Mistä tulee reikiä vaatteisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:/

Vieras
Hemmetti melkein kaikissa vaatteissa on reikiä, sellaisia pieniä. Pohjat veti tämä, kun viikko sitten ostin leggarit niin niissäkin on jo kaks reikää. Syökö joku elukka/ötökkä niitä vai mikä niitä rei-ittää? Tätä jatkunu jo todella pitkään, muutaman vuoden jos ei kauemminkin.

Turkiskuoriaiset syövät villa ym. vaatteisiin reikiä. Puuvillassa niille ei ole syötävää elleivät ne ole likaisia, joten pyykkikorissa saattavat napsia niihinkin koloja. Huonolaatuisiin vaatteisiin tulee usein sauman viereen reikiä. Voisi kuvitella, että leggarit ovat venytyksen vuoksi juuri alttiilta tällaiselle rikkoontumiselle.

sama meilläkin, mutta en usko mihinkään ötökkään, luulen vaan materiaalien olevan niin onnettoman heikkoja nykysellään etteivät kestä yhtikäs mitään. Ja reikiä tulee vain minun vaatteisiin..

[QUOTE="jojo";23271949]Onko pyykkikoneen sisällä jotakin terävää? Pesetkö liian täysiä koneellisia?[/QUOTE]

Kröhöm..tähän täytyy vastata etten tiedä :D Meillä mies hoitaa pyykit.

[QUOTE="vieras";23271952]Turkiskuoriaiset syövät villa ym. vaatteisiin reikiä. Puuvillassa niille ei ole syötävää elleivät ne ole likaisia, joten pyykkikorissa saattavat napsia niihinkin koloja. Huonolaatuisiin vaatteisiin tulee usein sauman viereen reikiä. Voisi kuvitella, että leggarit ovat venytyksen vuoksi juuri alttiilta tällaiselle rikkoontumiselle.[/QUOTE]

Reiät nimenomaan tulee leggareissakin mm. keskelle reittä eteen. Ei sauman viereen, minkä voisi juuri kulutuksena ymmärtää.

Syötkö pelkkiä pusseja, vai joko oot ottanu ateriat mukaan? Itse täällä vääntäny kättä itseni kanssa aloitanko kuurin vai jatkanko liikuntaa... Mulla ei sopinu liikunta ja pussit yhteen alhaisen verenpaineen vuoksi, teki tiukkaa pelkkä kaupassa käyntikin. 10kg pitäis saada vielä pois ja olisin onnellinen =) -15kg tiputin vuosi sitten.
Niin ja ONNEA pudotetuista kiloista!

Syötkö pelkkiä pusseja, vai joko oot ottanu ateriat mukaan? Itse täällä vääntäny kättä itseni kanssa aloitanko kuurin vai jatkanko liikuntaa... Mulla ei sopinu liikunta ja pussit yhteen alhaisen verenpaineen vuoksi, teki tiukkaa pelkkä kaupassa käyntikin. 10kg pitäis saada vielä pois ja olisin onnellinen =) -15kg tiputin vuosi sitten.
Niin ja ONNEA pudotetuista kiloista!

Voitte poistaa, tuli ihan väärään ketjuun tämä

[QUOTE="a p";23271972]Reiät nimenomaan tulee leggareissakin mm. keskelle reittä eteen. Ei sauman viereen, minkä voisi juuri kulutuksena ymmärtää.[/QUOTE]
Mistä materiaalista ne on tehty?

Samaa ihmetellyt aina! Ja ennenkaikkea, kun ne mun vaatteiden pienet reiät on aina paitojen helmassa... Siis vatsan kohdalla. Olen tutkinut, ettei se ainakaan vyöstä johdu, eikä mun napa kyllä tietääkseni oo kovin terävä tai muutenkaan vaeltele sivusuuntaan pitkin paidan helmaa...

Jos ostat vaatteet HM:stä niin ne rei'ittyvät ihan itsestään. Materiaalit on todella huonolaatuisia ja ohuita trikoita. Meillä kaikissa HM:n vaatteissa reikiä ihan parin pesukerran jälkeen..

mikä pesuaine käytössä? olen kuullut HUOM! KUULLUT (en siis tiedä kokemuksesta) että jotkin pulveri-pesuaineet saattavat tehdä reikiä esim, OMO.. jotenkin ilmeisesti paakkuuntuu/kokkaroituu ja pesussa sitten kuluttaa kai sit kemiallisesti reikiä vaatteisiin

Samaa ihmetellyt aina! Ja ennenkaikkea, kun ne mun vaatteiden pienet reiät on aina paitojen helmassa... Siis vatsan kohdalla. Olen tutkinut, ettei se ainakaan vyöstä johdu, eikä mun napa kyllä tietääkseni oo kovin terävä tai muutenkaan vaeltele sivusuuntaan pitkin paidan helmaa...

