Mistä motivaatio laihdutukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miia

Vieras
Olen lopultakin täysin kyllästynyt läskien kuljetukseen, mutta tarvitsisin tsemppiä laihdutukseen.
Ongelmani: olen kotona hoitamassa lapsia, ei ole oikein aikuis-juttuseuraa, en jaksa raahautua aina tuohon samalle ostarille puistoonkaan, eikä ole oikein illallakaan pelikaveria tms.
Asiat tuntuvat luistavan, kun on maha täynnä, mutta vähän syöneenä (nälkäisenä ) kaikki ärsyttää, lapset huutaa ja tappelee ja vituttaa ja rähistään toisillemme, itkettääkin. Tiedän, että verensokerin tasaisena pitämällä pysyis mielikin hyvänä, mutta kun istun syömään, syön kaiken, mitä näen pöydässä, myös lasten jämät...hoh-hoijaa mua paskahousua.
Tsempatkaa mua!

Aina ennen kuin syöt jotain niin kato jotain vanhoja valokuvia missä oot hoikka, sitten käyt puntarilla ja tsiikailet läskejäsi peilistä. Mulla ainakin puolet ruokahaluista katoaa.

Peiliin katsominen auttoi mulla! Nyt on lähtenyt noin 9 kiloa ja matkaa on vielä toiset saman verran! Peilistä parhaiten seuraat myös muutokset, koska vaakakaan ei aina kerro kaikkea...

mulla on noin 15kg ylipainoa ja tosi huono kunto..tai oli muutama kuukaus sitten...kerran vaan riideltiin miehen kanssa ja raivostuin niin paljon et meinasin räjähtää,no laitoin tennarit jalkaan ja kävin kävelemässä noin 1,5km lenkin.tulin rauhoittuneena kotiin.huomasin et hei!täähän on kivaa varsinkin musiikin kera.sit kävin kävelemässä ja aloin innostua niin et sain sitten anopilta kuntopyörän,aloin polkea ja kävelin.nyt sitten näiden lisäksi jumppaan 30min /tanssin musiikin tahtiin,käyn 1-2 kertaa ohjatulla tunnilla(aerobikkia).aloin tarkkailemaan syömistä vaikka ennen VANNOIN etten koskekaan mihinkään vähärasvaiseen.sitten löysin kalorilaskurin ja aloin laskea mitä syön ja kulutan siten on helppoa pysyä siinä.tänä aikana on ollut monta sellaista viikkoa kun en ole ollut tarkka syömingin suhteen tai en ole liikkunut juurikaan.nyt tulos on se et oon laihtunut 5kg ja vielä 10kg niin olen normaalipainoinen.ekat kilot on vaa-an mukaan mutta varmaankin nesteitä eli nyt sitten toivon saan pidettyä sen elämäntapana ei niinkään laihduttamisena...tsemppiä sulle ap ja muutkin!

Peilin eteen sitten vaatteitta tai sovittelemaan vaatteita. Toimii mulla. Kun alkuun pääsee niin motivaatiota saa keventyneestä olosta, jaksaa liikkua ja touhuta aivan eri tavalla ja tietysti paremmalta näyttävästä peilikuvasta.

Voi äly. :headwall:

Mikä syy ulkonäkö on laihduttaa sen rinnalle, mitä ylipaino tekee terveydelle?

EN tajua.

Miettikää sitä, että kuolette viisikymppisinä sydän- ja verisuonitauteihin, niin jo pitäisi olla motivaatiota.

Niin, ja aapeelle, syö, mutta syö terveellistä ja lasten kanssa ulos, lenkille palloa potkimaan, hippaa leikkimään...

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:

EN tajua.

Miettikää sitä, että kuolette viisikymppisinä sydän- ja verisuonitauteihin, niin jo pitäisi olla motivaatiota.

Niin, ja aapeelle, syö, mutta syö terveellistä ja lasten kanssa ulos, lenkille palloa potkimaan, hippaa leikkimään...

vähän sama vaikutus kun tupakoitsijalle sanoo et tupakoitsijat sairastuu syöpään...

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:

EN tajua.

Oiskohan syy siihen vaikka se, että nuorena nuo sydänhommelit ja verisuonijutut ei vielä (välttämättä) tunnu missää, joten sitä ei osaa aatella niin että tässä kun olen tällänen niin 20 vuoden päästä kuolen (joten mikäs kiire tässä on laihduttaa!), toisin ku ulkonäkö ongelma on päällä aina, siihen kiinnittää myös enempi huomiota ja se häiritsee enemmän kun sen kanssa on oikeasti tekemisissä joka päivä.

kylä mä kärsin ulkonäöstäni, on vaan niin helppo lyödä läskiksi.
Peiliin osaan katsoa sillain valikoivasti, eli kaulasta ylöspäin, nykyään ei kyllä sekään näky enää paljon naurata.

No tota, osta vaikka kokoa pienemmät farkut kun mitä yleensä käytät tai vaikka kahtakin kokoa ja tähtäät siihen että voisit käyttää niitä farkkuja pian =) Mutta ei kannata kovin paljoo pienempiä vaatteita ostaa ettei tule sitten vain pettymyksiä, siksi yksi koko pienempi riittää aluksi.

Onnea laihdutukseen :hug: :)

Yhteistyössä