Mistä tiedän kuulunko riskiryhmään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marika

Vieras
Mulla on siis todettu muutamia vuosia sitten sydämen läppävuoto, mikä ei ole kuitenkaan rajoittanut/vaikuttanut elämääni mitenkään. Mutta nyt mietin, että onko tuo sellainen "vaiva" mikä kuuluu riskiryhmään sikainflussa, vai mitä ne on. Mistä löytyy ne sillain selkeesti? Kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja a:
soitat tk:hon ja kysyt niin saat helpoiten tietää

Mä eilen tohon meidän terkkariin soitin, siellä aina tooodella tylyä asiakaspalvelua. Hän vain ilmoitti, että kysy siltä lääkäriltä joka vaivan on aikoinaan todennut, hän ei muista noita juttuja ulkoa. Että se siitä ;) mutta taidan soitella johki muualle huomenna, ois kiva tietää kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja marika:
Mulla on siis todettu muutamia vuosia sitten sydämen läppävuoto, mikä ei ole kuitenkaan rajoittanut/vaikuttanut elämääni mitenkään. Mutta nyt mietin, että onko tuo sellainen "vaiva" mikä kuuluu riskiryhmään sikainflussa, vai mitä ne on. Mistä löytyy ne sillain selkeesti? Kiitos :)

Jos on säännöllinen lääkitys niin silloin.
Oman kunnan/kaupungin sivuilta löytyy pandemiarokotukset mutta sydänviat silloin kun on säännöllinen lääkitys.
Pelkkä esim mitraaliläppästenoosi ei ole syy.

Alkuperäinen kirjoittaja BlaaBlaaBlaa:
Alkuperäinen kirjoittaja marika:

Jos on säännöllinen lääkitys niin silloin.
Oman kunnan/kaupungin sivuilta löytyy pandemiarokotukset mutta sydänviat silloin kun on säännöllinen lääkitys.
Pelkkä esim mitraaliläppästenoosi ei ole syy.

Mulla aorttaläppävuoto ja lääkitystä ei muuta, kuin tarvittaessa propralia, sydämen rytmihäiröihin siis.

Säännöllistä lääkitystä vaativa sydänsairaus kuuluu riskiryhmään mutta ehkä tämä ei täyty kohdallasi.
Luulen ettet kuulu riskiryhmään, pähkäilen näitä töissä. Vaikeaa kun kaikkien sairauksien kohdalla tätä ei ole erikseen määritelty.
Käy www.thl.fi sivuilla, pandemia rokotus ja riskiryhmät, siellä on oikeaa tietoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ammattilainen:
Säännöllistä lääkitystä vaativa sydänsairaus kuuluu riskiryhmään mutta ehkä tämä ei täyty kohdallasi.
Luulen ettet kuulu riskiryhmään, pähkäilen näitä töissä. Vaikeaa kun kaikkien sairauksien kohdalla tätä ei ole erikseen määritelty.
Käy www.thl.fi sivuilla, pandemia rokotus ja riskiryhmät, siellä on oikeaa tietoa.

entäs ne joilla on perna poistettu?

Aloittajalle tiedoksi, mulla on sama vaiva ja kun kysyin sitä niin mulle sanottiin et jos on endokardiitin ehkäisyyn määrätty se antibioottiprofylaksia (tulikohan nyt termit oikein) niin saa rokotteen riskiryhmien mukana. Kävin eilen.

Alkuperäinen kirjoittaja sama vaiva:
Aloittajalle tiedoksi, mulla on sama vaiva ja kun kysyin sitä niin mulle sanottiin et jos on endokardiitin ehkäisyyn määrätty se antibioottiprofylaksia (tulikohan nyt termit oikein) niin saa rokotteen riskiryhmien mukana. Kävin eilen.

Mulla on VSD eli ns. reikä sydämessä. Jo lapsena määrätty antibioottiprofylaksi jos jotain tehdään esim. hampaille tms.

Olenko myös riskiryhmää? Pliis vastaathan!!!!!!!

Lily en usko että se kauhkokuume rokotus auttaa nyt tässä sikainfluenssassa, toki muuten se varmasti sinun kannattaa ottaa. Ehkä se hieman voi ehkäistä bakteeriperäistä jälkitauti keuhkokuumetta.

yritän huhuilla sua vastaamaan!!! Tiiätkö tuosta antibioottiprofylaksijutusta enemmän eli etä olenko riskiryhmää kun se on määrätty???

No näin mulle sanottiin, en pysty tietenkään kertomaan onko se yleisemminkin niin, mutta soitin terveyskeskukseen ja kysyin kuulunko riskiryhmään niin lääkäri (joka ei tunne minua eikä vaivaani sen tarkemmin) oli sanonut että jos on määrätty antibioottiprofylaksia niin kuuluu riskiryhmäään

Yhteistyössä