Mistä saada voimia lisää....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uuvuksissa oleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uuvuksissa oleva

Vieras
iltaan?

Päivän kun on koulussa ja opiskelee, sitten hakee lapsen iltapäiväkerhosta ja tulee kotiin, niin on ihan väsynyt ja veto poissa. Silti pitäisi jaksaa keksiä illaksi lapselle jotain tekemistä, muuten se menee tähän taas, että lapsi puuhaa omiaan ja minä roikun täällä netissä. Harmillista sekin, kun mies painaa pitkää päivää ja tulee illalla myöhään kotia. Koen myös syyllisyyttä siitä, että väsymyksen takia olen aika ajoin hyvinkin kiukkuinen lapselle, vaikka tiedän, ettei väsymystä saa toiseen purkaa.

No miksi sä netissä roikut jos olet väsynyt? :confused: Se tuskin mitenkään auttaa väsymykseen, vaikka onkin passiivisempaa tekemistä kuin lapsen kanssa leikkiminen. Kannattaa tehdä vaikka itselleen ihan sellainen sääntö, että nettiä ei saa avata ennen kuin lapsi menee nukkumaan tms. Tai ainakin vasta muutaman tunnin päästä siitä kun tulee kotiin. Mä ajattelin koittaa tätä mutta nyt lapset meni urheilukouluun niin oli pakko tulla kurkkaamaan. :D

Nukutko kunnolla, syötkö kunnolla, juotko tarpeeksi? Nekin voivat tehdä tuota väsymystä. Siitähän sun pitäisi päästä eroon, ja netissä roikkuminen ei valitettavasti ihmistä pirteäksi tee.

minkä ikäinen lapsi? jos tuollainen leikki-ikäinen 1-2v, niin mee joskus maaten ihan olkkarin lattialle. ota muksulle legoja tms siihen viereen. ite voit huokasta ainakin hiukan kun lapsi leikkii vieressä. ei lapselle kauhiasti tarvi erikoista tekemistä järjestää, kunhan olet lähellä.

Lapsi on jo melkein 6v ja hän muuten valittaa tylsyyttään, jos ei koko ajan keksi hänelle uutta tekemistä.

Nukun mielestäni tarpeeksi, no juominen on ehkä niin ja näin, syön mielestäni ihan ok