Näin minullakin :/ Olen miettinyt, että tarttuukovpaidan helma esim. jonnekin pöydän kulmaan tai jotain. Mutta muuta syytä en ole keksinyt, kuin sen, että kankaat on tosi huonolaatuisia :/

Mulla kanssa ajoittain sama ongelma, varsinkin halpisvaatteiden kanssa. Ja nimenomaan toi, että paitojen helmoihin tulee pieniä reikiä, samoin legginseihin keskelle reittä. Osa voi tulla pyykinpesussa (esim. muiden vaatteiden vetoketjut hankaa tms.). Mutta luulen, että syynä on kyllä huono materiaali, joskus saattaa vaatetta päälle laittaessa mennä sormi kankaasta läpi, vaikkei pukiessa mitenkään hulluna riuhtoisikaan. Varsinkin h&m:n puuvillaegginsit ovat melkeinpä kertakäyttökamaa, ei oo mulla kestäny yhdetkään kuin pari viikkoa ehjänä. Ja on joskus ollut mussa itsessänikin vikaa, kerran esim. huomasin, että rikkinäinen käsikorun lukko repii pieniä reikiä vaatteisiin :D

Näin minullakin :/ Olen miettinyt, että tarttuukovpaidan helma esim. jonnekin pöydän kulmaan tai jotain. Mutta muuta syytä en ole keksinyt, kuin sen, että kankaat on tosi huonolaatuisia :/

Mielenkiintoista =) Mullakin reikiä navan alla paidoissa. Ensin mietin oisko vyö aiheuttaja. No, kotona en juurikaan pidä vyötä. Sittemmin oon miettiny, johtuisko siitä kun tekee ruokaa.. aika lähellä kuumaa hellaa/pannua on monesti.. voisko kuumuus polttaa reiän huomaamatta.

juurikin ihan samaa rupesin nyt googlettamaan, kun hermo menee kun edessä paidan helmassa navan kohdalla on pieniä reikiä, ja tosi nopeesti uusissakin vaatteissa, eikä meillä pitäis olla turkiskuoriaisia tmv, tosin mulla kyseessä puuvilla ja tuolla joku sanoikin ettei näille kuoriaisille ole ruokaa siinä. Mutta tuohan oli ihan loistava oivallus tuo hella, voisiko se olla sitä?!? Kuumaa ruokaa vaikka paistaessa roiskeet polttaisivat reiät?
Hemmetti, kai se on mentävä ostamaan essu ja pidettävä sitä kanssa. :)

Turkiskuoriaisen toukat syövät vaatteisiin reikiä. Asuvat vanhoissa kerrostaloissa. Niistä ei pääse edes myrkyttämällä (ammattilaisten toimesta) eroon. Meillä vaihtui niiden takia kämppä, sohvat, sängyt ja kaikki muut tekstiilit, mitä ei voinut 60 asteessa pestä.

Katso ap vaatekaapin takimmaiset vaate- tai vaikka pyyhepinot. Avaa varovasti taitokset, sieltä välistä niitä pitäisi alkaa löytymään. Tykkäävät varsinkin villasta, mutta muukin materiaali kelpaa.

Mielenkiintoista =) Mullakin reikiä navan alla paidoissa. Ensin mietin oisko vyö aiheuttaja. No, kotona en juurikaan pidä vyötä. Sittemmin oon miettiny, johtuisko siitä kun tekee ruokaa.. aika lähellä kuumaa hellaa/pannua on monesti.. voisko kuumuus polttaa reiän huomaamatta.
voisiko tämä olla selitys. olen epäillyt vyötä paidan rei'ittäjänä, tai vetoketjun vedintä, jonka joskus jätän töröttämään ylöspäin, sekä ennenkaikkea sitä, että reiät sijaitsevat paidassa juuri pahimpien mahamakkarain alla, jos paidat joutuvat siitä kohtaa liian suurelle venytykselle. Pesukoneen en usko tekevän reikiä, sillä ei kai se osaisi valikoida mihin kohtaan niitä tulee... eikä reikiä tule muiden perheenjäsenten vaatteisiin samalle kohdalle.. tosin ehkä minulla onkin kuitenkin perheestämme paidat suurimalla venytyksellä juuri vatsan kohdalla:ashamed: pitäisikö ruveta kokkaamaan alasti:D

Vyöihrakuoriainen, joita eiintyy väittäsin jopa 97% asunnoista syö pieniä pyöreitä reikiä vaatteisiin, samanlaisia tekee museokuoriainen joka talvhtii sisätiloissa. Jos asutte A.P omakotitalossa veikkaisin jälkimmäistä..

Paitojen helmoihin tulee mullakin reikiä. En usko ötököihin, kaipa niille maistuisi muutkin kohdat kuin helma...

Olen ajatellut reikien johtuvan farkkujen käytöstä, vyölenkit ja napit, joskus vyökin, hankaavat paitaa.

Yhteistyössä