Mistä johtuu lapsivesien meno??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelee hän...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelee hän...

Vieras
Eli mikä ne sikiökalvot oikein puhkaisee? Haurastuuko ne ajan kuluessa ja siten kuluvat puhki tai vauva potkii/raapii niihin reiän vai mistä ihmeestä se johtuu? Eikös sikiökalvot kuitenkin ole aika vahvaa tekoa?

Vai alkaako loppuraskaudessa istukasta tai jostain erittyä jotain ainetta, joka vaikka happamoittaa lapsivettä ja syövyttää niitä kalvoja?

Ja mistä sitten johtuu, että joskus lapsivedet menevät jo hyvin aikaisessa vaiheessa raskautta? Voisko elimistö jotenkin huomata vaikka että vauvalla ei ole kaikki hyvin, ja nyt pitäisi alkaa syntymään

En tiedä mistä tällanen tuli taas mieleen, mutta jäi kovasti vaivaamaan... Arvauksia tai tietoja siis kehiin!

En tiedä, mulla on aina puhkaistu kalvot synnytyksen loppuvaiheessa eli itsestään ei ole menneet. En sitten tiedä, että jos ei olisi niin olisiko lapsi syntynyt kalvon sisällä :)

Alkuperäinen kirjoittaja hip:
Kova paine puhkasee? :D Multa meni vedet tunti ennen ku laps tuli , poksahti oikein nätisti.

Tohon en oikein usko, koska mulla itsellä alkoi synnytys vedenmenolla ja lapsi oli vielä tosi ylhäällä, ei ollenkaan lähtökuopissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kova paine puhkasee? :D Multa meni vedet tunti ennen ku laps tuli , poksahti oikein nätisti.

Tohon en oikein usko, koska mulla itsellä alkoi synnytys vedenmenolla ja lapsi oli vielä tosi ylhäällä, ei ollenkaan lähtökuopissaan.

Mulla meni vedet vasta synnytyksen loppuvaiheessa. Toisilla kun synnytys alkaa supistuksilla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja You name it:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mulla meni vedet vasta synnytyksen loppuvaiheessa. Toisilla kun synnytys alkaa supistuksilla ;)

Lapsi voi syntyä myös kalvoissaan, silloin sanotaan, että lapsella on onnen huntu päällään ja vanha uskomus on, että näin syntynyt lapsi tulee olemaan erityisen onnekas elämässään :wave:

Musta tuntuu että mun vesien menon aiheutti aikasemmin sinä päivänä tehty sisätutkimus missä lääkäri vähän "avitti" tilannetta. Myöhään illalla alkoi sitten tihkumaan vettä kalvoihin tulleesta reiästä..

Yhteistyössä