silloin syynä ei ole mikään muu kuin kateellisuus ja katkeruus! Mitä se on keneltäkään pois jos joku on aidosti onnellinen eikä näe tarpeelliseksi esim. kumppaniaan haukkua täällä?! Tai jos osallistuu onnellisuusketjuihin kun niitä on? Siitä sitten saa osakseen parjausta... Ne jos ketkä ovat oikeasti niitä kateellisia vai onko parempaa selitystä?!

Alkuperäinen kirjoittaja MintCandy:
No se on olevinaan niin hyvä ja helppo vastaväite kun toinen osapuoli ei voi millään todistaa, että se ei ole totta. Kaiken voi kätevästi kuitata vaan sillä ja sen jälkeen toisen väitteillä ei ole enää muka mitään pohjaa tai arvoa, koska hänhän on vaan kateellinen. Lapsellista se on mun mielestä ja todellakin todistaa sen minkä te jo sanoitte, että toiselta on perustelut loppu eikä keksi muuta sanottavaa :whistle:

Juu täällä tuntuu olevan myös yleistä jos jonkun ulkonäköä arvostellaan niin se kuitataan "sä oot vaan kateellinen" miten voi olla kateellinen jos toinen näyttää seinään törmänneelle...

Huh, jos jonkun mielestä uusi auto tai reimatecit on jonkun mielestä suuri kateuden aihe.
Ennemminkin kadehdin jotakuta, joka on vaan niin hemmetin etevä asiassa, jossa mäkin haluisin olla hyvä.

Huh, jos jonkun mielestä uusi auto tai reimatecit on jonkun mielestä suuri kateuden aihe.
Ennemminkin kadehdin jotakuta, joka on vaan niin hemmetin etevä asiassa, jossa mäkin haluisin olla hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kasvakaa ihmeessä jo aikuisiksi:
Voi jumaliste, että taas sieppasi.
Luin tuossa tuota ketjua ihmisten materialistisuudesta ja eikös sielläkin taas joku sanonut, että "sä olet vaan kateellinen, kun ihmettelet, että miksi joku laittaa naamakirjaan kuvan uudesta autostaan"

tai kun ihmettelee, että joko pikkulapsi pitää raahata monena iltana viikossa harkkoihin, niin vastaus on "sä olet vaan kateellinen"

tai kun ihmettelee sitä, että miksi kolmevuotias leuhkii, että hänellä on merkkivaatteet päällä, niin aina joku kommentoi, että "sä oot vaan kateellinen".

Onko porukka oikeasti täällä niin idioottia, että kuvittelee, että kaikki ovat kateellisia toisten omasta eikä maailmaan vaan mahdu muunlaisia ihmisiä kuin sellaisia, jotka ovat jatkuvasti kaikesta kateellisia muille. Ja heistä on ihan normaalia kadehtia muiden autoja, tavaroita ja harrastuksia. Missä maailmassa te palstamammat oikein elätte?

ISO PEESI!! Tällä kateellisuus-jutulla yritetään niinkusta vahvistaa sitä omaa juttuaan. Että se muka olisi kadehtimisen arvoista.

Joo ja ne jotka sanovat "olet kateellinen". 0vat yleensä niitä jotka asunat, ikivanhassa omakotitalon röttelössä jättilainalla, 5 lasta autot ihan paskana (vaikkakin uusia). Ja tällekkö pitäisi olla kateellinen .. Noup!! Ikinä eivät saa taloa maksetua kun niin vanha, että remottia remontin perään ja uuttalainaa. Tosiaan kun ei muuta keksi niin tulee tuo lause.
Kannattaisi mennä itseensä ja miettiä että mitä kadehdittavaa heissä on? Itse asun vuokralla auto ei ole uusi mutta ehjä. asunto on kunnossa ja halpavuokra. Mikä meillä on vara maksaa. Sen takia eletään leveästi muuten, ruoka yms. En voisi kuvitella että yli 70% tuloista menisi asumiseen jota ei koskaan saa maksettua. Eli en ole kateellinen enkä oleta että, kukaan olisi minulle kateellinen. on hyvä just näin. :)

Yhteistyössä