Mistä te äidit löydätte lapsillenne paksumpia paitoja?

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22577880:
Siis en mä tälle säälle sitä tarviikaan, nyt laitoin ton trikoopaidan ja villahaalarin. Mutta tätä kylmemmälle kyllä oon laittanut sinne villahaalarin alle. :)

ja siis mä tahtoisin ihan perinteisen collegepaidan, mieluusti jopa resorireunasen, mutta se tuntuu olevan jo ihan liian kova vaatimus.

En haluaisi korkeaa kaulusta, koska tytöllä on kauluri ja/tai kypärämyssy.

Velouria tai sitten vähän paksumpaa collegekangasta. Ei pissismalli (kuten esim. hm:n collegepaidat, joissa on vieläpä huppu), ei mitään ällörumaa vaalean lilaa väriä (kuten prisman ainoa vaihtoehto, tosin siinä oli vielä aika huono kangas) ja kuva saisi olla semmonen, että sopii tosiaan 2 veelle. Ja sitten vielä se koko. JOS oon jostain löytäny, niissä ei ole enää kokoa jäljellä. :D

Ok :) Kukin tavallaan: Mä laitan kaikkein kylmimmällä säällä alimmaiseksi ohkaisen villapaidan tai bodyn (joita kai saa ainakin Ruskovillalta, ja Popista, sitten on tää Manymonths-mallisto) ja tiukat villahousut (meillä Ruskovillan vaippahousut), ja siihen päälle villahaalarin. Nimenomaan paksut vaatteet tuntuu hankalilta ton haalariosaston kanssa, joten mielummin lisään ohkaisia kerroksia lämpimistä matskuista. Tosin poikakin on pienempi, vasta alle 1,5, mutta luulen että tulen jatkamaan tällä strategialla myös myöhemmin.

Metsolat on sitten kapeata mallia, että kannattaa ottaa isompi koko. NiiloIlossa oli piparkakkukuosilla niitä :)

NiiloIlo? Piparkakkukuosi kuulostas hyvälle. :D

Hirveän hintasia nuo paidat tosin.

Muistin muuten, että näin käsityömessuillakin yhden, joka oli vasta perustanut oman firmansa, mutta sillä oli tosi hauskoja applikoituja velourpaitoja. Olivat vaan nekin aika kalliita (oisko ollu jonkun nelisen kymppiä per paita) ja siks en silloin ostanut. Löysin sen kortinkin, minkä niiltä otin, mutta kattelisin kyllä jotain halvempaa eka ennen kuin sieltä kysyn tilausmahdollisuutta..

Muoks. Höh, löysin sekä Niilo Ilon että tuon piparipaidan. Mut ei se ollukaa semmonen ruskeavalkonen piparikuvio, minkä jo mielessäni näin. :D

Viimeksi muokattu:
En oo treeltä, mutta meillä on ihan marketeista (cm, prisma) löytynyt collegekankaisia ja neuleita (lotta ja lassi näyttää yhden lapussa lukevan) ja ketjuista (lindex, seppälä, kappahl) löytyneitä velour-paitoja/tunikoita. Nämä liikkeet on taatusti myös Tampereella.

Sitten on sellaista kuin Ministars, mun mielestä ne on ostettu jostain outletistä joskus.

Tosin noista iso osa on kirpparilta.

Jos on enemmän rahaa, p.o.p.ilta, me&i:ltä löytyy myötyy myös.

En oo treeltä, mutta meillä on ihan marketeista (cm, prisma) löytynyt collegekankaisia ja neuleita (lotta ja lassi näyttää yhden lapussa lukevan) ja ketjuista (lindex, seppälä, kappahl) löytyneitä velour-paitoja/tunikoita. Nämä liikkeet on taatusti myös Tampereella.

Sitten on sellaista kuin Ministars, mun mielestä ne on ostettu jostain outletistä joskus.

Tosin noista iso osa on kirpparilta.

Jos on enemmän rahaa, p.o.p.ilta, me&i:ltä löytyy myötyy myös.

Prisman ja cittarin oon katsastanut ja niissä oli pari, mutta ainoissa taas silmää miellyttävissä ei ollu valitettavasti kokoa jäljellä. :)

Mutta kiitos kaikille vinkeistä. Käyn viikonloppuna Anttilassa kurkkaamassa ainakin. :)

Meillä on käytettyinä saatuja Ministars tai jotain sellaisia. Luulisin, että vapaavalinta tai tokmanni myy. Oletko löytötavaratalosta katsonut? Ainakin pojille jotain collegeja eilen näin ohi mennessä.

[QUOTE="vieras";22578333]jaa toki se aplikoitu velour -linkki?? :D kiinnostaa!!![/QUOTE]

No kun niillä ei näytä olevan nettikauppaa, mutta se nainen sanoi, että voi tilata kuitenkin... tossa kortissa on vaan osoite, firman nimi on Pikkujekku Ky.

Pakko sanoa (vaikken tästä mitään tienaa :D) että oli ihan sikasiistejä paitoja ja pipoja, vaikket nyt kuvaa nääkään. :D Semmosen pipon meinasin tytölle keväämmällä tilata, sillä tuon kortin otin mukaan (se pipo oli jotakin parinkympin luokkaa). ;) Velouria, jossa oli applikoituja eläinkuvioita (ja tais olla jotain autoversioitakin tms.).

