Mistä selvät ohjeet laihdutukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli ongelma on, että aamupala ei maistu ja syöminen painottuu iltaan. Olisiko jotain nettisivustoa, mikä neuvoisi mitä syödä, kuinka paljon ja milloin? Ongelma kun on, ette keksi mitään syötävää ja varsinkin aamuisin, kun mikään ei oikeasti maistu ja sitten tulee syötyä tyyliin suolakeksiä ja sokerijogurttia.

En osaa muutasanoa, kuin että tee illalla valmiiksi esim. smootie, jos se maistuisi tai pilko hedelmiä valmiiksi kippoon. Jos sokeri jugurtti uppoaa, niin miksei sitten maustamaton jugurtti marjoilla/hedelmillä.

Sinulle ei maistu mikään aamuisin koska syöt liikaa illalla. Ateriarytmin vaihto onnistuu kyllä, vaikka pikkuhiljaakin, eli älä syö paljoa illalla, niin johan aamulla maha murisee aamupalaa vaatien. Ekat illat voi olla vähän vaikeita, mutta päättäväisyyttä kehiin vaan, nopeasti helpottuu :)

Juo vettä tarpeeksi, litra-kaksi.
Syö omaa luontaista rytmiäsi mukaillen niin painon pudotus on varmemmin pysyvää.
Syö vähintään 500g rehuja päivässä.
Jos toiveena on laihtua puoli kiloa viikossa niin päivittäinen kalorivaje on 500kcal.
Painon pudottajalle hyvä proteiinimäärä on noin 1,5g/painokilo.

Kalorilaskuri on oiva apu painonpudotukseen, en itse pitänyt mistään valmiista listoista kun en syö viljaa niin paljon kuin niissä aina on enkä myöskään karppaa enkä syö paljoa lihaa.

Itse en syö aamulla, ei vain maistu. Syön 3x ruokaa päivässä ja se on hyvä ratkaisu minulle, koska on vaikea keksiä mitään pikku paloja ilman puuroa ja leipää, mitään rahkaakaan kun ei viitsi montaa kertaa päivässä syödä. Jos syön väkisin aamulla jotain niin ok, onnistuu mutta ei siitä ole pitkälläkään aikavälillä mitään hyötyä, syön vain sen verran enemmän sitten eikä se ole pois illoista ja lisäksi se tapa jää heti pois kun en enää muista laittaa illalla valmiiksi tai on liian kiire aamulla tms.

Yhteistyössä