Mistä johtuu kamala painonnousu raskaana (1,5kg/vko)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?!!

Vieras
Siis en ymmärrä, miksi mun paino on taas noussut vajaa kahdessa viikossa 3 kiloa! Nyt tullut 15 kiloa lisää ja rv vasta 28!! Lisäksi janottaa koko ajan ja pissattaa. En ole tosiaankaan syönyt tai mässäillyt mitenkään erityisesti ja liikkunutkin olen tavallista enemmän mutta painoa vaan tulee. Kumma kun kävelen päivittäin 1,5 tuntia ja paino vaan nousee. Ja tuo +3 kiloa oli aamupainosta, iltapaino varmaan enemmän kun vatsalaukku täydempi!

Sokerit oli rv 23 ok pissan perusteella (ei siis ollut sokerit koholla). Syön tavallista kotiruokaa.. leipää aamulla ja illalla, päivisin jotain lihaa/kanaa/kalaa ja perunaa/riisiä tms.. mies on alkanut aukoa päätä että pitäisi liikkua enemmän että mä olen jo liian isokokoinen :/

puhkesi kilpirauhasen vajaatoiminta raskausaikana ja painokehitys oli jokseenkin tuollainen. Verikokeella selvitettävissä.

Toki voi olla ihan normaaliakin painonnousua, toisilla vaan kertyy esimerkiksi sitä nestettä elimistöön raskausaikana enempi. Yleensä lähtevät sitten pois hurjaa vauhtia siinä vaiheessa, kun maito on synnytyksen jälkeen noussut rintoihin. Kaveri oli 2kk synnytyksen jälkeen 30kg kevyempi kuin laitokselle mennessään.

Multa ei ole mitattu mitään sokereita.. pelkästään se perus pissatesti tikkuun tehty joka neuvolakerralla. tuon viimeisimmän nlan jälkeen paino on alkanut nousta ja jano+pissahätä selvästi lisääntynyt. mua janottaa koko ajan ja tarvitsen paljon vettä.. yölläkin herään siihen että kurkku on ihan kuiva

Varoiksi kannattais pyytää kunnon sokerirasituskoe ja tarkistaa verenpaineet. Kohonnut sokeri ei aina näy virtsassa mutta aiheuttaa nopeaa painonnousua. Välttämättä mitään ei ole mutta rauhoittaa oman mielesikin.