Mistä innostusta jatkaa imetystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pripel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pripel

Vieras
Tai miten vois vierottaa? Lapseni on 1v5kk ja imetys varsinkin nukahtamisaikaan käynyt rasittavaksi. Poika pelleilee asian kanssa, mutta sängystään tahtoo välttämättä vielä takaisin rinnalle. Yhtä huutoa siellä sängyssä ja sitten rinnalla vaan pelleilee ja vehtaa. Huvittais tän takia lopettaa koko touhu, mutta imetys on hänelle selvästikin kovin tärkeä juttu vielä. Oli jo käymässä vähiin (vain nukahtamisiin), mutta poika sairastui ja imetys ollutkin tässä viikon aikana suunnilleen tärkein juomalähde :|

Miten te muut ootte tän ikäistä vierottaneet, jos lapsi vielä itse tahtois imeä? Esikoiseni sain rinnasta irti helpolla, asia ei ollut hänelle koskaan niin tärkeä. Tämä toinen on taas oikea rintalapsi, vielä tuon ikäisenäkin. En millään viitsis huudattamalla vierottaa, mutta toisaalta koen imetyksen vaan rasittavana velvollisuutena just nyt.

Minä lopetin kaksi viikoa sitten imetyksen. Tytöllä ikää 1v5kk. Imetin enää illalla ,mutta rinnalla nukuttaminen alkoi kestää noin kaksi tuntia. Välillä nukahti ,sitten heräsi ja itki. Yksi ilta vain päätin antaa nokkamuksita lämmintä maitoa sylissä samoin kuin imettäisin. Itsellä oli poolopaita päällä =) . Tyttö imutteli maitoa tyytyväisenä koko mukillisen ja sen jälkeen tutti suuhun. Uni tuli alle puolessa tunnissa. Uskomattoman helppoa. Nyt pari viikoa mennyt samaan tapaan. Joskus voi mennä tuntikin ,että nukahtaa. Nukkuu paljon paremmin alkuyön ,kun tuhtia maitoa masu täynnä. Meillä sujui näin hyvin ,vaikka myöskin etukäteen jännitin ,että kuinka käy.
Rohkeasti kokeilemaan!

Itselläni ilmenee myös välillä kyllästymisen tunteita, poika nyt 1v 5kk, kohta 6 kk. Hänelle on rinta kuitenkin niin tärkeä että en raaski edes ajatella kokonaan lopettamista ennen kuin hän on siihen valmiimpi. Olin aikeissa juuri lopettaa yöimetykset mutta hän sairastui vatsatautiin ja ilman imetystä olisi varmaan kuivunut! Ja nyt imetän häntä todella tiheään vuorokauden ympäri että saisimme menetettyä painoa takaisin. Toinen painava syy jatkaa on pojan maitoallergia. Luulen silti että imettäisin vielä vaikka hänelle lehmis sopisikin. Kyllä minunkin poikani usein rettelöitsee rinnalla mutta torun häntä aina siitä ja otan pois jos ei ole kunnolla. Jos hän on maidon tarpeessa hän on sitten kiltisti ja jos ei, juoksee leikkeihinsä. Nukuttamisimetykset ovat erityisen tärkeitä hänelle, tuttia hän ei ole huolinut ja eniten minua rasittaakin se tuttina toimiminen... Tähän saa kyllä avun esim. Pantleyn opeista, kunhan vain äiti jaksaisi noudattaa ohjeita...
Tsemppiä sinulle, mitä teetkin =)

Yhteistyössä