Mistä tietää monesko raskausviikko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vauva tulossa 92
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vauva tulossa 92

Vieras
Hei, tein raskaustestin. oon raskaana.

Mistä mä tiedän monesko viikko menossa, kun voihan se olla että kun nyt ei tullu menkkoja, että edelliset kuukautisetkin oli vaan valekuukautiset..?
Mistä sen tietää?

Joudut ultraan mutta ei se ultra mikään kamala juttu ole. Soita heti huomenna terkkariin ja kerro että mietit myös aborttia koska jos sen haluat se pitää tehdä tiettyyn aikaan mennessä ja viikolla 9 mieluiten viimeistään koska silloin voi vielä tehdä sen lääkkeillä eli helpoin vaihtoehto

Joudut ultraan,mutta jos kerran aborttia mietit niin voit varmaan sanoa ultraajalle ettei laita "telkkaria" päälle (siis sitä monitoria mistä sä näät vauvan) niin sun ei tarvii kattoa sitä jos et halua.
Tosiaan soita neuvolaan/terv keskukseen heti aamulla ja kerro tilanne.

Oliko edelliset menkat ihan normaalit? Siis määrältään ja kestoltaan. Mulla ei ole kokemusta mutta oon kuullut et valemenkat olis yleensä tavallista niukemmat.

Niin mietin sitä, että kun mun oma terveyskeskus on nyt kesän ajan ollut kovin ruuhkaantunut ja ajan saaminen kestää viikkoja, niin pakko kai tämmöisessä tilanteessa pääsee vähän "jono ylitse"?

Ap

Ja mitä siellä lääkärissä ekalla kertaa tehdään, jos kerron heti kättelyssä haluavani abortin?
Katsookone silti painon ja pituuden, verenpaineet ja muut?

Mua jännittää ihan hirveesti se. :/

AP

abortti tehdään kotona/sairaalassa. tsaattvat katsoa verenpaineen ja yein terveydellisen tilan että lääkkeet sopivat, hopi hopi soita huomenna ei se abortti lykkäänny koska on " ruuhkaa"

Ei ne kai mitään kattele muita kuin raskausviikot, ultrassa sitten tietysti mutta sun ei tartte katsoa kuvaa eikä ne sulle selittele mitään yksityiskohtia.. Ja kyllä vaikka olis ruuhkaa terkkarissa niin pitää tollasessa tapauksessa löytyä aika koska aborttia ei voi tehdä tiettyjen viikkojen jälkeen ja sä et edes tiedä mikä viikko ois nyt menossa.

Okei, selvä kiitos paljon vastauksista.

Nyt jännittää vaan eniten se soitto sinne keskuskseen, kun terveyskeskukseni henkilkunta (ajanvaraus ja ne) ovat siis TODELA vittumaisia, näin suoraan sanottuna. Paikallislehtien valituspalstatkinb aina täynnä valitusta heitä kohtaan.
Mutta huomenna siis soitto tai ehkäpä kavelen sinne paikan päälle varaamaan aikaa.
Kiitos vielä paljon vastauksista, eiköhän nämä asiat tästä lutviudu.. :)

Ap

Yhteistyössä