Mistä saisin voimaa mennä työharjoitteluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Opiskelen amk:ssa luonnonvara-alaa. Opintoja on jäljellä enää kaksi työharjoittelua, yksi kurssi ja päättötyö. Ongelmana on se, etten ole jaksanut haeskella työharjoittelupaikkaa, joka olisi minulla kai seuraavana edessä. Tai olen netistä katsellut yrityksiä, mutta en ole jaksanut ottaa yhteyttä mihinkään.
Poden ihan kamalaa väsymystä, viime yönäkin nukuin 11 tuntia. Silti on sellainen olo kuin en olisi nukkunut yhtään. Tämä stressaa, kun koulu ei ole edennyt muutamaan kuukauteen ja Kela perii kohta varmaan opintotukea takaisin. Minulla on todettu masennusoireilua ja olen saanut masennuslääkkeet, mutta ei tunnu auttavan.

Mistä saisin voimaa hakea työharjoittelupaikkoja? Tämä masentaa ihan hirveästi lisää, kun ei jaksa ja tietää, että pitäisi.

Ei pidä miettiä liikoja motivaatioita vaan pakottaa itsensä tekemään se mikä pitää. Tai jos ei ole voimia pakottaa itseään, niin pyytää miestä pakottamaan (jälkimmäisessä voi kotikuri olla hyvänä apuna).

...kouluissa kai on joku kuraattori, opintojen ohjaaja, tutor opettaja, opiskelutukiryhmä. Menet mihin vaan ja sanot että tarvitset nyt tällaista tukea.
Varsinkin tutor opettaja.
Koulu on pistänyt suhun rahaa, ja saavat valtiolta susta palkkion vasta kun valmistut ja olet jo noin hilkulla valmistua. Usko mua, sua halutaan auttaa että saat keinolla millä hyvänsä tutkinnon suoritettua.

Joo kilpirauhas arvot heti tarkistuttamaan ja mahdolliset muutkin arvot mitkä voi väsymystä lisätä... Rauta-arvot ja vitamiinit. Onko asunnossa sisäilma ongelmia jne...
Turhauttaa tuo ainainen masennusdiagnoosi JOS ei mitään fyysisiä sairauksia ikinä suljeta pois.

Et sitten ole koskaan kuullut tuista? Ne ovat hyvä vaihtoehto jos työnteko on silkkaa elämänlaadun romuttavaa kidutusta.

Toki tuet eivät mahdollista mitään keskiluokkaunelmaa omakotitaloineen ja kaksine autoineen, mutta ihan hyvän elämän kuitenkin.
On aika helvetin surullista, että nyky-Suomessa nämä tämän kommentoijan kaltaiset ihmiset ovat asennoituneet niin, että tuet ovat vapaasti poimittavissa elämän valintahyllystä. Eli jos töissäkäynti ja aamuheräilyt tympii, niin ei muuta kuin tukihakemukset sisään. Tämän asenteellisuuden ja tukijärjestelmämme moninaisen väärinkäytön takia koko loistava kymmenien vuosien aikana vaivalla ja isolla rahalla rakennettu sosiaalinen turvaverkkomme on pakko ajaa alas. Tuet on alun perin tarkoitettu niille, joita elämä kohtelee kaltoin, yleensä tilapäisesti tai joskus myös pysyvästi esim. pysyvän vamman takia. Työvitutukseen ja -väsymykseen ei ole mitään tukia ikinä tarkoitettu muuta kuin näiden tukikikkailijoiden korvien välissä, eikä sellaiseen ole tällä yhteiskunnalla enää varaa.

Ellei masennukseen oli syytä niin kiliprauhasarvot pitää todella (niinko jo muutama kertoikin) selvittää!

Ja vaikka siihen menee satanen tai pari niin yksityiselle endokrinologille elleivät ne arvauskeskusksessa suostu asiaan paneutumaan.

Opiskelen amk:ssa luonnonvara-alaa. Opintoja on jäljellä enää kaksi työharjoittelua, yksi kurssi ja päättötyö. Ongelmana on se, etten ole jaksanut haeskella työharjoittelupaikkaa, joka olisi minulla kai seuraavana edessä. Tai olen netistä katsellut yrityksiä, mutta en ole jaksanut ottaa yhteyttä mihinkään.
Poden ihan kamalaa väsymystä, viime yönäkin nukuin 11 tuntia. Silti on sellainen olo kuin en olisi nukkunut yhtään. Tämä stressaa, kun koulu ei ole edennyt muutamaan kuukauteen ja Kela perii kohta varmaan opintotukea takaisin. Minulla on todettu masennusoireilua ja olen saanut masennuslääkkeet, mutta ei tunnu auttavan.

Mistä saisin voimaa hakea työharjoittelupaikkoja? Tämä masentaa ihan hirveästi lisää, kun ei jaksa ja tietää, että pitäisi.
pääsetkö kirjastoon?

Suosittelen keskustelemaan uudestaan lääkärin kanssa jos lääkitys ei auta.
Jossain koulussa opettajilla on kontakteja yrityksiin josta voisi päästä työharjoitteluun, kannattaa kysäistä.
Mikäli olotila on erittäin paha, saikku on myös vaihtoehto, lääkärin kanssa siis puheille.
Ja jos kunnassasi on nuorten palveluita, niitä voi käyttää että saisi tukea (kuten Ohjaamo).
Joka tapauksessa, toivon kaikkea parasta.

Yhteistyössä