Mistä mun pitää alottaa, ku ero tulee? Mitä mun pitää siis nyt tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Elämä on aivan mahdotonta. Parisuhde ei toimi enkä nyt jaksa selittää.
Ero on väistämätön tässä tilanteessa mutta miten pitääs toimia? Mihin ottaa yhteyttä? Mikä taho
voisi järjestelyissä auttaa? Aloitan työt tammikuussa ja taloustilanne paranee, mutta
joutuisin kaikki asiat hommaamaan uuteen asuntoon... Siihen ei taida olla varaa...

Joudun siis ostamaan ainakin : 3 lasten sänkyä, oman sängyn, keittiökalusteet, olohuoneeseen
tarvittavat tavarat lukuisista pikkuasioista puhumattakaan.

Tämä on kamala tilanne, ja joudun varmaan vielä pari kuukautta sitkuttamaan tässä helvetissä
että saan säästettyä tarpeeksi.

Ainoa vaan että mulla on koko ajan pinna kireällä ja miehen kanssa on räjähdysherkkä tilanne.
Lapset kärsii ja kaikille olisi parempi että heti kohta pian (viim. joulun jälkeen) päästäis pois.

Yritetään käyttäytyä asiallisesti mutta lapset kärsii kuitenkin ja tavoite olis että lapsille tarjotaan
viimeinen yhteinen joulu.

Ja kertokaas vielä, jos mun kk palkka on 2163e/kk + satunnaiset vuorotyölisät, niin mitä tukia
mun on mahdollista saada vai pitääkö tuosta maksaa kaikki itse? Lasten isältä ei elatusapua
ole tulossa. Sen tiedän...

On niin raskasta.

[QUOTE="...";27657187]Elämä on aivan mahdotonta. Parisuhde ei toimi enkä nyt jaksa selittää.
Ero on väistämätön tässä tilanteessa mutta miten pitääs toimia? Mihin ottaa yhteyttä? Mikä taho
voisi järjestelyissä auttaa? Aloitan työt tammikuussa ja taloustilanne paranee, mutta
joutuisin kaikki asiat hommaamaan uuteen asuntoon... Siihen ei taida olla varaa...

Joudun siis ostamaan ainakin : 3 lasten sänkyä, oman sängyn, keittiökalusteet, olohuoneeseen
tarvittavat tavarat lukuisista pikkuasioista puhumattakaan.

Tämä on kamala tilanne, ja joudun varmaan vielä pari kuukautta sitkuttamaan tässä helvetissä
että saan säästettyä tarpeeksi.

Ainoa vaan että mulla on koko ajan pinna kireällä ja miehen kanssa on räjähdysherkkä tilanne.
Lapset kärsii ja kaikille olisi parempi että heti kohta pian (viim. joulun jälkeen) päästäis pois.

Yritetään käyttäytyä asiallisesti mutta lapset kärsii kuitenkin ja tavoite olis että lapsille tarjotaan
viimeinen yhteinen joulu.

Ja kertokaas vielä, jos mun kk palkka on 2163e/kk + satunnaiset vuorotyölisät, niin mitä tukia
mun on mahdollista saada vai pitääkö tuosta maksaa kaikki itse? Lasten isältä ei elatusapua
ole tulossa.[/b ] Sen tiedän...

On niin raskasta.[/QUOTE]

Miksi ei ole tulossa? Ei kai isä sitä päätä?

yh-korotus lapsilisiin, ehkä asumistuki (palkkasi on kyllä melko hyvä)

Kyllä isä joutuu maksamaan elareita jos lapset alaikäsiä. Ja jos ei maksa niin saat ne sitten muuta reittiä. Miksi joudut ostamaan kaikki tavarat? Kai sentään esim lasten sängyt otat mukaan ja muitakin tavaroita.

Lapset tulevat olemaan isällään myös ja siksi minä joudun ostamaan uudet. Isän tilillä tälläkin hetkellä 0e rahaa. Eli sillä ei oo mistä maksaa elareita.

Huonekaluja mulla ei oo mitä mukaan ottaa. Mies ei anna. toisaalta sitte sillä ei olisi niitä huonekaluja. Tosta mun palkasta minkä sanoin, lähtee vielä verot pois eli toi on bruttotulo...

