Mistä tietää, että Reimatecin kosteussuoja on pilalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Noppis

Vieras
Jos vesi ulkoapäin näyttäisi imeytyvän kankaaseen, onko puku silloin pilalla? Eli kuuluuko sen veden vaan valua siitä, kuin vesi hanhen selästä? Vai kastuuko se normaalistikin ulkopuolelta, mutta ei sitten kuitenkaan mene sisäkerroksiin asti?

Mietin vaan, että olenko onnistunut pilaamaan meidän Reimatecit ja Remut, kun sateessa kankaaseen tulee tummia läikkiä, eli näyttäis kastuvan ulkoapäin ainakin.

Kuivatin ajattelemattomasti haalarit ja hatut 31 asteen lämpötilassa. :/

No mä kokeilin jo, mutta vähän vaikea sanoa. Ei se selkeästi märkä ollut, mut en mee sanomaan, etteikö vähän kostea.

Haluaisin nyt kuitenkin tietää, tuleeko muiden Reimatecceihin tuollaisia tummempia läiskiä sateessa? Kun en muista, miten oli ennen tätä 31 astetta -mokaa...

Meillä tulee myös sekä Reimateciin että Remuun! Ihan samaa ole ihmetellyt että olenko pilannut puvut vai miksi ihmeessä ne menee kastuessaan läikikkäiksi... Kuivana on tyttö kuitenkin pysynyt eli kaippa se on normaalia...?

Alkuperäinen kirjoittaja Noppis:
No mä kokeilin jo, mutta vähän vaikea sanoa. Ei se selkeästi märkä ollut, mut en mee sanomaan, etteikö vähän kostea.

Haluaisin nyt kuitenkin tietää, tuleeko muiden Reimatecceihin tuollaisia tummempia läiskiä sateessa? Kun en muista, miten oli ennen tätä 31 astetta -mokaa...

Siis 30 asteessa ne varmaan kuuluu pestäkin. Että en usko, että johtuu siitä. MUTTA voitko olla varma, että asteita on todella ollut 31 eikä enempää? Siis pelittääkö vehkeessä millä kuivatit termostaatti?

Alkuperäinen kirjoittaja Tara:
Meillä tulee myös sekä Reimateciin että Remuun! Ihan samaa ole ihmetellyt että olenko pilannut puvut vai miksi ihmeessä ne menee kastuessaan läikikkäiksi... Kuivana on tyttö kuitenkin pysynyt eli kaippa se on normaalia...?

Oi, olispa! Toivottavasti. :saint:

Kiitos sinulle kun jaksoit vastata. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siis 30 asteessa ne varmaan kuuluu pestäkin. Että en usko, että johtuu siitä. MUTTA voitko olla varma, että asteita on todella ollut 31 eikä enempää? Siis pelittääkö vehkeessä millä kuivatit termostaatti?

Ne oli saunassa, missä patteri on aika kovalla. Siis ei oo kiuas päällä, patteri vain, ja se on eri puolella huonetta kuin pyykit. Mittasin huonelämpötilan siitä kohtaa missä pyykkiteline on, ja se oli 31 astetta.

Niin ja ennen kuin joku ihmettelee, miksi se sauna on niin lämpimänä, niin juuri siksi kun muuten ne pyykit eivät kuivu edes vuorokaudessa...

Ne oli saunassa, missä patteri on aika kovalla. Siis ei oo kiuas päällä, patteri vain, ja se on eri puolella huonetta kuin pyykit. Mittasin huonelämpötilan siitä kohtaa missä pyykkiteline on, ja se oli 31 astetta.

Niin ja ennen kuin joku ihmettelee, miksi se sauna on niin lämpimänä, niin juuri siksi kun muuten ne pyykit eivät kuivu edes vuorokaudessa...

Reimatecci(kuten myös kosteussuojavaatteet kuivuu kyllä nopeasti, kun ne kuivattaa nurinpäin henkarissa.

Reimatecci(kuten myös kosteussuojavaatteet kuivuu kyllä nopeasti, kun ne kuivattaa nurinpäin henkarissa.

No niinpä, laitoin ne vain automaattisesti samaan paikkaan kuin muutkin pyykit, vaikka olisin hyvin voinut laittaa johonkin muuhun huoneeseen...

Minä olen laittanut meidän lasten reimatecin haalarit useasti kuivumaan pesuhuoneeseen ja sauna on ollut lämmin(saunan ovi auki ja saunassa asteita ollut varmaan parhaimmillaan ainakin 80 astetta,ei tienkään pesuhuoneen puolella ihan yhtä paljon)ja hyvin pitävät vettä edelleen.Niin aj aina olen pessyt ne 40 asteessa ja en ole kääntänyt pesun ajaksi nurin koska silloin lika ei ole irronnut.

No ei meidän kankaasta vesi pisaroina karkaa, ehkö uutena karkasi. Mutta hyvin se näyttää vettä pitävän. Tärkeintä minusta on että vaikka kangas on märkä, ei se mene läpi. Kylmähän tuollainen märkä kangas voi kädelle sisäpuolelta olla, joten pyyhi testissä vaikka paperinenäliinalla. Siitä näkee pienenkin kosteuden.

Minä pesen 40 asteessa, kuivaan lempeällä lämmöllä kuivauskaapissa silloin tällöin. Kyllä niiden oikeasti pitää suurempaa lämpöä kestää hetkittäin. Mitäpä jos vaate jää vaikka kesällä autoon. Lämpö voi nousta helposti, joten tuo 40 asteen pintälämpö menee hetkessä yli....

Yhteistyössä