Mistä rauhaa, rentoutta ja hyvää oloa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stressball
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Stressball

Vieras
Tämä on vähän sekava kysymys, mutta tuntuu että olen kokoajan stressissä, jännittynyt, hermostunut enkä usko itseeni. Tämä siitä huolimatta, että on ihana perhe, ystäviä, urheilen melko paljon. Tuntuu että tarvitsisin jonkun muutoksen...varsinkin näiden kiireisten ruuhkavuosien keskellä.

Onko joku saanut jonkun harrastuksen, meditaation, pilateksen, joogan...jonkun tämäntyyppisen tekemisen kautta elämäänsä lisää positiivisuutta, voimaa, itsevarmuutta?

Voi tietysti kertoa jonkun toisenlaisenkin esimerkin, kun mitä tuossa mainitsin, mutta siis ihan tosissani kyselen (vaikkakin sekavasti). :)
Kertokaa kokemuksianne!

Yhteenaikaan kun olin tressaantunut venyttelin aina illalla koko kropan rauhallisesti läpi ja kuuntelin samalla rauhallista musiikkia (yleensä Josh Roban) ja join vihreää teetä. Menin paikkaan jossa sain olla aivan rauhassa.

Hei, kiitos kun otatte mut tosissaan! Pelkäsin että saan vastaukseksi vaan ilkkumista siitä, miksi elämäni stressaa niin kovasti.
Kylpyläreissua olen kokeillut, ei pitkäaikaista vaikutusta. Haen siis jotain pysyvää ja todella jopa elämää muuttavaa. En jaksaisi olla näin kireä, stressaantunut, epävarma. Ehkä jopa negatiivinen. Mutta jotain sellaista mitä osaan...osaisinko meditoida? Musiikin kuuntelu ja venyttely voisi olla myös hyvä...mutta ehdinkö? Illat on yhtä hulinaa...
Luen kaikki ehdotuksenne huolella, kiitos.

Liikunta on hyvä stressin poistaja. Koita tehdä itsellesi aikataulu johon varaat itsellesi aikaa. Lukeminen, joku harrastus, ystävät lieventävät stressiä. Mut en mäkään ole stressitön. Kun tulee ikää lisää sitä osaa ottaa asian rennommin, huomenna on päivä uusi...

Jooga, mikä tahansa suuntaus, jonka kursseja järjestetään lähellä kotiasi. Joogan lisäksi mua on auttanut vyöhyketerapia. Ja sitten kun vähitellen saa kiinni omista tarpeistaan ja tunteistaan niin se rauhoittaa, että tietää voivansa itse vaikuttaa erittäin moneen asiaan, mitä itselle tapahtuu. Uskothan, että on mahdollista elää stressitöntä elämää. Se voi viedä aikaa, mutta kun pääset alkuun, muutos tapahtuu vähitellen ja väistämättä. Onnea tulevaisuuteen!

Mulla paras stressinpoistaja on luonnon rauha.

Metsään kävelemään ja kuuntelemaan tuulen suhinaa tai istumaan meren rantaan kalliolle kuuntelemaan miten vesi tyrskyää kalliota vasten ja katselen taivasta, lintuja.
En tee mitään, OLEN.

Termarissa lämmintä kaakaota ja muutama vaahtokarkki jonka voi sujauttaa kuppiin.

Silloin alkaa hengittää syvemmin ja tuntee miten rentoutuu, kaikki ajatukset katoaa.
Eikä vie aikaa kuin n. tunnin- puolitoista.

Mua rauhoittaa luonto. Meidän lähellä on vain pieni metsä, eli ei tosiaankaan missään maalla asuta. Mutta siellä on kiva kävellä polulla ja kuulostella luontoa, välillä pysähtyä.

Talvella käyn kuntosalilla, yksin ja mahdollisimman hiljaiseen aikaan. Kesällä rauha löytyy luonnosta. Lenkillä metsässä tai meren rannalla. Syksyt sienestäen. Tuntuu että mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän tarvitsen omaa aikaa.
Toivottavasti löydät se oman jutun, jolla saat nollattua ja ladattua itsesi.

Olen kokenut rentouttavaksi käydä hieronnassa aina kun on vain rahaa ja aikaa. Oma hierontalaite auttaa myös. Lämmin suihku, kamomillatee. Lukeminen. Uimassa käyminen on tosi hyvä rentouttaja.

ehdottomasti jooga!

Kannattaa ainakin kokeilla. Itse olen yhteen aikaan harrastanut joogaa työväenopistossa, eli ei mitään hifistelyjoogaa edes, mutta huomasi, että olo oli aivan yllättävän rauhallinen, keskittynyt ja jotenkin harmonisempi. Ja vaikutus kesti monta päivää. Kerran viikossa kävin.

Ensi syksynä täytyy taas kärppänä varata paikka joogasta! hyvä kun muistutit mua:)

Yhteistyössä