Mistä sitä pyykkiä muka kertyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hietön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hietön

Vieras
Aika moni perheenäiti valittelee pyykkivuoria. Mistä ihmeestä sitä pyykkiä muka tulee? Meillä on yksi lapsi ja pesen yhden ainoan koneellisen pyykkiä viikossa eli lapsen ja omani yhdessä. Mies pesee 1-2 koneellista omiaan. Lakanoita pestään sitten erikseen yksi kone n. 2-3 viikon välein. Vaihdan sukat ja alusvaatteet joka päivä itselleni ja lapselle emmekä kulje likaisissa vaatteissa. Eli mistä ihmeestä sitä pyykkiä teillä tulee? Kuulin juuri erään 2-lapsisen perheen äidin pesevän 6 koneellista viikossa, täähhh?

Tuleehan tuossa teilläkin 3-4 koneellista pyykkiä viikossa. Ei tarvitse kuin vähän urheilla, tehdä likaisempaa työtä tai lapset leikkiä likaisempia leikkejä, niin pyykkiä tulee useampi koneellinen.

Sit kun niitä lapsia on vähän enemmän ;)
Tai no joo mulla ei oo ku 2 mutta molemmat harrastavat aktiivisesti joten sitä kautta sitä pyykkiä tulee + omat ja miehen liikuntavarusteet ja lisäksi muut vaatteet.

En mä vaan tiedä mistä niitä tulee? kait joku naapuri tuo salaa meille omatkin pyykit pesuun. Meillä 7 henkilöä ja kyllä pyykkiä tulee ihan joka päivälle.

meitä on 5, ja jo pelkästään mun työvaatteista tulee pari koneellista pyykkiä viikossa .. samoin noi teinit vaihtaa päivittäin vaatteet, joten kyllä neljän "aikuisen" vaatteista jo kone tulee päivässä täyteen.

Niin....no jos on kaksi lasta, toinen vielä vähän alle 1 vuotias ja toinen on 3 v ja syöminen on sottaista. Jos syödään 5 kertaa päivässä ja joka ruuan jälkeen on vaatteet ihan sotkussa ja ruuassa, niin ne vaatteet sit vaihdetaan sen 5 kertaa päivässä. Sit jos pesee käsipyyhkeet ja pyyhkeet jne. niin helposti tulee 5 henkisessä perheessä ainaki 5 konetta per viikko.

NOH.. meillä on KOLME lasta. Yksi on vauva, joka pulauttelee ja kaksi on taaperoita jotka sotkeevaatteensa missä tahansa.
Pesukone oli viikon pois käytöstä, ja sen huomasi. Ei meilläkään yhden lapsen kanssa sitä pyykkiä kertynyt.
Joo, ja meillä tulee MONTA koneellista pyykkiä. Meilä vaihdetaan lakanat kerran kahdessa viikossa. Siitä tulee jo kaksi koneellista.
Mikä hemmetin ongelma se on sulle montako koneellista tulee pyykkiä? Pitääkö tämänkin asian kanssa kiillottaa sädekehäänsä???
Hitto mä inhoon tollasia." minä ja minun YKSI lapseni ei kyllä saa aikaan pyykkiä, eikä sotkua ja ja ja.." HUOPH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Meillä vain yksi vaippaikäinen lapsi ja kaksi aikuista, ja tuo 4 koneellista tulee ihan vaipoista ja vaatteista viikossa. Siihen lisäksi lakanat, pyyhkeet, ulkovaatteet ym. ja 5 koneellista viikossa on ihan realistinen määrä.

Mä pesen pyykkiä sitä mukaa kun sitä tulee, 60 asteen koneellisiin kerään vaippoja useamman päivän satsin, mutta 40 asteen koneellisen saisin täyteen vaikka joka toinen päivä ihan vaan vaatteista ja muusta pyykistä. En mäkään tiedä mistä ihmeestä sitä kertyy, mutta talvella kun vaatekertoja on useita, niin kertyypä vaan. Meillä ulkoillaan paljon ja pyykissä on kerrastoja, sisävaatteita, ulkovaatteita, alusvaatteita, farkkuja ym. siistimpiä vaatteita...

Meillä riittää nykyisin yks pyykkivuoro viikossa, mutta kun lapset asui kaikki vielä kotona, pyykkiä piti pestä pari-kolme kertaa viikossa. Pesutuvassa siis, isompia ovat kuin kotikoneet. En mä ole koskaan laittanut lapsille samoja alusvaatteita kahta päivää peräkkäin tai pitänyt likaisissa vaatteissa muutenkaan, niin tuleehan sitä pyykkiä. Plus lakana- ja pyyhepyykki. Lapsia on 4, nyt kotona enää 2. Kun aattelee, niin eihän pyykkiä tartteis pestä usein, jos olis kaikkia vaatteita ainakin 8 - olis vaihtovaatetta vaikka joka päivälle uus, mutta kenen vaatekaappiin mahtuu viidelle ihmiselle 8 kpl kaikkia mahdollisia vaatekappaleita ? Plus että 8 farkut/ulkohousut per lapsi .. se käy aika kalliiksikin.
Ja jos sattui tulemaan oksutauti kylään, niin pyykkiä tuli paljon enemmän. Samoin kuin kurakelillä.

