Mistä lautapelistä 5-vuotiaasi tykkää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "teme"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"teme"

Vieras
Olen ostamassa kummitytölle synttärilahjaa ja ajattelin jotain lautapeliä. Mikä olisi sellainen peli jota tuon ikäinen osaa ja vanhemmat jaksaisivat pelata. Myös muita lahjavinkkejä 5-vuotiaalle voi antaa.

Alias junior, muuttuva labyrintti, operation, afrikan tähti, kimble, opettavaiset tactic pelit (laaja valikoima)

Afrikan tähti? Meidän 5-vuotias pelasi jo Carcassonnea ja figuuripelejä ( LOTR, Hobbit) ja Space Crusadea, mutta epäilen, että harva ikätoveri noita jaksaa ja osaa pelata.

Afrikan tähti? Meidän 5-vuotias pelasi jo Carcassonnea ja figuuripelejä ( LOTR, Hobbit) ja Space Crusadea, mutta epäilen, että harva ikätoveri noita jaksaa ja osaa pelata.

Se on kestosuosikki.:heart:
Mä tykkään pelata sitä myös.=)

Jo aiemmin mainittujen lisäksi Blokus Junior, on aikuisellekin ihan mielekäs pelattava mutta säännöt niin simppelit että sen pelaaminen onnistuu lapsilta keskenäänkin. Muuttuva labyrintti ja Kimble on sellaisia että niitä jaksaa itsekin pelata, monet lapsille suunnatut pelit on järjettömän tylsiä.

Ja korttipeleistä tietysti Uno ja Skip-Bo on sellaisia että lapset ja aikuiset pystyy hyvin pelaamaan yhdessä. Tuurilla on niin paljon vaikutusta että voittoja tulee niin viisivuotiaalle kuin nelikymppisellekin.

Vri, on munkin muksu oppinu 5-vuotiaana pelaamaan Bohnanza-korttipeliä mikä on tarkotettu muistaakseni 12-vuotiaille ja siitä ylöspäin pelin monimutkaisuuden takia, mutta en mä silti tule tänne muille keulimaan miten nero mun lapsi sen takia on jos kysymys kuuluu, mitä yleensä lapset tykkää tuon ikäsenä pelata. Eiköhän kyky pelata eri pelejä riipu suurimmaksi osaksi kiinnostuksesta. Mutta ap varmaan haluais mielummin ostaa lahjan vähä varmemman päälle eli semmosen, mitä KESKIMÄÄRIN tuon ikäiset lapset tykkää, osaa ja jaksaa pelata. Ja kyllä, perinteinen Afrikantähti on yksi niistä eikä sen pelaaminen tee lapsesta yhtään yksinkertasempaa kuin sun kullannuppu.

Kellotornin kummitukset on hyvä. kun sitä pelataan yhteistyönä lautaa vastaan. Samoin Richard Scarryn Busytown - Touhula, jossa kaikki pelaavat Juupas- ja Eipäs -possuja vastaan.

Muuttuva labyrintti, Touché, Bandu.

Me pelattiin just tässä yksi päivä meiän 5-v muksun kanssa sitä Carcassone kivikausi-peliä (ei ihan ohjeiden mukaan, mutta kuitenkin :D )

Pojasta oli kiva rakennella niitä jokia ja metsiä jms. :)

Yhteistyössä