Mistä tietää milloin lapsiluku on täynnä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kolmasko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kolmasko?

Vieras
Olen ristiriitaisissa fiiliksissä. Noin vuoden ajan ilmassa on ollut jonkinlaista vauvakuumetta aina välillä. Puolisen vuotta on mies puhunut kolmannesta lapsesta ja hän haluaisi antaa vauvalle mahdollisuuden tulla. Itse toisaalta haluisin sitä myös mutta toisaalta sitten taas en.

Nautin työstäni tosi paljon, olen vihdoinkin päässyt oman alan töihin ja olen saanut kivoja työkavereita. Ajatus isosta mahasta, vuoden äitiyslomasta, yöheräilyistä ja vaipanvaihdosta ei tunnu aina niin houkuttelevalta.
Töissä saan olla mielenkiintoisten, saman henkisten ihmisten kanssa tekemässä työtä josta nautin, olen saanut kivasti uusia vastuita ja mahdollisesti palkan korotuskin odottelee muutaman kuukauden päästä. Mietin, että uskallanko tässä vaiheessa jäädä vuodeksi pois töistä.

Vaihdan mielipidettä tjottailusta melkein joka viikko. Päätös pitäisi tehdä suuntaan taikka toiseen. Mies on sitä mieltä että nyt tai ei koskaan.

Apuja?!

Jos sinun työpaikka odottaa sen vauvavuoden niin pitkällä aikavälillä se vuosi on kuitenkin lyhyt aika. Tuskin myöhemmin kadut sitä että saitte vielä kolmannen lapsen, en usko että kukaan joka on perheen päättänyt perustaa katuu saamiaan lapsia. Totta kai meillä kaikilla on välillä jaksamisen kanssa tekemistä, mutta enemmän luulen että kadut sitä että ette kolmatta edes yrittäneet. Alatte vain hommiin :)

• Tykkää
Reactions: soja
Kyllä se mulla täysin selvää on...en jossittele enää lainkaan. Pieneen mieleenikään ei tulisi tehdä lapsia enää enempää, kun tämä neljäs syntyy. Tätä ennen aina pohdin, että mistäköhän sen sitten tietää, että lapsiluku on täynnä. Mutta kyllä sen todella tietää, kun se seinä vastaan tulee.

• Tykkää
Reactions: tillukas
peesaan! jos olet kahden vaiheilla, mieti tosiaan kumpi kaduttaa ehkä enemmän, työn jättämienn hetkeksi vai lapsen "jättäminen" ainiaaksi.... Anteeksi vähän kärjistys, mutta kuitenkin!

itsekin muuten odotan neljättä, ja nyt tuntuu että lapsiluku on täynnä. kolmannen jälkeen ei vielä yhtään tuntunut siltä, vaikka kaikki aina sanoi että nyt on perhe valmis... hymisin vaan aina jotain, kun en voinu mitenkään edes sanoa, että joo, tää on nyt tässä (vaikka ei oltu edes alotettu yrittämistä) nyt oon jo saanu ääneen sanottua, että viimestä viedään =)

Meillä on perhe kasassa, 3 lasta. Silti aina joskus tulee se hetkellinen ajatus siitä että kuinka ihanaa olisi kun saisi vielä lapsen. Sitten tulee järki joka vaijentaa tämän äänen (raha, tilat, auton koko, ikä jne..jne..) Eli perhe on siis tässä.

Täällä kolme lasta ja nuorin täyttää nyt elokuussa 2-vuotta. Meillä lapsiluku täynnä. Itse tiedän lapsiluvun olevan täynnä,kun ehkäisystä huolimatta menkat olivat myöhässä ja pelästyin olevani raskaana. Ja voi sitä helpotuksen määrää kun menkat alkoivatkin,ennen ei odottanut menkkoja mutta viime kuussa kyllä. =D Ollaan miehen kanssa samaa mieltä,että lapset ovat nyt tässä.

Kuinka vanha aloittaja on? Jos ikä painaa, silloin arvaan, että tilanne on akuutti ja vaatii todellista harkintaa. Voisinpa melkein suositella sitä kolmatta lastakin jos ap on kuitenkin sitä mieltä, että joskus kolmannen haluaa. Mutta jos olet nuori suosittelen työelämään panostamista, kolmas lapsi joutaa odottaa.

Meillä viides on nyt vauva. Nyt ensimmäistä kertaa olen varma, että lapsiluku on täynnä. Olen helpottunut muistaessani, etten enää tule olemaan raskaana. Sterilisointiin on aika varattuna ja elämä hymyilee. Eli mielestäni sen kyllä tuntee sydämessään ilman epäröintiä.

Minä sain lapseni 19-vuotiaana ja nyt täytin 26v. Koko ajan on tuntunut, että lapsilukumme on nyt tässä. Olen toki nuori vielä ja aikaa miettiä. Todennäköisesti mieleni ei muutu ja yhessä pysytään.

Kiitos vastauksistanne, sain näistä ajateltavaa. Ikää meillä 32v ja sinällään ei mitään paniikkia vielä kolmannen suhteen ole. Toisaalta ei tässä kyllä enää nuorrutakaan :D

Yhteistyössä