Mistä vaatteita hoikalle miehelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaateostoksille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaateostoksille

Vieras
Miehelle olisi vaatteita hakusessa, mitat 184 cm/ 72 kg. Hän on harteikas, pitkäselkäinen ja pitkäkäsinen, toisin sanoen monesti XL-kokoinen paita voisi olla hihojen ja helman pituuden kannalta paras, mutta leveydeltään se on sitten tyyliä teltta, eikä mies ole innostunut liito-orava-tyylistä. (M/)L-kokoinen paita on sitten muutoin yleensä ollut sopiva. Lähinnä käytössä olleet H&M:n vaatteet, mutta mulla on nyt mennyt hermo niiden laatuun.

Arkipaidoiksi olen ostanut nyt Po.P:n pari raitapaitaa, niistä tykkää, kun ovat L-koossa riittävän pitkiä ja malliltaan enemmän sellaisia slim fitejä. Lisäksi pysyvät pesunkin jälkeen mallissaan ja ovat ilman kuivausrumpuakin ihanan pehmeitä. Mutta tarvetta olisi myös toimistopukeutumiseen (ei puku, mutta muutoin siisti vaatetus), joten pari raitapaitaa ei vielä pitkälle vie. Esimerkiksi Espritiä olen miettinyt, mutta miten sen koot menevät suhteessa H&M:ään. Voiko ostaa suoraan samoja kokoja, eli paidoista L:ää ja housuista 33/34:ää? Oisko kellään tietoa? Entä ovatko Dieselin farkut laadukkaita?

Meidän ukkeli on aika samaa kaliiperia. Sille kelpaa vaan farkuista levikset, ihan istuvuuden takia. Paidoista käyttää Petrifanin paitoja, myöskin siksi, että eivät ole mallia teltta.
HMää ei olla koskaan edes kokeiltu. Sokoksella on paitoja (en muista merkkiä) jotka on kapeempaa mallia mutta silti pitkiä ja käsistä oikean pituset.

Niitä on vaikka mitä mallia! Nyt en muista mikä malli, mutta joku pitkä ja kapealahkeinen se on. Jotkut leviksistä lepattaa päällä, mutta yks malli on sellanen joka tosiaan istuu ku nakutettu.

Mun mies on 179cm ja 72kg. Tykkää käyttää sellaisia kapealahkeisia farkkuja ja suurin osa on joko jack&jonesin tai dieselin farkkuja. Paitojen kanssa ei ole juurikaan ongelmia ollut. Istuu yleensä slim fit malli tai sitten ns. nuorten kaupoista ostetut kauluspaidat.. Neuleissa on paljon gantia.

samoin otetaan vastaan vinkkejä pitkälle, harteikkaalle ja suht hoikalle miehelle 192cm 80kg. Espritin slim fit kyllä toimii. Myös dress manin kauluspaidoissa on kapeampi malli, joka istunu miehelleni hyvin. Nyt ois etsinnässä housut 34/34 tai 36/34. Jotain muuta ku farkut mielellään. Anyone? Toi levis ja diesel oli hyvä vinkki.

No vuh ja hau, osaako tai siis saako he itse ostaa itselleen vaatteita lain? Vai antaako ne dressmannin sovituskopissa nätisti tassua kun mami tuo herkkuja sovitettavaksi :D

[QUOTE="nuuh";27609272]No vuh ja hau, osaako tai siis saako he itse ostaa itselleen vaatteita lain? Vai antaako ne dressmannin sovituskopissa nätisti tassua kun mami tuo herkkuja sovitettavaksi :D[/QUOTE]

No kuule, mun miestä ei ikävä kyllä vois vaatteiden ostaminen vähempää kiinnostaa. Eikä meillä todellakaan ole tällä hetkellä aikaa lähteä perinteisesti shoppailemaan ja kiertelemään johonkin vaatekauppoihin. Lajiinsa liittyviä urheiluvermeitä mies ostaa kyllä ihan itse, samoin kaikki kenkänsä, mutta tavisvaatteet eivät juuri kiinnosta. Netistä tilaan suurimman osan hänen vaatteistaan ja tavallaan yhdessä ne valitaan, mä kun kysyn mieheltä, käykö tuo tai tää jne. Olisin todella iloinen, jos mies ostaisi itse vaatteensa, mun kun on hoidettava myös omien vaatteideni sekä kolmen poikamme vaatteiden hankkiminen. Olen 15 vuotta yrittänyt istuttaa mieheen tuota "haluan itse ostaa vaatteeni" -kipinää. :D

Ja muille, kiitti vinkeistä. Pitää tutustua paremmin. Joitakin Espritin slim fit -juttuja tilasin sovitukseen. Dieselin ja Jack & Jonesin jotkut farkkumallit näyttävät myös siltä, että mies voisi tykätä.

Yhteistyössä