Mistä sitä parempaa itsetuntoa konkreettisesti voi saada?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rihmoilla kierretty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rihmoilla kierretty

Vieras
Jos täällä on joitakin, jotka ovat oikeasti saaneet rajoittavan huonosta itsetunnosta paremman, niin kertokaa ihmeessä keinonne. Minun huono itsetuntoni kulminoituu alastomuuteen. Varmasti arvaattekin, miksi olen sinkku. En kehtaisi enää alkaa siihen "seksiä pimeässä peiton alla"-touhuun, mutten tällä hetkellä muuhunkaan pystyisi.

En ole ikinä alasti kenenkään nähden. Eikä se varsinaisesti painoonkaan liity. Olen ollut monen painoinen, mutta ongelma on silti ollut sama. Toisaalta tämä alastomuus on ainut asia, jossa tuosta huonosta itsetunnosta on haittaa. Noin muuten olen seurallinen, enkä usko muiden pitävän minua itseäni häpeilevänä.

Mikä siis neuvoksi? Tunnetteko esim. joitakin hyviä kirjoja, jossa olisi jonkinlaiset avaimet itsetunnon parantamiseen vähän kuin laihdutusoppaissa laihtumiseen? Tai jotain muita apukeinoja?

Mä haluan tietää kanssa. Mä en kehtaa tosin näyttäytyä edes vaatteet päällä miesten nähden, niin ruma oon. Seksiä en pysty edes kuvittelemaan harrastavani. Ei oo tosin pelkoa, koska kukaan mies ei muhun ikinä koskisi :ashamed:

Mä olen vähän sitä mieltä,että et sä kirjoista sitä itsetuntoa löydä vaikka jokaisen "näin opit rakastamaan itseäsi" kirjan lukisit. Homma lähtee joka tapauksessa käyntiin siitä, että lakkaat olemasta ankara itelles. Katsot vaikka väkisin itteäs alastomana peilistä ja tuijotat niin kauan, että näet ne kohdat jotka on sun mielestä kivasti siinä peilikuvassa. Joka kerta kun joku negatiivinen ajatus tulee mieleen niin sanot vaikka ääneen että stop. Vaikka ensalkuun tykkäisit vaan yhdestä sentti kertaa sentti kohdasta niin se on alku jo. Siitä vaan askel askelelta eteenpäin takoo omaan päähänsä, että hyvältä se näyttää ja se joka on eri mieltä voi olla katsomatta.

Lisään vielä sen, että kun mä kaivoin oman itsetuntoni suosta kymmenen vuotta sitten niin yllätyin iloisesti siitä,kuinka nykyään mun mielestä kaikki ihmiset on jollain tavalla kauniita. Siksi tuntuu harmilliselta,että joku ei osaa katsoa itseään samalla tavoin. Mä olen varma, että rumuus on aina ihmisen omassa päässä ja todellisuus on jotain ihan muuta. TRL-päivät romukoppaan!

Viimeksi muokattu:
No aluksi arvon naiset voisitte alkaa ajattelemaan mitä hyviä puolia teissä on..ei se ulkonäkö saa olla liian tärkeä, se on vaan nykyajan median aivopesua..liikunnasta saa mielihyvää ja kyllä miehet kiinnostuu kun näkee että kappas tuossa onkin reipas nainen kun noin harrastaa liikuntaakin, tänään ykskin komea mies tuijotti mua herkeämättä kun olin lenkillä ja sellaista ei ole tapahtunut aikoihin

Kirjoja en muista aiheesta.
Kokeile tällästä, joka aamu katsot itseäsi peilistä, etsi vaan hyviä puolia itsestäsi, unoha
kaikki huonot puolesi.
Tai joka aamu sanot itsellesi, että olet ihana, upea, hyvä nainen, sellaisena ku oot.

alat aatella, et jokainen mies tuijottaa sua vaan siks, et oot niin perkeleen hyvän näköinen. ;) eikä siks, että sussa ois jtn vikaa.

mua alko ihan naurattaa yks päivä, kun yks mies katto mua niin pitkään ja haikeena, kun työntelin vaunuja kauppakeskuksessa fakuissa ja topissa. sen oma mamma työnteli vieressä vaunuja jossain poolokauluksisessa sporttitakissa ja lökäpöksyissä. ei meikkiä ja tukka rasvasena. ei oo meikkiä mullakan joka päivä, mutten ees omista muunlaisia housuja, kun kireitä farkkuja.

