Mistä tämä voi johtua? Kyse vauvan nukkumisesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt tänään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt tänään

Vieras
Meillä 4kk ikäinen vauva. Nukkunut aina hyvin. Nyt sitten alkanu itkemään, itkee, itkee ja itkee :/ on hiljaa niin kauan kun jaksaa pyllyyn taputella, mutta heti kun lopettaa alkaa taas itku. Väsyin siihen itkuun, laitoin vaunuihin ja vein vaunut toiseen makuuhuoneeseen ja vedin oven kiinni. Itse painuin takas omaan sänkyyn nukkumaan. Vauva nukkui koko loppuyön heräämättä/itkemättä kertaakaan O.O

Pitääkö mun nyt alkaa nukuttamaan sitä vaunussa yöt ja toisessa huoneessa, että nukkuu hyvin? Jotenki vain tuntuu kamalalta laittaa omaan huoneeseen yksin nukkumaan.

Mulla on molemmilla lapsilla tullut joku itkuvaihe just 4kk:n iässä, liittyy vissiin kasvuun jotenkin. Mutta esikoinen oli kyllä just semmoinen tapaus, että vieressä/samassa huoneessa heräili jatkuvasti, vaan kun siirrettiin omaan huoneeseensa, alkoi nukkua yöt yhdellä syötöllä. Oli silloin reilu 5kk.

Hei! Muistelisin samanlaista oman lapseni kohdalla. Vaunuthan ovat lievästi viistossa asennossa, joten refluksi helpottuu. Onko pinnasängyssä pääpuolella patjan korotuksena vaikka muutama kirja? Ehkä tämä ei liity nyt mitenkään esitettyyn asiaan, mutta tuli mieleen.

Vaunut on mukava turvallinen pesä, siellä nukuttaa hyvin. Vielä ei vauva yritä nousta ylös, eihän? Turvallista siis nukuttaa vaunuissa, pääasia että kaikki nukkuvat.

Yhteistyössä