Mistä töitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muppe-78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

muppe-78

Aktiivinen jäsen
12.09.2006
1 250
0
36
Pari viikkoa aikaa, kun nuorin lapsi täyttää 3 v ja rahantulo loppuu kuin seinään. Töitä oon yrittäny hakee, melkein joka päivä johonkin hakemusta tai soittoa. Välillä itku tulee, kun ei mitään löydy ja/tai saa. Yhessä työhaastattelussa kävin perjantaina...lehtimyyjä, no siitä kuulee tällä viikolla mutta luulempa ettei se ole mun homma kuitenkaan istua karsinassa ja puhua puhelimeen.
Päiväkotiapulaisen paikastakin tieto tällä viikolla, mutta tuskimpa pääsen edes haastatteluun, soitin ja tiedustelin niin 60 hakemusta oli tullu ja koulutusta ei lastenhoitoon ole, kuin nuo kolmen oman hoito, on se niin että ei siitä kokemusta näköjään ole. Siivoushommaakin työhön liittyy ja siitä olen jäänyt äippälomalle, mutta se firma on menny konkkaan ja siihen ei siksi paluuta. Toisaalta tuo siivoushommakaan ei enää kiinnostaisi yksitoikkoisuuden takia. Perhepäivähoitajaksi minun piti alkaa ja luvattiinkin hoitolapset, mutta pk johtaja soitti et palkkasivat alalla 30 v olleen ja mulle ei jäänyt lapsia, kiitti vaan. Heh, sit vein oman lapsen hoitohakemuksen jo valmiiksi niin sanoivat et täällä on kaksi jo jonossa ja nyt ei ole paikkoja tiedossa, no on se ihme et mulle ei kuitenkaan niitä lapsia riittänyt... Olisin alottanut oppisopimuskoulutuksen perhepäivähoitajaksi myös.
Ainoo mitä todella haluaisin tehdä on ompelutyöt, niistä ei vielä ainakaan tunnu riittävän leipään asti. Yllätys yllätys, koulutukseni on Merimies (kansi- ja konevahtimies), eipä ole tuosta koulusta olut hyötyä. Kyllä sitä nyt miettii että olisimpa kouluttautunut johonkin toiseen ammattiin. Nyt ei mahiksia lähteä koulunpenkille, kun niillä tuilla ei lainoja maksella. No hain mä lähihoitajakoulutukseen, mutten päässyt testejä läpi.

En tiiä mitä sitä tekisi, oma yritys ois kiva, mutta en saa enää starttirahaa, kun olen jo toiminnan osin aloittanut. Tää on niin p.....stä. Kyllä masentaa =(

Yhteistyössä