Mistä löytää villasukkien kokotaulukon/silmukkamäärä taulukon kokoon nähden.. ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en suoraan tekis minkään taulukon mukaan, sillä sopiva silmukoiden määrä riippuu myös "käsialasta". Naistensukkaan riittää minun tekemänäni usein 48 silmukkaa, mutta äitini käsiala on huomattavasti tiukempaa ja siihen tarvitaankin vähintään se 56 silmukkaa.

[QUOTE="vieras";21990139]Mä en suoraan tekis minkään taulukon mukaan, sillä sopiva silmukoiden määrä riippuu myös "käsialasta". Naistensukkaan riittää minun tekemänäni usein 48 silmukkaa, mutta äitini käsiala on huomattavasti tiukempaa ja siihen tarvitaankin vähintään se 56 silmukkaa.[/QUOTE]

Niin. Noissa taulukoissahan kerrotaan ihan selkeästi, millä tiheydellä taulukko on koottu, esim 7-veljestä 21 silmukkaa = 10 cm. Ensin neulotaan mallitilkku, josta mitataan, sitten vaihdetaan puikkoja pienemmäksi tai isommaksi kunnes sillä omalla käsialalla 21 silmukkaa tekee 10 cm. Ohjeiden silmukkamääriä ei siis muutella oman käsialan mukaan, vaan puikkojen kokoa.

No jos silmukkamääriä ei saa muuttaa vaan pitää ottaa vaan sitten erikokoiset puikot, mun pitäisi kai tehdä 7-veljestä ohjeen mukaan jollain 1mm puikoilla kaiketi. Kuitenkin mulla riittää 40s 40-koon naisen jalkaan, ja neulon 3mm puikoilla. Jos teen isommilla puikoilla, tulee ihan liian löysää. 3mm tulee sopivan napakkaa mutta ohjeenmukaisella silmukkamäärällä villasukka olisi joulupukin kokoa. Enkä näe mitään järkeä neuloa 7-veljestä jollain 1mm puikoilla.

Yhteistyössä