Mistä tää voi johtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hukkapätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hukkapätkä

Jäsen
05.04.2007
195
0
16
Eli heräsin yöllä, kun pohje kramppas. Siinä oli ihan tajuton kipu, jonkun pari minuuttia. Tuntu kauhea paineen tunne siinä. Huusin suoraa huutoa, kun sattu niin p.keleesti.. Mieskin heräs ihmetteleen mikä mulle tuli? Nyt, kun aamulla heräsin pohje edelleen tosi kipeä, enkä pysty jalalla kunnolla astumaan ja kävely sattuu jumalattomasti. Mistä tää oikein johtuu?

Tvallinen suonenveto. Nouse seisomaan ja astu toisella jalalla sen jalan päälle mikä kramppaa. Siis varpaille ja painat lujaa. Tälleen saat kohtaukseen helpotusta. Jotkut puhuu magnesiumin ja jotkut suolan puutoksesta.

Toi on tosi tuttua.Sängystä vaan ylös ja varpaita tiukasti päin lattiaa.Mulla tulee usein vedosta,esim.jos autossa lämppäri puhaltaa jalkoihin,illalla jo usein tuntee,milloin suonenveto mahdollisesti tulossa...silloin vetelen siihen relaxanttia,auttaa.Ikävä vaiva!Ja pohje usein tosi kipee useempia päiviä

Vitsi, mulla oli kans viime yönä joku suonenveto jaloissa. Heräsin kesken unien, kun ihan hitosti kävi pohkeeseen ja tuntu et itku tulee :snotty: ja jonkun ajan päästä sama juttu toisen jalan kanssa. Nyt sitten pohkeet kipeet ja kävellessä sattuu.

tommoinen löytyi:

Vaikka suonenveto yleensä aika harmiton onkin, tekee se sen verran kipeää, että siitä varmasti haluaa eroon.

Kun suonenveto iskee, kannattaa pyrkiä aktivoimaan vastakkaista lihasta. Jos esimerkiksi pohjelihas kramppaa, kannattaa vetää varpaita nenää kohti, jolloin säären etuosan lihakset aktivoituvat. Myös lihaksen venyttäminen ja hieronta auttavat, kunhan muistaa käsitellä kipeää kohtaa varovasti.

Suonenvedon parasta ennaltaehkäisyä ovat perusterveelliset elämäntavat. Kannattaa pukeutua lämpimästi, juoda tarpeeksi, syödä terveellisesti ja harrastaa liikuntaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaahteranmäen Iita:
Mulla joskus aikaisemminkin kauan sitten ollut näitä ja aina yöllä. Ei kovin kiva herätys :/ Mieskin pelästy, et mikä nyt tuli.. Täytyy kokeilla tuota magnesiumia.

Juu, magnesium auttaa. Mulla tuo disporal on auttanut! (On siis magnesium-tuote) Käytä aluksi 1-2kk jatkuvasti, sitten kuureina jos tarttee.
Vettä tulisi muistaa juoda se 2l vähintään päivässä.
Jos suonenveto iskee pohkeeseen, pyydä miestä "hakkaamaan" pohkeeseen, kipu laantuu hetkessä! Meillä tehoaa hyvin ;o)

Yhteistyössä