Mistä tämä pääkipu johtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkääväpallopää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelkääväpallopää

Vieras
Nelisen viikkoa sitten tuli kulmakarvan sisänurkkaan jumalaton poraava kipu. Aivan kuin nuppiin olisi porattu ja samalla yritetty halkaista päätä. Siis tähän kohtaan, juuri tuohon missä on meikkipensselin pää:

http://tinyurl.com/mcegrra

Parilla Panadolilla ja kylmällä rätillä se jotakuinkin meni ohi. Jonkin aikaa tuon jälkeen, mulla oli välillä vihlaisuja samassa kohdassa, myös ohimolla ja silmän ympärillä. Silmä oli myös omituinen, rähmivä. Kipu ja silmän outous lakkasi, mutta kävin kuitenkin silmälääkärillä. Silmissä ei ole mitään vikaa, näkö ennallaan. Myös parilla yleislääkärillä olen käynyt ja eivät sen kummemmin syytä löytäneet.

Hartiat/niska ja selkä mulla on aina jumissa, että voihan se toisaalta joku hermo sieltä olla niin puristuksissa, että se aiheuttaa tuota... Joskus alkaa korvassaa piippaamaan. Nyt tuota kipua on välillä ollut taas, mutta se on nopeaa, ohimenevää kipuilua, ei jatkuvaa.

Voiko hartiajumit aiheuttaa tällaista?! Pelottaa. Nenän toinen puoli oli tämän alkaessa välillä maate mennessä tukossa, mutta lääkäri sanoi et niin pitääkin olla. Yön aikana nokkaan kertyy räkäkoppuraa, mutta sitäkin on tapahtunut jo pitkään. Onteloista ei myöskään oikein tunnu valuvan mitään...

Toivottavasti ei oo hometta! Mitenkähän sitä lähtis selvittämään, et onko rakenteissa hometta...

"Voi hyvinkin olla hartiajumin aiheuttamaa. Älä huoli."

Kiitos! :)

Itsellä on myös pääkipu vaivannut muutaman viikon ajan, tosin se on enemmän sellaista paineen tunnetta silmän takana, silmien välissä, otsassa ja koko päässä, välillä kipu on jomottavaa ja välillä vain sietämätöntä. Yksi kaunis päivä sitten pääkipu äityi todella pahaksi ja otti kaveriksi myös leuat, siitä tein johtopäätöksen, että oma kipuiluni voi olla seurausta viisauden hampaista. Ne eivät ole aikoihin vaivanneet, mutta joskus hammasperäiset ongelmat voivat vaikuttaa aika laajaltikin. Tutkituta siis myös suu. Vaikka kipu on erilaista, niin yllätävän moni asia voi johtua hampaista, aina kuulee ihan ihme juttuja.

Tähänkin joku kommentoi, että hampaista johtuva päänsärky on erilaista jaadijaadijaa, mutta oikeasti, olen kuullut jos jonkinmoisesta vaivasta joka on loppupeleissä johtunut suusta. :)

Horton. Varaa aika osaavalle neurologille, terveyskeskuksen lääkärit eivät tästä yleensä tiedä mitään. Facebookissa on ryhmä Hortonin Neuralgia-Cluster Headache-Luonnonhoidot-Natural treatme... Liity tähän. Paras hoito monella lääkehappi ja d-vitamiinikuuri.
Hortoniin ei ole omaa lääkettä vielä ja lääkärit määräävät siihen muihin sairauksiin tarkoitettuja lääkkeitä jotka vain pahentavat tilaa ja jopa kroonistavat hortonin. Mistä päin olet.

Katoitko tuon facebookin Horton ryhmän? Sieltä saat tietoa. Kuulun sinne itsekkin. Eihän se välttämättä oo horton mutta kyllä noi kaikki oireet kuuluu siihen. Sieltä saat myös vinkit luultavasti hyvään neurologiin alueeltasi.

...ja ne lääkkeet mitä lääkäri määrää hortoniin jos sulla on se... EI! Pahentaa vaan, Pyydä lääkehappi ja d-vitamiini+omega3 kuuri. Kaikki tieto löytyy ryhmästä.

Liityin ryhmään, vielä mua ei oo hyväksytty, niin en päässyt lukemaan juttuja. Mitenkähän "innokkaasti" määräävät lääkehappea, kun näin lyhytaikaisilla ja epämääräisillä oireilla ollaan liikkeellä? Tuntuis kyllä, et siitä ei ois mitään haittaakaan, jos sitä määräis.

jos se lääkäri vahvistaa diagnoosin hortoniksi niin vaadit sitä happea. monesti ne ei helpolla kirjoita sitä, en tiedä miksei?
Ne kortisoonit, verpamilit, zomicit, piikit yms. loppujen lopuksi vain pahentavat ja pitkittävät jaksoa. Ja juuri niitä ne lääkärit tahtovat kirjoittaa. harmi. mut kun sut hyväksytään ryhmään saat sieltä kunnon infon. jos sulla siis horton.