Mistä tämä johtuu? (lasten käyttäytyminen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eijymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eijymmärrä

Vieras
Sisällä piirtävät,leikkivät, arvuuttelevat toisilleen vitsejä, kutittelevat, nauravat, pelaavat tietokoneella tai kännykällä, ovat hyväntuulisia. Itse keksivät tekemiset ja ne eivät tunnu loppuvan.

Ulkona alkaa ulina ja toisen ärsyttäminen. On kuulemma tylsää.

Mistä johtuu, että meidän lapset eivät viihdy ulkona, mutta sisällä kyllä?

Meillä on just toisinpäin. Enkä kyllä tiedä miksi.. Toivoisin et meilläkin olisi noin päin, sisällä sentään voi olla niin paljon kuin huvittaa, ulkoilulle on joitain rajoittaviakin tekijöitä.. Tosin varmasti ikävää toikin.

Alkuperäinen kirjoittaja eijymmärrä;22864918:
Sisällä piirtävät,leikkivät, arvuuttelevat toisilleen vitsejä, kutittelevat, nauravat, pelaavat tietokoneella tai kännykällä, ovat hyväntuulisia. Itse keksivät tekemiset ja ne eivät tunnu loppuvan.

Ulkona alkaa ulina ja toisen ärsyttäminen. On kuulemma tylsää.

Mistä johtuu, että meidän lapset eivät viihdy ulkona, mutta sisällä kyllä?

Onko sama juttu kesät talvet? Vai vaan nyt talvella?

[QUOTE="a p";22864990]Oikeastaan sama kesät talvet.[/QUOTE]

Ok. En mä sit tiedä. Mä vaan ajattelin, että puuhat vaikuttivat siltä, että monia vois tehdä kesällä ulkonakin, mutta talvella siellä ei oikein voi muuta kuin "urheilla".

Tossa joku sanoikin, että pihalla voi olla "tylsää" jos sinne on pakko mennä. Ulkoiletteko jotenkin päiväkotityyliin, siis joka päivä samaan aikaan jne? Jääkö lapsilla ne "kivat" jutut sisällä kesken ulos lähdön takia? Mitä yleensä teette pihalla?

Ehkä joku ulkoilutapojen tai -rytmien muutos olisi hyvä idea. Ja kaikki lapset nyt ei vaan viihdy jossain hiekkalaatikolla yhtä hyvin, meillä on aina enemmän kävelty metsässä, tutkittu paikkoja ym., ei niinkään perinteistä ulkoilua. Eikä todellakaan joka aamu- ja iltapäivä.. *kiillottaa olematonta sädekehää* :D

Yhteistyössä