Mistä te sitten riitelette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaimo"

Vieras
Kun tuosta huutamis-ketjusta tuli mieleen, mistä pariskunnat sitten riitelee?

Meillä lähes 10 vuotta yhteistä taivalta takana ja ei me oikeastaan olla riidelty koskaan. Yksi pienimuotoinen kriisi oli taannoin, mutta sekin selvitettiin muutaman päivän aikana pelkästään puhumalla asiaa selväksi.
Eri mieltä voidaan olla joistakin asioista mutta ei me väännetä kättä niistä asioista ja yritetä käännyttää toista.
Ylipäätään eletään siten että kunnioitetaan toisiamme ja pidetään huolta, puhalletaan pyyteettömästi samaan hiileen. Tulista rakkautta meillä on, mutta ei tosiaan tulista riitelemistä.
Minä en jaksaisi olla edes riitaisassa suhteessa, sellainenhan kuluttaisi ihan kamalasti henkisesti.
Mutta siis kysymys, te huutajat ja naihisijat, mistä ne riidat aiheutuu?

No millon mistäkin :) Ei siihen erikoisempaa syytä tarvita jos molempia väsyttää tai päivä on ollut muutenkin kehno. Yksi harkitsematon sana riittää siihen että vetää herneet nekkuun,mutta onneksi osataan myös sopia :) Molemmat ollaan aika äkkipikaisia ja veri kuohahtaa helposti mutta laantuukin nopeasti. Mykkäkouluja tai mököttämisiä meillä ei harrasteta,riidat selvitetään tässä ja nyt. Välillä on jopa helpottavaa puhdistaa ilmaa.

Tavallisin aihe on miehen äiti =)

Jatkan vielä että mun mielestä riitely ei sulje pois sitä etteikö suhde voisi muuten olla todella hyvä. Tärkeämpää on se että mistä riitelee ja miten riitelee. Jos riitely on toisen alistamista ja haukkumista,mustasukkaisuutta ym.,niin eihän sellaista kukaan jaksa loputtomiin. Pidän riitelyä ihan normaalin asiana joka kuuluu elämään,ei aina voi aurinko paistaa. Tärkeää on osata sopia ja olla kaivelematta vanhoja. Vaikka me riidelläänkin niin kunnioitan silti puolisoani ja hän minua,puhalletaan yhteen hiileen ja mitä näitä nyt oli,läpäläpä.

No kämpän sotkuisuudesta yleensä, kumpaakaan ei kiinnosta/jaksa siivota. Sitte taas siivotaan. Lasten kasvatusasioista on joskus riitoja, mut enimmäkseen ne jutut saadaan sovittua hyvässä hengessä. Ajankäytöstä, harrastuksista, tietokoneellaroikkumisesta yms riidellään. Joskus vaan on sellasia päiviä ettei kumpikaan kykene sivistyneeseen keskusteluun, välilä tulee riitaa kaikesta.

Rahapulasta, seksinpuutteesta (mun puutteesta siis, mies on tyytyväinen 1xkk), jostain no viimeks siitä kun mies valehteli siitä, että EI muka ollut aloittanut stressin takia taas tupakanpolttoa.
Se valehtelu ahdisti mua.

Vuosikymmen sitten riideltiin seksistä, halut ei osuneet yksiin ja toinen ei halunnut puhua asiasta. Sittemmin on selvitty puhumalla (ja muulla sopuisalla yhteistyölla ;) ).

Ei mekään yleensä juurikaan riidellä. Jotain sanomista voi tulla siitä, kun kumpikaan ei jaksaisi tehdä ruokaa tai laittaa tyttöä iltakuntoon. Joskus tulee sanomista siitä, kun mä en muka ole muistanut sanoa miehelle, että meillä on jotain menoa, vaikka mä olen sen kalenteriinkin kirjoittanut. Sellaista pientä napinaa joskus, ei suurempaa. Ja 19 vuotta ollaan oltu yhdessä.

ei me oikeastaan riidellä mistään... en edes muista milloin oltaisiin viimeksi riidelty jostain. ollaan niin samanlaisia että tehdään ja halutaan samoja juttuja ihan ilman riitaakin.

Väärinkäsitykset on yleinen syy :cool:

Ehkä kuitenkin enemmän kutsuisin kiivaaksi mielipiteiden vaihtamiseksi riitelyn sijaan...

Aika usein ollaan törmäyslinjalla jonkun ns. ajankohtaisen uutisen tai muutoksen takia; kun löytyy vahvat mielipiteet ja perusteluja niille, niin harvoin kumpikaan suostuu peräntymään ilman pitkää väittelyä, joka saattaa (mun puoleltani) kuohahtaa turhautumisen seurauksena hieman kovaääniseksi huutoäänestykseksi, koska; "toinen ei vain tajua":xmas:

Raha; olen nyt laskettanut kakspunttisellakin kaikki menot ja tulot,niin omat kuin yhteisetkin,ja pyytänyt miettimään mitä tekee sillä mitä jää pakollisten menojen jälkeen..Tuskailee UO: n kanssa,ja ei kuitenkaan ymmärrä sitä että asioihin olisi voinut itse vaikuttaa jo ennemmin..
Aika; mitä voisi vapaa-ajallaan tehdä,siis ihan koko porukalla..

Ja se,että mua suututtaa joskus se,ettei mies tunnu ymmärtävän tuon pienen miehen tilannetta..miksi se saa kilareita,miksi se on niin arvaamaton...=(

Yhteistyössä