mistä tietää onko sikainfluenssa vai ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja g
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

g

Vieras
mulla alko flunssa, kurkkukipeä, kauhee päänsärky, ihan voimaton olo, nuha. aamulla kuumetta vähän, kuume tuskin nousee kun syön särkylääkeitä tuohon kipeään selkään tasaseen tahtiin....

mistäs sen tietää onko tämä sikainfluenssa vai ei..... pojalla vaan nuha, meni tänään eskariin....

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Ei sitä mistään tiedä varmaksi, jos ei testata. Ja testiä ei tehdä, ellei mene todella huonoon kuntoon niin, että joutuu sairaalahoitoon.

joo, tätä just tarkotin. poika nyt ainakin menee eskariin jos ei kuume nouse. minä niin voimaton et en jaksa mitään....

Miulle iski viime viikolla ti-ke-yönä hirveä kurkkukipu ja torstaina nouskin sitten jo kuume. Nyt on enää pää täys räkää ja välillä yskittää. Itse oon sitä mieltä, et tavan flunssaa tää vaan on, mut kaikki muut kyselee jatkuvasti, et onko sikainfluenssaa. Mies ja poju ei onneks saanu tartuntaa ku oon vältelly niitä koko viikon. Pojua ei oo kuulemma haitannu ollenkaan vaikke oo pussaillu, ku hällä on nyt semmonen vaihe, ettei hän ikinä, ei sitten ikinä ikinä, ikinä ollenkaan, tarvi ikinä yhden yhtäkään, eikä kahden kahtakaan suukkoa! Ikinä! :D

Sitä vaan on elettävä epävarmuudessa. Meidän perheeseen iski oireet pari viikkoa sitten ja taloudessa on yksi raskaana oleva ja yksi alle 3 vuotias. Kurkkukipu oli kova ja yskä meinasi tappaa, mutta koska kuumetta ei ollut meitä ei otettu edes terveyskeskukseen. Siinä sitten odotettiin päivä toisensa jälkeen nouseeko kuume vai ei. No ei noussut, joten sikafunssaa ei sitten ollut. Kai.

Btw. Tiesittekö, että Meksikossa 30% ja Chilessa 50% sikainfluenssatapauksista on ollut kuumeettomia? Suomessa taas VAADITAAN kuume, että edes epäillään tartuntaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Mitä väliä?

Että mitä väliä vai. Jos kuulut riskiryhmään voit vaikka kuolla jälkitauteihin tai menettää vauvasi. Hieman voisit perehtyä asiaan ennenkuin kommentoit.

no huh huh. tavalliseen influensaan kuolee 500 000 ihmistä vuodessa. tähän on kuollut muutama tuhat. että kumpi se vaarallisempi on????

Mitä väliä?

Että mitä väliä vai. Jos kuulut riskiryhmään voit vaikka kuolla jälkitauteihin tai menettää vauvasi. Hieman voisit perehtyä asiaan ennenkuin kommentoit.

kuulun kyllä riskiryhmään itseasiassa, mutta mitä ei ap sellasta maininnu...

Vähänkö oot herkka, jos on ihan tavis ni sillä ei oikeesti ole väliä, eikä pelkka perusflunssa meillä raskaanaolevillakaan automaattisesti vie sairaalaan tai edes testeihin. Ja jos siitä parantuu, ni mitä väliä oikeesti?

Jos on nuhaa heti aluksi, niin se on tuskin influenssaa, koska siinä nuha tulee vasta loppuvaiheessa. Influenssa alkaa yleensä kovalla kuumeella tai muuten äkkinäisesti, ei pikkuhiljaa pahentuen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Btw. Tiesittekö, että Meksikossa 30% ja Chilessa 50% sikainfluenssatapauksista on ollut kuumeettomia? Suomessa taas VAADITAAN kuume, että edes epäillään tartuntaa.

Täällä Varsinais-Suomessa oli todistetusti vähän aikaa sitten (nyt ehkä jo enemmän ) 17 sikainfluenssatapausta joissa vaan 2 oli kuumeellisia!

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Mitä väliä?

Vähänkö oot herkka, jos on ihan tavis ni sillä ei oikeesti ole väliä, eikä pelkka perusflunssa meillä raskaanaolevillakaan automaattisesti vie sairaalaan tai edes testeihin. Ja jos siitä parantuu, ni mitä väliä oikeesti?

Ei perusflunssa ole juuri kellekään vaarallista.

Alkuperäinen kirjoittaja bbs:
Mitä väliä?

no huh huh. tavalliseen influensaan kuolee 500 000 ihmistä vuodessa. tähän on kuollut muutama tuhat. että kumpi se vaarallisempi on????

No eihän tämä sikakausi ole vielä loppu! Sehän lasketaan sitten myöhemmin kuinka paljon siihen on kuollut. En mä nyt mikään herkkä ole mutta yritän vähän miettiä tätä koska olen itse raskaana. Ja jotenkaan en oikein ymmärrä ihmisiä jotka on ihan hällä väli asian kanssa. Olen myös ihan tavis kausi-influenssistakin huolissani nyt kun olen RASKAANA. Sikainfluenssa vakavuutta ei vielä tiedetä tarkkaan, se on osoittautunut muutautumiskykyiseksi ja siirtynyt jo kanoihin. Se tarttuu herkemmin kuin tavisflunssat.

Jokainen kai saa olla huolissaan tästä jos haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Täällä Varsinais-Suomessa oli todistetusti vähän aikaa sitten (nyt ehkä jo enemmän ) 17 sikainfluenssatapausta joissa vaan 2 oli kuumeellisia!

Mitenköhän ne sitten täällä Tampereella edelleen väittää sairaalaa myöten ettei niitä vielä Suomessa ole. Koittaakohan ne sillä välttää ihmisten hysteriaa? Itse olen epäillyt heidän väitettään koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Jos on nuhaa heti aluksi, niin se on tuskin influenssaa, koska siinä nuha tulee vasta loppuvaiheessa. Influenssa alkaa yleensä kovalla kuumeella tai muuten äkkinäisesti, ei pikkuhiljaa pahentuen.

Olen kuullut saman varsin asiantuntevalta taholta.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Mitä väliä?

Ei perusflunssa ole juuri kellekään vaarallista.
sitä hoida ja lepää niin äkkiä on keuhkoputkentulehdus tai ontelotulehdus
Jos ei

Yhteistyössä