Ja se ei kyllä ole hyvää itsetuntoa jos pitää toisia mollata korostaakseen omaa upeutta.. Se nimenomaan on epävarmuutta jota kompensoidaan huomioimalla toisten lökäpöskyisyyttä ja paskasta tukkaa..

alat aatella, et jokainen mies tuijottaa sua vaan siks, et oot niin perkeleen hyvän näköinen. ;) eikä siks, että sussa ois jtn vikaa.

mua alko ihan naurattaa yks päivä, kun yks mies katto mua niin pitkään ja haikeena, kun työntelin vaunuja kauppakeskuksessa fakuissa ja topissa. sen oma mamma työnteli vieressä vaunuja jossain poolokauluksisessa sporttitakissa ja lökäpöksyissä. ei meikkiä ja tukka rasvasena. ei oo meikkiä mullakan joka päivä, mutten ees omista muunlaisia housuja, kun kireitä farkkuja.

Mua ei ainakaan kukaan kattele ikinä muuten kun "ompas tossa ruma ihminen" :'(

en morkannu, kerroin vaan faktoja. ukko kuolas. ei voi mtn.

jos ei tälläsestä omatoimibuustista löydy apua, niin mene psykalle juttelemaan. josko se kaivais ne syyt, jotka sut on alunperin latistanut ja voitte yhdessä sitten miettiä, mitä niille vois tehdä.

jaa... pohjalta ylös. ensin peili. isooo peili! sen etee nvaika ksitte alusvaateet päällä, tai alasta. 3 parasta kohta.a se mistä itte tykkää oikeasti. vaikka napa. polvi ja suu.

seuraava päivä 1 asia lisää. ei semmosia että tuo vois olal parempi yms .vaan aina yks asia ja kirjota ylös. lue edelliset ja rakasta itteäs. oikeasti! ekasta viikosta pitäs saah 9 hyvää juttua itestäs. ja jatkuuhan se tietenki ja palkintoja, jos tykkäät hyvästä pepustas niin nätit pikkarit yms nätti maha tarvii suklaa levyn ;) yms.

Näissä jo tulleissa harjoituksissa vain on se ongelma, että katselen ihan mielihyvin itseäni alastikin kokovartalopeilistä.:D Muutenkin pidän ulkonäköäni ihan ok:na. Jostain kumman syystä alasti tai vähissä vaatteissa oleminen jonkun toisen ihmisen nähden on minulle kauhistus. Takana taitaa olla ajatus "Vaikka minä pidän ulkonäöstäni, tuo toinen ei voi pitää, vaan kritisoi mielessään".

Näissä jo tulleissa harjoituksissa vain on se ongelma, että katselen ihan mielihyvin itseäni alastikin kokovartalopeilistä.:D Muutenkin pidän ulkonäköäni ihan ok:na. Jostain kumman syystä alasti tai vähissä vaatteissa oleminen jonkun toisen ihmisen nähden on minulle kauhistus. Takana taitaa olla ajatus "Vaikka minä pidän ulkonäöstäni, tuo toinen ei voi pitää, vaan kritisoi mielessään".

Eikös tuo ole hyvä alku :)
Kyllä mäkin pystyn kotona vaikka nakuna hyppelemään :D Mutta ainakin mulla on se että tiedän näyttäväni suurimman osan mielestä rumalta, ei se paljoa auttaisi jos kuvittelisi olevansa kaunis tai edes olisi tyytyväinen ulkonäköön, kun kaikki muut kuitenkin pitää rumana ja vastenmieliseä. :ashamed:
(onhan täälläkin aina niitä juttuja miltä naisen pitäs näyttää, ja kaikki kauniitakin naisia haukutaan rumiksi jne..)

Yhteistyössä