H
Hullu(ko)
Vieras
Painajaisissa olen jostain syystä ulkona yöllä ja yritän päästä kotiin, mutta se ei onnistu millään. Yleensä olen unessa vähissä vaatteissa vaikka on talvi ja minulla on hirveä nälkä ja heikko olo. Esim. viikonloppuna näin unta, jossa olin käynyt yöllä ruokakaupassa ja yritin mennä linja-autolla kotiin, mutta se ei vain onnistunut millään, sillä en millään löytänyt oikeaa pysäkkiä, en tiennyt koska linja-auto lähtee ja lopulta kun seisoin pysäkillä, linja-auto ajoi nopeasti ohi ilman että se otti minua kyytiin. Sitten minä yritin juosta sen linja-auton perään tietäen, että seuraava ei tule pitkään aikaan ja että minä varmasti kuolen nälkään, jos en pääse sen kyytiin ja kotiin. Minulla oli siis unessa kova nälkä, mutta vaikka minulla oli kauppakassi kädessä, niin unessa ei tullut mieleen syödä sieltä mitään.
Näissä unissa siis yritän kovasti päästä kotiin, mutta mitä enemmän yritän, sitä vaikeampaa se on. Unissa minulla siis on myös kova nälkä, väsyttää kovasti ja niiden vuoksi on heikko olo. Sitten jos olenkin unessa kotona, niin teen kaikkea täysin turhaa, vaikka mielessä pyörii koko ajan että "On yö ja väsyttää. Pitäisi mennä nukkumaan, että jaksan aamulla herätä ajoissa, mutta en vain pysty menemään nukkumaan". Saatan esimerkiksi siivota unessa kotiani kovasti yöaikaan, vaikka olen väsynyt ja pitäisi mennä nukkumaan. Sitten kun yritän mennä sänkyyn, niin tulee koko ajan uusia esteitä, on vaikka pakko imuroida ennen nukkumaan menoa.
Alkoholilla ei ole osuutta näiden unien näkemiseen.
Näissä unissa siis yritän kovasti päästä kotiin, mutta mitä enemmän yritän, sitä vaikeampaa se on. Unissa minulla siis on myös kova nälkä, väsyttää kovasti ja niiden vuoksi on heikko olo. Sitten jos olenkin unessa kotona, niin teen kaikkea täysin turhaa, vaikka mielessä pyörii koko ajan että "On yö ja väsyttää. Pitäisi mennä nukkumaan, että jaksan aamulla herätä ajoissa, mutta en vain pysty menemään nukkumaan". Saatan esimerkiksi siivota unessa kotiani kovasti yöaikaan, vaikka olen väsynyt ja pitäisi mennä nukkumaan. Sitten kun yritän mennä sänkyyn, niin tulee koko ajan uusia esteitä, on vaikka pakko imuroida ennen nukkumaan menoa.
Alkoholilla ei ole osuutta näiden unien näkemiseen.