mistä saan tiedot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Sain tänään oudon postin, jossa osoite tiedot oli aivan nappiin ja tavallaan myös lempinimi oikeesti se oli isäni lempinimi. Kortti loppui outoon kommentiin ja henkilön nimi ei sano mulle mitään. Haluisin saada tietoja kuka kortin lähettäjä on, mutta mistä?

No ei mistään.

Käsialasta ja postileimasta voi yrittää ARVAILLA jos on joku tosi tuttu lähtettäjä.

Leima on kyllä todella suuntaa antava, alueet on isoja, ja jos lähettänyt kiusantekomielessä, ei varmasti ole laittanut omalta alueeltaan.

lähettäjän nimi sitten oli mun syntymäkaupunki ja outo vuosiluku. fonectan kautta löytyi yksi saman niminen, mutta osoitepalvelusta en saanu tietoja niilä tiedoilla, mitä laitoin.

No ei mistään.

Käsialasta ja postileimasta voi yrittää ARVAILLA jos on joku tosi tuttu lähtettäjä.

Leima on kyllä todella suuntaa antava, alueet on isoja, ja jos lähettänyt kiusantekomielessä, ei varmasti ole laittanut omalta alueeltaan.

Jos pilailu niin aika huono. Kortti oli alkutekstinä, ihan kuin tutulta lomaterveiset ulkomailta, mutta viimeinen lause pilasi kaiken ja lähettäjän nimi vieras.

Kesäyllätys= mitä kuuluu pikkusisko? Mulla vaan on yks isoveli ja velipuoli. Isä ei ole kertomassa onko sillä "vahinko"lapsi jossain tai tietäisikö isäkään tästä? vai mikä tää juttu on? se vuosi luku on sellanen et mun isä ja äiti on tavannu 4v sen vuosiluvun jälkeen mikä luki kortissa.

[QUOTE="hankey";24310663]Jos asiassa on joku juju, lähettäj ottaa uudelleen yhteyttä.[/QUOTE]
Tai sitten kännipäissään lähettänyt ja myöhemmin katuu koko juttua. Sitten ap:ta jää harmittamaan.

[QUOTE="vieras";24310672]Tai sitten kännipäissään lähettänyt ja myöhemmin katuu koko juttua. Sitten ap:ta jää harmittamaan.[/QUOTE]
Kuulostaa siis kännisen kirjoittamalta.

[QUOTE="vieras";24310674]Kuulostaa siis kännisen kirjoittamalta.[/QUOTE]

Jos on kännissä kirjoittanut, niin on kuitenkin nähnyt alkuun vaivan että on selvittänyt mun tiedot/osoiteet. Osaksi toivon et on vaan huono pila ja jää tähän tai kyseinen henkilö ottaa vielä yhteyttä vielä jos on oikeesti mulle asiaa.

Mene sinne väestörekisterikeskuksen (?) omat tiedot-kohtaan niin näet onko sulla mahdollisesti muitakin sisaruksia (jos isäsi on tunnustanut isyyden). Toi kuulosti mun korvaan just siltä, että sun kadoksissa ollut sisarus yrittää ottaa yhteyttä.

Edit. Vai lukikohan siellä sisarukset edes, en muistakaan.

Mene sinne väestörekisterikeskuksen (?) omat tiedot-kohtaan niin näet onko sulla mahdollisesti muitakin sisaruksia (jos isäsi on tunnustanut isyyden). Toi kuulosti mun korvaan just siltä, että sun kadoksissa ollut sisarus yrittää ottaa yhteyttä.

Edit. Vai lukikohan siellä sisarukset edes, en muistakaan.

Mä ole siellä joskus aikoinaan käyny kun etin jotain ja silloin ei ollu yhtään ylimäärästä sisarusta listalla. Tää voi olla joku mun isän "vahinko" eli aikalaista elämää eronsa ja ennen kun tapasi mun äidin. Isä vaan ei ole kertomassa kuoli 6v sitten.
Mut miksi nyt ottaa yhteyttä jos on joku velipuoli mulle? Ja jos kortin vuosiluku on hänen syntymä vuotensa kyseessä on yli 40v kaveri. Kysymyksiä miljoona. Kun olen löytänyt vaan yhden sen nimisen ihmisen nyt kun googletin ja fonectan sivuilta. Mistä voin olla varma ettei toisia ole? En tiedä kai pitäisi asian antaa olla vaan ja odottaa jos ottaa yhteyttä uudelleen.

[QUOTE="vieras";24314077]Tietäisikö äitisi tai isäsi mahdolliset sisarukset jotain?[/QUOTE]

Äidillekkin soitin ja äiti oli ihmeissään, et mitä kortti tarkoittaa. Isä ei ole kertomassa kuoli 6v sitten sydäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään;24314125:
Äidillekkin soitin ja äiti oli ihmeissään, et mitä kortti tarkoittaa. Isä ei ole kertomassa kuoli 6v sitten sydäriin.

Siis tarkoitin onko isälläsi sisaruksia eli sulla tätejä/setiä? Voitko niiltä udella?

[QUOTE="vieras";24314136]Siis tarkoitin onko isälläsi sisaruksia eli sulla tätejä/setiä? Voitko niiltä udella?[/QUOTE]

Vastaan vielä tähän. en ole isän sisaruksilta kysellyt asiaa vielä isän kaikki vanhemmat sisarukset ovat kuolleet ja nuorimmilta en ole kysellyt, yheltä tietenkin voisin kysäsätä.
Taidan antaa asian olla ja odotan tulekee lisää postia tai jotain tai onko veljeni saanut samanlaisen kun palaa reisusta kotiinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään;24314057:
Kun olen löytänyt vaan yhden sen nimisen ihmisen nyt kun googletin ja fonectan sivuilta. Mistä voin olla varma ettei toisia ole? En tiedä kai pitäisi asian antaa olla vaan ja odottaa jos ottaa yhteyttä uudelleen.

Väestörekisterin osoitepalvelun kautta voit selvitellä onko useampia samannimisiä, tosin jos joku kieltänyt siellä tietojensa luovutuksen, niin silloin et saa selville. Tuo maksaa hieman.

Jos kyseessä olisi isäsi virallisesti tunnustama lapsi, niin kyllä se olisi pitänyt isäsi kuollessa perunkirjoituksessa tulla esille.

[QUOTE="vieras";24319511]Väestörekisterin osoitepalvelun kautta voit selvitellä onko useampia samannimisiä, tosin jos joku kieltänyt siellä tietojensa luovutuksen, niin silloin et saa selville. Tuo maksaa hieman.

Jos kyseessä olisi isäsi virallisesti tunnustama lapsi, niin kyllä se olisi pitänyt isäsi kuollessa perunkirjoituksessa tulla esille.[/QUOTE]

silloin ei tullut mitään "pommeja" esiin kun isä kuoli. Täytyy varmaan koittaa tota osoitepalvelu vaan nimitiedoilla kokeilin kerran mut laiton sen vuosiluvun sinne ja ilmoitti ettei tiedostoa, maksu oli 1,23€ et ihan edullinen kun halusin vain saada tietää.

Yhteistyössä