Mistä saisi rohkeutta pukeutua kuten itse haluaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ujo piimä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"ujo piimä"

Vieras
Olen tänä iltana lähdössä terassille ja ravintolaan, ikää 30+. Haluaisin kovasti laittaa mekon- halterneck-pääntie, ulottuu vähän polvien alapuolelle, värinä mustalla pohjalla pieniä valkoisia palloja. Levenee alaspäin muttei ihan kellomainen ole. Sen lisäksi mustat piikkikorkoiset korkkarit joissa metallikoristeita, (ei liian korkeat, noin 5-6 cm) pieni käsilaukku sekä kissamaiset aurinkolasit 50-60-luvun henkeen. (heh, en ole ihan varha tuosta vuosikymmenestä, mutta oikeasti vanhat ovat)

Tykkään leikitellä tyyleillä, mutta olen aika arka, ja piittaan ihan liikaa siitä mitä muut ajattelevat. Siksi pukeudun liian usein tylsästi ja "varmasti" vaikka minulla olisi ihan ikioma tyylikin. Jos pukeudun niin kuin itse haluan, persoonallisesti, en voi olla noteeraamatta katseita, ja ajattelen näyttäväni naurettavalta. Eli siis itsetunto ei ihan Ok todellakaan...

Mutta mistä saisi rohkeutta ja itsevarmuutta pukeutua kuten itse haluaa? Voisitteko potkia minua persuksille että uskaltaisin laittaa tuon kertomani asun, enkä vain hillittyä hametta topin sekä matalien sandaalien kanssa?

Mä oon myös 30+ ja pukeutuisin kyllä noin! Rohkeasti päälle vaan! Äläkä ujostele niitä katseita, ne vaan katsoo kun näytät hyvältä! Eihän tuo ole edes mitenkään kovin räväkkä asu! Ihan hillitty, klassinen ja muodikas. Uskalla näyttää upealta! Huomaat erottuvasi vain eduksesi!

Musta toi kuulostaa ihan perusvaatetukselta. Ei siis mitenkään erotu kovasti massasta. Itsellä on töissäkin lyhyt/lyhyehkö hame ja korkkarit. Olkapäät kyllä suojaan, mutta en vapaalla. Ja ikää 35 v.

Miksi välittäisit siitä mitä muut ajattelevat? Persoonallisesti pukeutuvat ovat piristäviä pilkkuja katukuvassa vaikka en itse välttämättä samoin pukeutuisikaan. Itsetuntosi varmasti kasvaa kunhan uskallat vain mennä ihmisten ilmoille vaatteissa joissa itse tunnet itsesi kauniiksi ja mukavaksi.

[QUOTE="vieras";24280718]Musta toi kuulostaa ihan perusvaatetukselta. Ei siis mitenkään erotu kovasti massasta. Itsellä on töissäkin lyhyt/lyhyehkö hame ja korkkarit. Olkapäät kyllä suojaan, mutta en vapaalla. Ja ikää 35 v.[/QUOTE]
Korjaan sanojani hieman. En tarkoita perusvaatetuksella negatiivista vaan ihan positiivisessa mielessä asu kuulostaa hyvällä mutta ei mitenkään liian erikoiselta. Rohkeasti siis päälle ja nauttimaan illasta!

[QUOTE="hmm";24280713]Mä oon myös 30+ ja pukeutuisin kyllä noin! Rohkeasti päälle vaan! Äläkä ujostele niitä katseita, ne vaan katsoo kun näytät hyvältä! Eihän tuo ole edes mitenkään kovin räväkkä asu! Ihan hillitty, klassinen ja muodikas. Uskalla näyttää upealta! Huomaat erottuvasi vain eduksesi![/QUOTE]

Kiitos rohkaisevista sanoista! Minustakin asu on tyylikäs, eikä tosiaan mitenkään räväkkä. Mutta olen niin arka että tuokin tuntuu jo rajulta, kun yleensä päällä on jotain toooosi tavallista...

Sopisiko tuon asun kanssa tomaatinpunainen huulipuna? Hiukseni ovat tummanruskeat.

[QUOTE="vieras";24280718]Musta toi kuulostaa ihan perusvaatetukselta. Ei siis mitenkään erotu kovasti massasta. Itsellä on töissäkin lyhyt/lyhyehkö hame ja korkkarit. Olkapäät kyllä suojaan, mutta en vapaalla. Ja ikää 35 v.[/QUOTE]

Ok hyvä kuulla että on ihan perusvaatetus. Itselläni kun tosiaan ei ole, vaan paljon tylsempää ja epänaisellisempaa. :-( Tässä vähän yritän jotain tyyliä ja naisellisuutta hakea, kun niitä multa on yleensä puuttunut...

Miksi välittäisit siitä mitä muut ajattelevat? Persoonallisesti pukeutuvat ovat piristäviä pilkkuja katukuvassa vaikka en itse välttämättä samoin pukeutuisikaan. Itsetuntosi varmasti kasvaa kunhan uskallat vain mennä ihmisten ilmoille vaatteissa joissa itse tunnet itsesi kauniiksi ja mukavaksi.

Juuri näin!! Mulla on oikeasti ihan järkyttävän huono itsetunto, vaikkei sitä monikaan tiedä, en yleensä näytä sitä ulospäin tai puhu siitä. Jos joku joskus vilkaisee pitkään, alan heti miettiä pääni puhki että minussa on jotain vikaa tms. Toi on oikeasti ärsyttävää ja haluaisin päästä siitä eroon. Huono itsetuntoni johtuu lapsuudestani jossa oli alkoholismia, väkivaltaa tms. Olen kyllä käynyt vuosia terapiassa, en tosin enää. Itsetuntoni on kyllä parantunut, muttei kovin hyvä ole vieläkään. Vaikuttaa juuri pukeutumiseen, mutta moneen muuhunkin asiaan.

Tuo asu kuulostaa kivalta :) älä pelkää pukeutua niin kuin tykkäät, älä välitä muiden mielipiteistä
pukeutumisen suhteen.

Yhteistyössä