Mistä voi johtua heikko olo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
Siis semmonen et kun hetken aikaa on ollu ylhäällä niin tulee sellanen pakottava tarve päästä maate, vähän niinkön päässä huippais mut ei kumminkaa semmostakaa et taju lähtis. Voiko johtua verenpaineesta (alhainen/korkea?), sokereista tms? Syöny kyl olen aamupalalla ihan hyvin jne. oon siis raskaana.

Minulle tuli toisen raskauden aikan pari kertaa sellainen olo että tuntui ettei pysy pystyssä, heikotti ihan vietävästi. Toinen kerta sattui töissä ja läksin heti neuvolaan kun työkaverit säikähti kun menin ihan valkoiseksi. Mut kaikki oli ok, verenpaine, sokeri, hemoglobiini yms. Sitä kesti vain hetken. Olo oli sen jälkeen väsyneempi mut ihan ok kuitenkin.

Mulla kans koko ajan ollu sellanen olo, ja jos jatkaa seisomista ni varmaan pyörtyy... viikkoja tulee huomenna 23 täyteen!
Viime kerralla oli sellanen inhottava olo ihan koko ajan, ja verenpaine oli aina tosi hyvä, mutta kerran ku oli tosi paha olla ni sillon oli veren sokeri 7,4...
Mut en tiiä sitte, koska täällä tää mun uus neuvolalääkäri meinas et se ei se olo oo verensokerista. Ja mun äitillä on aina ollu raskausdiabetesw, mut ei silläkään kuulemma mitenkään kummemmin tunnu et ois jotenki erilainen olo. Ainoo mistä on huomannu, ni öisin pitää juoda koko ajan!

Oisin siis iteki kiinnostunu mitä tää on!
Mulla piti olla viikolla 16 se eka sokerirasituskoe, mut ei sieltä sit kuulunu mitään, ja neuvolassa ei ainakaan oo ikinä ollu sokerit koholla!

Itselläni syyksi vastaaviin omituisiin tuntemuksiin on tarjoutumassa, sokerimittausten, verenpaine-epäilyjen ja ties minkä jälkeen, kehon nestetasapainon häiriötilat, joita tässä on tullut vastaan. Olen välillä kovin turvoksissa ja runsas elimistöön kertynyt neste tuntuu vievän jalat alta ja tekevän esim. kädet älyttömän painaviksi.

Toissapäivänä ranteisiini pistettiin puudutusaineella blandattua kortisonia, sillä -näin ymmärsin lääkärin sanat- kohdallani raskauden aiheuttama keltarauhashormonin liikaeritys on tukkinut suonia ja entisestään vaikeuttanut sormien turvotusta. Nyt sormet ovat normalisoituneet ja perunat eivät putoile käsistä.

Piika-äiti

Hmm.. täytyy tänään mennä porukoille ja mitata verenpaine ja jos se ok ni otan yhteyttä maanantaina neuvolaan. pelkään et kyse vois olla noista sokereista, mä olen herkutellu hirveesti ja ekassa raskaudessa oli se raskausdiabeteskin :ashamed:

Vielä lisäystä et mulla on ollu koko ajan tosi hyvä hB, verenpaine ja kaikki muutki... Voiskohan se sit mullaki olla jotain nestetasapainon juttuja... Vaikuttaako siihen omat juomiset? Mulla ei kyllä ainakaan omasta mielestä oo turvotustakaan.

Ja just tota et kädet on niin heikkona ettei välillä voi ees hiuksia sitoo ponnarille ku ei mitenkään vaan jaksa pitää käsiä ylhäällä!
Ja sit tää olo on yleensä vaan aamusta tonne alkuiltapäivään, loppu päivä on ihan hyvä olo!

Yhteistyössä