Mistä tiedän, onko lapsellani sikainfluenssa vai tavallinen flunssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leppis

Vieras
Ja missä vaiheessa pitää mennä lääkäriin? Vuoden ikäisellä lapsella kuumetta 39 astetta, nenä vuotaa paksua räkää, ei yski. Haluton syömään mutta suht. virkeä.

Jos ei tuosta sikainfulenssasta olisi tietoakaan tätäkin pidettäisiin "normaalina" nuhakuumeena.
Jos epäilee sikainfulenssaa pitää soittaa terveyskeskukseen sinne ei saa mennä.

Jälleenkerran, nousiko kuume yht´äkkiä vai onko kuumeillut jo pidemmänaikaa?
Soita päivystykseen jos huolettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Jos ei tuosta sikainfulenssasta olisi tietoakaan tätäkin pidettäisiin "normaalina" nuhakuumeena.
Jos epäilee sikainfulenssaa pitää soittaa terveyskeskukseen sinne ei saa mennä.

Jälleenkerran, nousiko kuume yht´äkkiä vai onko kuumeillut jo pidemmänaikaa?
Soita päivystykseen jos huolettaa.

Kuume nousi tänään, nenä on valunut jo pari päivää. Kuume nousi nopeasti suht. korkealle. Ennen päiväunia oli vähän yli 37, päiväunilta noustessa jo 39. Tarkkailen tietty koko ajan tilannetta ja soitan lääkäriin heti, jos alkaa tilanne muuttua radikaalisti huonommaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Dooris-71:
Itse juttelin viikonloppuna asiasta terveydenhuoltoalan ihmisen kanssa, ja hän sanoi vinkiksi, että jos tautiin liittyy nuhaa, se ei ole sikainfluenssaa :snotty:

Sikainfluenssa.fi-sivustolla taas oli lueteltu yhdeksi oireeksi nuha.

Onkos sen sitten väliä että kumpi se on? Hoida niinku tavallinen flunssa, mutta jos oireet vaatii, elikkä yleisvointi huononee rajusti, niin soita ja kysy terppakeskuksesta neuvoa. Elikkäst sekin , niinkuin normi flunssassa...

Alkuperäinen kirjoittaja hkg:
Onkos sen sitten väliä että kumpi se on? Hoida niinku tavallinen flunssa, mutta jos oireet vaatii, elikkä yleisvointi huononee rajusti, niin soita ja kysy terppakeskuksesta neuvoa. Elikkäst sekin , niinkuin normi flunssassa...

Kuulostaa järkevältä ohjeelta. Mitä sitä hötkyilemään, jos oireet eivät ole vakavia. Ensin tosiaan alkoi tuo nuha, ja nyt vasta tuli kuume. Seurailen tilannetta.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja muuta en tiedä:
Tuo paksu räkä tuo kyllä mieleen tavallisen flunssan..

Perusflunssassa räkä on kirkasta. Paksu räkä viittaa voimakkaampaan tulehdukseen.

Juu juu, perusflunssassa tulee ensin kirkasta räkää ja myöhemmin paksua kellertävää.

Alkuperäinen kirjoittaja Dooris-71:
Itse juttelin viikonloppuna asiasta terveydenhuoltoalan ihmisen kanssa, ja hän sanoi vinkiksi, että jos tautiin liittyy nuhaa, se ei ole sikainfluenssaa :snotty:

No jo on kerrassaan hyvät vinkit "ammattilaisella".

No on peruslentsussa ja sikalentsussa mun mielestä se ero, että toisessa ei tartte olla niin peloissaan.
Mua oikeesti pelottaa tosi paljon, että tulee jotain hengitysvaikeuksia. Yöllä herään sen takia tarkkailemaan. Tavallisessa flunssassa ei meillä tuota pelkoa taas ole.

Yhteistyössä