Auttaako sossu esim takuuvuokrien kanssa? Vai pakottaako ne mut asumaan vielä täällä siihen asti että saan säästettyä? Väkivallan uhka kasvaa joka päivä (minua kohtaan siis) enkä haluaisi enää kuukausia asua täällä... Voiko sosssusta saada tilapäistä rahallista apua esim pesukoneen yms hankintaan tässä tilanteessa?

Kyseessä on minä ja 3 alle 5 vuotiasta lasta...

Huonekaluja saa ilmaiseksin, kun vaan osaa kysellä. Samoin muutakin taloustavaraa. ei kannata antaa ylpeyden vaivata. Vaatii vain vähän vaivaa. Kela maksaa elarit miehen puolesta, jos mies ei suostu/pysty elarit määrätään tulojen ei tilin saldon mukaan.

Esim. Satolla ja vvo:lla vuokratakuut niin pienet, että tuskin voi olla ongelma. Jos on, niin varmaan saat lainaa jostakin. Useimmissa taloyhtiöissä on pesutupa ja kuivaajat, joten omaa pesukonetta et välttämättä tarvitse.

[QUOTE="alkup";27657345]Väkivallan uhka kasvaa joka päivä (minua kohtaan siis) enkä haluaisi enää kuukausia asua täällä... [/QUOTE]

Tämän lauseen myötä sanoisin että nyt pitäis mennä jo. Turhaan sinä yrität lapsille yhteistä joulua hommata.

Soita oikeusaputoimistoon (kaupungin keskuksen kautta) ja kysy sieltä asianajaa. Kaikki omaisuushan menee puoliksi jos ootte naimisissa. Eli ei sun tarvi kaikkea ostaa, hakekoon mies sitten vaikka sossusta rahaa jos tarvii jotain. Sitten varaat sossusta ajan lastenvalvojalle että saatte sopia lasten asiat (ja elatusmaksut saa kelalta joka perii ne sitten mieheltä jos saa peritty), muutenkin voisit raha-asioiden takia varat sossusta ajan.

[QUOTE="xyz";27657399]Tämän lauseen myötä sanoisin että nyt pitäis mennä jo. Turhaan sinä yrität lapsille yhteistä joulua hommata.[/QUOTE]

Valotan vähän. Viisi vuotta sitten ollessani raskaana, mies kuristi minua ja istui mahan päällä. Olin viimeisilläni
raskaana. Sitten hän löi minulta tajun kankaalle. kaksi kertaa nyrkillä naamaan.

En tiedä miksi silloin jäin. En pysty sitä kertomaan. Kuitenkaan väkivaltainen hän ei ennen sitä
eikä sen jälkeen. Kunnes nyt on mennyt pari kuukautta huonosti. Viimeisen kahden viikon aikana
Mies on uhkaillut sanoin, esim eilen sanoi, kun kuulemma nalkutin, että "pitäis lyödä sun pää
seinään ja kovaa" ja sitten vielä sanoi että mun kannattaa varoa sanojani...

Pelottaa että jos sillä napsahtaa uudestaan. Kuitenkin on miehenkin puolesta paha mieli. Silloin
ku kuristi mua niin sillä oli suhde toiseen naiseen ja siitä hermostuneena sit sille avauduin ja lopputulos
oli tuo....

Nyt vaan kuule pakkaa lapset mukaan ja poistu nykyisestä kodistasi. Oma ja lastesi henki on kyseessä. Antaisitko itsellesi amteeksi, jos heille sattuisi jotain. Ihmeellisellä tavalla puolustat miehesi väkivaltaisuutta. Mies siis petti ja sun olisi pitänyt olla ihan hiljaa ettei miehelle tuu paha mieli?

Se ei oo paha ihminen. Ja tuo uhkailu ja väkivaltaisuus on vain mua kohtaan. ei lapsiin.

En mä sitä halua puolustella. Kuitenkin ollaan oltu yhdessä niin kauan jotta kyllä sitä toista murehtii. Ja kaikesta huolimatta mä välitän siitä. Meillä ei oo paikkaa mihin mennä. Sen suhteen jälkeen se muuttui, huonompaan suuntaan ja sen näen nyt. Kuitenkaan heti ei ole mahdollisuutta minnekään mennä.

