L
Lirauttelija
Vieras
Itse jumppasin ja jumppasin lantionpohjan lihaksia kuulilla ja ilman ja synnytyksen jälkeen lihakset olivatkin todella heikot. Pitkä synnytys ja iso lapsi toivat mukanaan tuollaisen ongelman. Jumpalla sainkin ne kohtuulliseen kuntoon, mutta ei vaiva kokonaan ole hellittänyt koskaan. Synnytyksestä sentään jo 1v8kk. Vaiva ilmenee pahiten ratsastaessa, vaikka sen sanotaankin olevan hyvää jumppaa ko. lihaksille. Kevyttä ravia kun köpöttelen niin aina ylös noustessa lirahtaa. Juostessa pitää myös juosta melkein jalat ristissä. Lääkäriin ei ole tullut mentyä ja nyt tuskin on aiheellista kun olen uudestaan raskaana. Jumppaan vaan taas ahkerasti. Sitten synnytyksen jälkeen aion olla aktiivisempi ja hakeutua hoitoon, koska arvaan jo etukäteen, ettei tuo vaiva tule helpottamaan minulla pelkällä jumpalla :/ Nytkin jo alkuraskaudessa ratsastaessa menee pissat housuihin ja melkein itkua pitää vääntää asian takia. =(
Millaista apua olet itse saanut ko. vaivaan, jos pelkkä jumppa ei ole auttanut? :
Millaista apua olet itse saanut ko. vaivaan, jos pelkkä jumppa ei ole auttanut? :