[QUOTE="vieras";22746446]Riippuu varmaan myös jonkin verran sitä kuinka paljon laittaa yhteen koneelliseen, lajitteleeko tarkasti vai tunkeeko vain kaikki surutta samaan koneelliseen[/QUOTE]
Mä lisään tähän vielä sen, että riippuu myös sekä pesukoneen että lasten koosta. Mulla on pieni perhe, joten siksi myös melko pieni pesukone. 19 v kuopus kun laittaa koneeseen kahden päivän vaatteensa, kone onkin täynnä.

Niin, teillä on yksi pieni lapsi.:vampire:Pelkästään meidän esikoisen parin päivän vaatteet vievät koneellisen, sitten on 13, 9 ja 2-vuotiaat. Kuuden hengen lakanoita saa pestä parikin koneellista, muista liinavaatteista/pyyhkeistä puhumattakaan. Kertyyhän tuota pestävää helposti.

Meillä pyörii koneellinen päivässä, viikonloppuisin useampi. Kun 13 v urheilee, niin taatusti vaatteet haisevat kammottaville. Se 13-vuotias on myös aikuisen kokoinen, eli häneen vaatteensa vievät tilaa. Joka päivä vaihtaa alushousut, t-paidan ja sukan. Keskimmäinen likaa vaatteensa ruualla ihan joka ikinen päivä, en tiedä miten 8 v sen onnistuu tekemään, mutta näin käy. Kuopus sen sijaan voi pitää vaatteitaan useamman päivän putkeen.

Lisäksi meillä uidaan monta kertaa viikossa, saunaan tarvitaan istuinalustat, pyyhepyykkiä meillä pestään varmasti useammin kuin keskivertoperheessä. Käsipyyhkeet vaihdetaan vähintään kerran viikossa, heti kun tuntuu, että on tarpeen. Lakanat vaihdetaan kahden viikon välein, mutta meillä käy myös pisuvahinkoja, joilloin pestään sängystä petarit, peitot, lakanat ja pyjamatkin.

Nyt meille on ostettu isompi kone, kuin vanha oli. Eli voi olla vaikea saada koneet täyteen, ja ehkei tarvitse sitten niin usein pestä pyykkiä.

On mullakin vain yksi lapsi, ja pyykkiä tulisi viikossa 3-4 koneellista jos vaan viitsisin pestä, mutta keskitän pyykinpesun niin että kerran parissa viikossa pesen kaiken siihen asti kertyneen pyykin. Etenkin taaperolta vaatekerta voi mennä kahteen kertaan vaihtoon päivän aikana, ruokalapusta huolimatta ruuan kanssa tulee sotkua...

Meillä on 3 lasta ja pesen vähintään koneellisen päivää kohti. Mies harrastaa urheilua josta tulee hikipyykkiä, joka pitää pestä erikseen, ja käytän kestovaippoja. Lisäksi en voi sietää tahraisia vaatteita joten meillä vaihdetaan vaatteet heti kun niihin tulee likaa. Joskus monesti päivässä.

Meillä ei ole edes lapsia mutta kaksi koiraa on. Niiden vuoksi vaihdetaan mm. lakanat kerran viikossa, toinen on vielä pentu joten sen pissapyykkiäkin tulee.

Mies harrastaa paljon joten sen hikisiä urheiluvaatteita tulee pestyä jatkuvasti. Mies myös hikoilee paljon muutenkin mm. töissä ja öisin. Sukat, alusvaatteet ja t-paidat/topit meillä vaihdetaan päivittäin, neuleet ym. päällipaidat voi olla käytössä pari päivää, farkut vaikka viikon.

Olen kyllä tosi tarkka siitä että vaatteet on aina puhtaat ja tuoksuu hyvälle. Samaten kaikki kodintekstiilit, ällöttää esim. likaiset vessanmatot ja ruokaset pöytäliinat. Kerran viikossa meillä siis pyörii koneessa ainakin siivousliinat, yleensä mukana esim. wc-matto tai suihkuverho. Niin ja pyyhkeetkin meillä vaihdetaan aika ahkeraan....

[QUOTE="vieras";22746430]Niin....no jos on kaksi lasta, toinen vielä vähän alle 1 vuotias ja toinen on 3 v ja syöminen on sottaista. Jos syödään 5 kertaa päivässä ja joka ruuan jälkeen on vaatteet ihan sotkussa ja ruuassa, niin ne vaatteet sit vaihdetaan sen 5 kertaa päivässä. Sit jos pesee käsipyyhkeet ja pyyhkeet jne. niin helposti tulee 5 henkisessä perheessä ainaki 5 konetta per viikko.[/QUOTE]

Siis oikeestiko 3v sotkee itsensä joka ruokailulla?

Yksi pyykin määrään vaikuttava tekijä on työ ja se, millaisia vaatteita töissä käyttää. Mun miehellä on työvaatteet, jotka pestään työnantajan toimesta, ja häneltä tulee viikossa selkeästi vähemmän vaatetta kuin minulta, joka olen töissä omissa vaatteissa.

Yhteistyössä