Mistä voi johtua jatkuva huono olo? (fyysinen...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Inhottaa, kun mulla on koko ajan semmonen huono olo ja kuvotus ja raskaana en todellakaan ole, mutta mistä kummasta tämmönen voi johtua?
nyt parin viikon aikana ollut lähestulkoon joka päivä huono olo :(
Mietin jo, että pitäiskö sitä mennä lääkäriin, kun tuntuu että häiritsee jo jokapäiväistä elämistä :/

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Nouseeko syke korkealle koskaan?

Ei. Joskus aikoinaan mulla oli tätä huonovointisuutta sen takia, kun en syönyt hyvin, mutta kun nyt kyse ei ole siitäkään. Ihmetyttää...
Nytkin yritin ruveta siivoomaan, mutta eipä siitä mitään tullu kun tuli huono olo :/

Närästys tekee sellasta kuvottavaa tunnetta, ei aina tunnu sitä närästyksen poltetta ollenkaan, vaan sellanen kuvotus.

Lisäksi alhainen hemoglobiini aiheuttaa samaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Närästys tekee sellasta kuvottavaa tunnetta, ei aina tunnu sitä närästyksen poltetta ollenkaan, vaan sellanen kuvotus.

Mutta voiko se sitten olla mahollista, että mua on närästänyt tässä nyt pari viikkoa putkeen aamusta iltaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :

Mutta voiko se sitten olla mahollista, että mua on närästänyt tässä nyt pari viikkoa putkeen aamusta iltaan?

voi, mutta sylla on refluksitauti.lekuriin ja tähystykseen niin saat lääkkeet.=)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :

Juu helpostikin voi olla. Kannattaa käydä lääkärissä niin saat lääkettä mahd. närästykseen ja testaavat varmaan samalla veriarvot. Tietenkin voit testata ensin myös reseptivapaita närästyslääkkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No onko siitä mitään haittaa jos haen vaikka apteekista rennietä ja jos mulla ei oliskaan mitään närästysta?

Tuskinpa. Aika mietoa tavaraa ne on.

Täytyy käydä apteekista sitten hakemassa. Enpä ole ikinä tienny, että kuvotus voi johtua närästyksestä, mutta nytpä tiedän senkin :)

No onko siitä mitään haittaa jos haen vaikka apteekista rennietä ja jos mulla ei oliskaan mitään närästysta?

Täytyy käydä apteekista sitten hakemassa. Enpä ole ikinä tienny, että kuvotus voi johtua närästyksestä, mutta nytpä tiedän senkin :)

Juu, se voi johtua niin monesta jutusta. Mutta kokeile sitä ja jos ei yhtään helpota niin sit lääkäriin :)

Juu, se voi johtua niin monesta jutusta. Mutta kokeile sitä ja jos ei yhtään helpota niin sit lääkäriin :)

losec parempi vaihtoehto.

Näinpä teen! Kiitti vinkeistä :)

Mulla oli myös tuollasta pahoinvointia, on edelleenkin jos syön vehnää. Lääkäri on sitä mieltä, että tämä on pelkästään henkistä, eikä tälle voi tehdä mitään, mutta otin itse selvää asioista ja kokeilin eri ruokavalioita. Jos närästyslääkkeet eivät auta, kannattaa kokeilla muutoksia ruokavaliossa.
Pahoinvointiinhan on monta syytä, eikä niitä aina ole helppo löytää. Muun muassa lääkkeet, stressi, masennus, allergiat, keliakia, laktoosi-intoleranssi ja niskakipu voivat aiheuttaa pahoinvointia ja kannattaa ehdottomasti mennä lääkäriin jos oireet ei lakkaa, sillä pitkään kestänyt paha olo heikentää kuntoa paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja evakkosiili:
Mulla oli myös tuollasta pahoinvointia, on edelleenkin jos syön vehnää. Lääkäri on sitä mieltä, että tämä on pelkästään henkistä, eikä tälle voi tehdä mitään, mutta otin itse selvää asioista ja kokeilin eri ruokavalioita. Jos närästyslääkkeet eivät auta, kannattaa kokeilla muutoksia ruokavaliossa.
Pahoinvointiinhan on monta syytä, eikä niitä aina ole helppo löytää. Muun muassa lääkkeet, stressi, masennus, allergiat, keliakia, laktoosi-intoleranssi ja niskakipu voivat aiheuttaa pahoinvointia ja kannattaa ehdottomasti mennä lääkäriin jos oireet ei lakkaa, sillä pitkään kestänyt paha olo heikentää kuntoa paljon.

Niin no tää on inhottavaa, kun nytkin pitäisi lähteä kauppaan ja sinne apteekkiin, mutta yksinkertaisesti on vaan niin huono olo, että en tiiä pääsenkö lähtemään :/

mulla on kanssa jatkuvaa etomisen tunnetta monesti. alkaa vähän ovulaation jälkeen ja kestää pari päivää menkkojen alkamisen jälkeen asti. mä olen tulkinnut itse tuon pahoinvoinnin hormonaaliseksi koska kehoni reagoi muutenkin herkästi hormonitasapainon heilahteluihin. itsellä tuohon pahoinvointiin auttaa monesti juominen, välillä vesi, välillä vichy tai esim. kokis.

itsellä närästyslääkkeistä rennietä paremmin auttaa samarin.

parhaiten saan itse avun tuohon pahoinvointiin juomalla ja syömällä ja sen jälkeen liikkumisella raittiissa ilmassa.

mulla on kanssa jatkuvaa etomisen tunnetta monesti. alkaa vähän ovulaation jälkeen ja kestää pari päivää menkkojen alkamisen jälkeen asti. mä olen tulkinnut itse tuon pahoinvoinnin hormonaaliseksi koska kehoni reagoi muutenkin herkästi hormonitasapainon heilahteluihin. itsellä tuohon pahoinvointiin auttaa monesti juominen, välillä vesi, välillä vichy tai esim. kokis.

Kiitos!! Mulla on samanlaiset oireet ja varmaan kymmenen kertaa oon hakenut jopa raskaustestin,kun on ollut niin voimakasta etomisen tunnetta ja kohtuu pitkään. :)
Eli ei tarvitse huolestua. Kuuluu näemmä nykyään meikäläisen hormoonien jylläämiseen tämä pahoinvointi.

Yhteistyössä