Ota yhteys sosiaalityöntekijään ja kerro kaikki tämä. Auttavat asunnon etsimisessä ja uskon, että saat vuokratakuun ja ensimmäisen vuokran maksettuna. Älä jää tilanteeseen, vaan toimi vielä kun voit. Elatusmaksuja saat sossun kautta jos miehellä ei riittävästi tuloja. Voimia sinulle.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
[QUOTE="Alkup";27657485]Se ei oo paha ihminen. Ja tuo uhkailu ja väkivaltaisuus on vain mua kohtaan. ei lapsiin.

En mä sitä halua puolustella. Kuitenkin ollaan oltu yhdessä niin kauan jotta kyllä sitä toista murehtii. Ja kaikesta huolimatta mä välitän siitä. Meillä ei oo paikkaa mihin mennä. Sen suhteen jälkeen se muuttui, huonompaan suuntaan ja sen näen nyt. Kuitenkaan heti ei ole mahdollisuutta minnekään mennä.[/QUOTE]

Nojoo, miten voit luottaa ettei se koskaan satuta lapsia. Haloo, se on satuttanut sua, jonka pitäis olla sille yks tärkeimmistä ihmisistä.

Miten niin ei satuttaisi lapsia? Teidän lapsi olisi voinut kuolla siinä edellisessä väkivaltaisuuskohtauksessa. Ei ole hyvä vaan paha mies. Oot vaan liian tottunut ja liian lähellä sitä sen tajutaksesi. Etkö muka tunne ketään, eikö sulla oo vanhempia tai sisaruksia?

Miten niin ei satuttaisi lapsia? Teidän lapsi olisi voinut kuolla siinä edellisessä väkivaltaisuuskohtauksessa. Ei ole hyvä vaan paha mies. Oot vaan liian tottunut ja liian lähellä sitä sen tajutaksesi. Etkö muka tunne ketään, eikö sulla oo vanhempia tai sisaruksia?

Ja tiedostan myös sen että mä olisin voinu kuolla siinä... Ei kai tällaista voi ymmärtää kukaan
joka sitä ei ole kokenut. Järki sanoo että pitää lähteä mutta tunne toista. Ja toteuttaminen on
niin helvetin raskasta ja vaikeaa. Mä en jaksa! Arki on uuvuttanut mut totaalisesti ja tämän asian
vatvominen.

Ei, meillä ei ole mitään paikkaa mihin mennä.

Onko paikkakunnallasi mahdollisuus päästä turvakotiin? Sinnehän voisi päästä jo tänä iltana turvaan. Siellä osaavat auttaa sua myös eteenpäin ja ymmärtävät tilanteen. Myös ton voimattomuuden.

Onko paikkakunnallasi mahdollisuus päästä turvakotiin? Sinnehän voisi päästä jo tänä iltana turvaan. Siellä osaavat auttaa sua myös eteenpäin ja ymmärtävät tilanteen. Myös ton voimattomuuden.

Omalla paikkakunnalla ei oo. Tos naapurikunnas on joku mut se ei oo öisin auki eli ei oo perinteinen
turvakoti.

Mulla ei oo hajuakaan onko tässä lähellä sellasta. Ja voiko sellaiseen ottaa koiran mukaan?

Sossulta voi kysyä apua takuuvuokraan ja myös muuttoavustusta. Mieti tuotakin turvakotia - jos tilanne tuntuu yhtään vaaralliselta tai pelottavalta. Huonekalut saa esim facebookin kirpparin kautta halvalla - ja voihan laittaa ilmoituksen, että otetaan vastaan - jollakin on aina ylimääräisiä huonekaluja ja jotkut meistä eivät haua niistä edes rahaa. Kaikki järjestyy - voimia sinulle :)

Nämä tahot auttavat tässä tilanteessa. Turvakotiin pääsisitte kyllä nopeimmin... auttavat sitten muutossa ja asunnon saamisessa. ota edes yhteyttä, saat ees keskustelu apua että tiedät mitkä sun vaihtoehdot ovat.

Ikävintä tässä on se, että kukaan ulkopuolinen ei tiedä tätä tilannetta... Ja mä pelkään senkin takia lähteä, koska tiedän että alkaa kamala kyselytulva ja mä en jaksa. Jos mä en jaksa pyörittää arkea nytkään niin millä mä jaksan sen muuttotouhun ja uteliaiden kyselyt. Mitä mä sanon niille?

Kaikki luulee et meidän suhde on täydellinen. Ainoastaan pettämistouhut tietää useampi mut näitä muita juttuja ei kukaan.