mistä tietää onko adhd lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muumimamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"muumimamma"

Vieras
pojalla on ikää 6-vuotta ja saa puheterapiaa.
Jaksaa istua teatterissa sen kaksi tuntia ja leffassa.
Kotona jaksaa istua paikallaan ja syödä rauhassa.
Paljon on matkustelu ja matkustellaan. Ei pahemmin ole tuottanut
vaikeuksia.
Höpöttää kyllä kovalla äänellä ja aika paljon.
Ei aina jaksa hoidossa keskittyä eskarissa.

Minkälainen on adhd lapsi? Olisi kyllä kiva jos saisi vähän vinkkejä.

[QUOTE="muumimamma";27925008]pojalla on ikää 6-vuotta ja saa puheterapiaa.
Jaksaa istua teatterissa sen kaksi tuntia ja leffassa.
Kotona jaksaa istua paikallaan ja syödä rauhassa.
Paljon on matkustelu ja matkustellaan. Ei pahemmin ole tuottanut
vaikeuksia.
Höpöttää kyllä kovalla äänellä ja aika paljon.
Ei aina jaksa hoidossa keskittyä eskarissa.

Minkälainen on adhd lapsi? Olisi kyllä kiva jos saisi vähän vinkkejä.[/QUOTE]

tuon perusteella kuulostaa suht normaalilta.

Siitä, että vanhemmat ei ole jaksanut kasvattaa ja surkeaa käytöstä selitetään adhl-diagnoosilla.

Yleensä tämmöisissä perheissä kaikilla lapsilla on joku diagnoosi;)

[QUOTE="kiira";27925154]Siitä, että vanhemmat ei ole jaksanut kasvattaa ja surkeaa käytöstä selitetään adhl-diagnoosilla.

Yleensä tämmöisissä perheissä kaikilla lapsilla on joku diagnoosi;)[/QUOTE]

juupasen juuta..

pitkään sai minunkin lastani tutkia, adhd diagnoosin sai 7-vuotiaana, ja siitä sitten oireiden selkiytyessä taustalla on touretten syndrooma. ja kappas se kuuluu liitännäissairautena tähän touretteen.

niin, ja muilla lapsilla ei sitten mitään diagnoosia olekkaan. ovat rauhallisia, ja kerhoryhmissä tulleet kehuituiksi hyvä käytöksisyydestä.

[QUOTE="kiira";27925154]Siitä, että vanhemmat ei ole jaksanut kasvattaa ja surkeaa käytöstä selitetään adhl-diagnoosilla.

Yleensä tämmöisissä perheissä kaikilla lapsilla on joku diagnoosi;)[/QUOTE]

Silti kun se AD/HD on ihan oikeasti myös olemassa, niin tuollainen tympeä yleistäminenkin on väärin. Mutta se on totta, että vaikka olisi AD/HD ei se tarkoita, että olisi pakko olla aivan kauhukakara.

Minulla todettiin AD/HD kun olin 30-vuotias. Se on vaikuttanut paljon elämääni, joskaan kaikkea ei voi laittaa senkään piikkiin. En silti ole koskaan ollut mikään kauhukakara. Äänekäs (puhelias etenkin) kylläkin, mutta ei mitään poikkeuksellista. Oppimisvaikeuksia minulla kyllä oli, mutta myöhemmin olin koulussa jopa erittäin hyvä. Tällä haluan vain alleviivata sitä, että kaikki koulussa huonosti pärjäävät AD/HD:t eivät ole tyhmyyden tekosyitä.

Yhteistyössä