Mistä löytää ystäviä äidille ja lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minttulii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minttulii

Uusi jäsen
20.07.2008
13
0
1
Mulla on iso ongelma.
Keväällä muutettiin uudelle paikkakunnalle ja ei vieläkään ole tutustuttu keneenkään. Tyttö jo kaipaa kovasti muutakin leikkikaveri kuin pikkuveljensä ja äitiäkin alkaa yksinäisyys ahdistamaan.
Ongelma onkin kun en tiedä mistä niitä ystäviä löytyisi...Ei varmasti ainakaan kukaan osaa meitä täältä kotoa hakea.
Mistä te muut olette löytäneet ystäviä itselle ja lapsille?

Ei meillä ole mitään pakettiratkaisua, jossa kukin olisi saanut kaikki ne samalla. En oikein tunne muita äitejä. Netistä, koulusta, töistä, harrastuksista, järjestöistä ovat ystävyydet alkaneet. Lapset tutustuneet toisiin lapsiin pihalla jne.

Töihin ja päiväkotiin. Ei kukaan sieltä kotoa tule hakemaan ellei naapureissa ole sosiaalista väkeä. Tai sitten tyttö omiin harrastuksiin. Mammakerhoja ei paljon ole ainakaan vanhempien lasten vanhemmilla koska vanhemmat ovat töissä päivät.

toimisiko sielä päin joku perhekerho? Me kun muutettiin niin menin perhekerhoon ja sain hyviä ystäviä niin itselle kuin lapsellekin. Puistot on tietysti kanssa hyvä paikka uusille tuttavuuksille.

me muutettiin jo toista vuotta sitten enkä vieläkään tapaile kenenään kanssa.. tämän paikkakunnan perhekerhoissa en viihtynyt, kaikki tunsivat toisensa ja arkana en oikein osaa tyrkyttää itteeni kenenkään seuraan... puistoissa käydään mut niissä on tosi harvoin ketään samaan aikaan... muutomia tuttuja oli kyl ennestään mut kavereita mulla ei ole...

Perhekerhot ja perhekahvilat, muskarit leikkipuistot niistä minä oon kavereita läytäny, mut vaikeeta on aikuisen kaverustuu kokonaan uudella paikkakunnalla vaikka ite oon ihan sosiaalinen ja rohkee niin silti on vaikeeta :)

Syksyllä jatkuu avoin päiväkoti. Sinne ajateltiinkin lasten kanssa mennä katsomaan millainen paikka on. lähi naapureilla ei ole lapsia, mutta jonkun matkan päässä on puisto johon toivon mukaan syksyllä väki palaa kun ei näy sielläkään ketään. Kaikki varmaan lomailee.

Ei lähettyvillä ole toista puistoa? täällä ainakin on pari puistoa joissa käy tosi vähän porukkaa eli siellä saa olla todellakin ihan rauhassa ja sitten on puisto jossa käy huomattavasti enemmän porukkaa.

Yhteistyössä