Viimeksi muokattu:
Meillä on käytettyinä saatuja Ministars tai jotain sellaisia. Luulisin, että vapaavalinta tai tokmanni myy. Oletko löytötavaratalosta katsonut? Ainakin pojille jotain collegeja eilen näin ohi mennessä.

Tokmannilta katoin aiemmin, mutta siellä ei ollu. Löytötavarataloa täällä ei taida olla? Löytötexin oon kiertänyt.

Mut löysin, että netin perusteella tossa Kangasalan yhdessä lastenvaateliikkeessä pitäs olla ihan kohtuuhintanen velour-paita. Senkin käyn kurkkaamassa livenä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22578357:
No kun niillä ei näytä olevan nettikauppaa, mutta se nainen sanoi, että voi tilata kuitenkin... tossa kortissa on vaan osoite, firman nimi on Pikkujekku Ky.

Pakko sanoa (vaikken tästä mitään tienaa :D) että oli ihan sikasiistejä paitoja ja pipoja, vaikket nyt kuvaa nääkään. :D Semmosen pipon meinasin tytölle keväämmällä tilata, sillä tuon kortin otin mukaan (se pipo oli jotakin parinkympin luokkaa). ;) Velouria, jossa oli applikoituja eläinkuvioita (ja tais olla jotain autoversioitakin tms.).

oukkei, harmi ettei ole nettikauppa.... :(

[QUOTE="vieras";22578388]oukkei, harmi ettei ole nettikauppa.... :([/QUOTE]

Niin on. Mietin just, että pitäs laittaa palautetta, että äkkiä nettikauppaa pystyyn. :D Tai sit niillä on se jo suunnitelmissa, kun sanoi, että voi tilata sähköpostitse ainakin. Sijaitsee meiltäkin nähden jossakin ruton kaukana (Oulussa kai tuo Kuivasjärvi?), joten ei tästä ihan katsomaankaan lähdetä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22578371:
Tokmannilta katoin aiemmin, mutta siellä ei ollu. Löytötavarataloa täällä ei taida olla? Löytötexin oon kiertänyt.

Mut löysin, että netin perusteella tossa Kangasalan yhdessä lastenvaateliikkeessä pitäs olla ihan kohtuuhintanen velour-paita. Senkin käyn kurkkaamassa livenä. =)

Meilläkään ei oo noita, joten meidän Ministarsit ovat sitten kotoisin Tarjoustalosta. Sieltä on ollut neulepaita jossa oli applikoituja kukkia, heppa-aiheinen college.

Mites Tutta? Collegea ainakin löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22578525:
Niin on. Mietin just, että pitäs laittaa palautetta, että äkkiä nettikauppaa pystyyn. :D Tai sit niillä on se jo suunnitelmissa, kun sanoi, että voi tilata sähköpostitse ainakin. Sijaitsee meiltäkin nähden jossakin ruton kaukana (Oulussa kai tuo Kuivasjärvi?), joten ei tästä ihan katsomaankaan lähdetä. =)

Mäkin bongasin tuon pikkujekun messuilla! Oli tosi kivoja aplikointeja ja tekivät isommillekin vaatteita. Kankaina näyttivät käyttävän myös metsolaa ja myllymuksuja. Hintaluokka oli noin 30eurossa per paita. Sieltä kuulemma saa tilata haluamalla kankaalla, koolla ja kuvalla paitoja...

Meilläkään ei oo noita, joten meidän Ministarsit ovat sitten kotoisin Tarjoustalosta. Sieltä on ollut neulepaita jossa oli applikoituja kukkia, heppa-aiheinen college.

Mites Tutta? Collegea ainakin löytyy.

Kuosit on tällä hetkellä kaikkea muuta kuin sitä, mitä haluisin... :snotty: Se retro ei mene niistä yhtään ja toinen vaihtoehto on pingviini. Siitä jopa harkitsen paremman puutteessa sitä harmaa-valkosta. Se puna-harmaa tytöille tarkotettu ei istu mun silmään ei yhtään..

Mäkin bongasin tuon pikkujekun messuilla! Oli tosi kivoja aplikointeja ja tekivät isommillekin vaatteita. Kankaina näyttivät käyttävän myös metsolaa ja myllymuksuja. Hintaluokka oli noin 30eurossa per paita. Sieltä kuulemma saa tilata haluamalla kankaalla, koolla ja kuvalla paitoja...

Joo sitä semmosta vihreetä eläinkuviollista kangasta tais olla jossakin paidassa ainakin. :) Muistelin, että paita ois ollu lähemmäs neljäkymppiä.

Semmosen pipon meinasin tilata (jos muistat niitä) tytölle keväällä. Silloin messuilla ei ollu riittävän pientä kokoa. :)

Mun mielestäni Lingon & Blåbärin collegepuserot on aika paksua. (Tai ainakin ovat olleet, en osaa sanoa onko nykyään, kun meidän kaikki on käytettynä ostettuja.) Hyvää niissä on vielä se, että ovat aika pitkiä malliltaan, joten selkä ei jää helposti paljaaksi. Paksukaan paita ei ole lämmin, jos lapsen leikkiessä selkä ei ole suojassa. Jokunen vanha ja paksu college on myös Tuttaa ja HM:ää, mutta en tiedä onko vastaavia yhä saatavissa.

Yhteistyössä