Mistä mielenterveysongelmasta oire?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Yhtäkkiä tulee sellainen tunne kun joku iso möykky pyörisi koko ajan sisällä ja koko toiminta lamaa siihen eli olen kykenemätön mihinkään työhön tai muuhun puuhaan tuona aikana. Sain noita kohtauksia joskus 90-luvulla ja tuon jälkeen vasta eilen kauppareissulla tuli yhtäkkiä yksi kohtaus, joka kuitenkin loppui alle 20minuutissa. Miten joku psykoosi tms. voi alkaa? Nyt on pohjalla niin rajuja juttuja, että jotain henkistä tämä on, mutta miten pahaksi menossa. Minulla todettiin syksyllä keskivaikea masennus, mutta en ottanut lääkkeitä ja tilani parani ja muutuin iloiseksi joten ajattelin sen menneen ohi. tuo kohtaus vain säikäytti ja mietin olenko niin pahasti mieleltäni sairas, että en ole enää surullinen. En ole myöskään yltiö iloinen vaan mielestäni normaali.
Möykky tuntuu selkeästi ja se ei ole kurkussa vaan koko kropassa.

[QUOTE="vieras";23728362]Yhtäkkiä tulee sellainen tunne kun joku iso möykky pyörisi koko ajan sisällä ja koko toiminta lamaa siihen eli olen kykenemätön mihinkään työhön tai muuhun puuhaan tuona aikana. Sain noita kohtauksia joskus 90-luvulla ja tuon jälkeen vasta eilen kauppareissulla tuli yhtäkkiä yksi kohtaus, joka kuitenkin loppui alle 20minuutissa. Miten joku psykoosi tms. voi alkaa? Nyt on pohjalla niin rajuja juttuja, että jotain henkistä tämä on, mutta miten pahaksi menossa. Minulla todettiin syksyllä keskivaikea masennus, mutta en ottanut lääkkeitä ja tilani parani ja muutuin iloiseksi joten ajattelin sen menneen ohi. tuo kohtaus vain säikäytti ja mietin olenko niin pahasti mieleltäni sairas, että en ole enää surullinen. En ole myöskään yltiö iloinen vaan mielestäni normaali.
Möykky tuntuu selkeästi ja se ei ole kurkussa vaan koko kropassa.[/QUOTE]

Paniikkikohtaus? Se voi ilmetä niiiiiin monella tavalla.

[QUOTE="minni";23728399]Paniikkikohtaus? Se voi ilmetä niiiiiin monella tavalla.[/QUOTE]

Ehkä voisi olla tuotakin. Paniikkihäiriötä oli tuolloin 90-luvulla-20-luvun vaiheessa ja nyt pari kertaa olen saanut sellaisen pienen kohtauksen mm. kaupassa. Siis nämä nyt tulleet alle kahden viikon sisällä tästä hetkestä. Tuota jos vain olisikin. Olen joutunut valvomaankin nyt aivan liian paljon(synnytin vähän aikaa sitten) ja sitten on muutakin mietittävää niin paniikkikohtaukset sopisi.
Kiitos:)

Yhteistyössä