Mistä voi johtua usein tuleva pissahätä? Tututkin jo ihmettelevät, että "miten sulla voi TAAS olla hätä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :S
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

:S

Vieras
Justiin eilenkin eräs sanoi, että hän ymmärtää, että HÄNELLE tulee kaljaa juodessa tuollainen hätä noin usein, mutta että mulle kuskina :(

Jatkuvasti saa ravata, auta armias jos menen kahvia tms juomaan enemmän, tuntuu että tulee samantien pissana pihalle, 10min välein saa ravata baarissakin esim. Hätä tulee yllättäen ja on tosi kova, pissaa tulee joka kerta hädän mukaisesti.

Tämä on alkanut pikkuhiljaa, vielä 2kk sitten ei ihan tällaista ollut. Kerran huomasin, että nyt on pakko käydä puskapissalla, vaikka kotiin olisi ollut matkaa 5min. Tunnin ajomatkan aikana saan hyvässä lykyssä käydä ennen lähtöä, puolimatkassa ja hetki ennenkuin olen perillä, on jo hätä.

En mielestäni juo mitenkään erityisen paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja belle:
Kahvi ainakin vilkastuttaa aineenvaihduntaa eli lisää pissahätää. Ja ilmeisesti rakon voi totuttaa siihen, että käy usein pissalla. Muuten en osaa auttaa.

Olen käynyt pissalla vain kun on oikeesti kova hätä. Eli ei ole kyse siitä, että olisin totuttanut sen usein käymällä.
Surkastunut rakko; mistä syystä se surkastuu??
Diabetes; eikös silloin pitäis olla jatkuva janokin?
tulehdus; voiko olla ainoana oireena kova pissahätä, ei kirvele tms ja pissaa tosiaan tulee paljon jos on kova hätäkin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:

voiko siinä olla muka pelkästään pissahätä oireena?? :O

no mene lääkäriin,ni sillähän se selviää. Ei mitään "tautia" ole olemassakaan,jossa on ihan selvät oireet,siis että kun sulla ei just tätä oiretta ole,ni ei sulla tätä sairauttakaan ole.

Mulla ollut aina tällainen ei niin seurapiirirakko. Tunnin välein käyn veskissä ja kaupungilla täytyy käydä yleisissä. Ei tulehdusta, tosin niitäkin muutama ollut mutta sen erottaa.

Täällä kans, sillä erolla et minulla ollut aina "koko ajan hätä" ja heikko pidätyskyky, siis että housuun tulee jos ei pissalle pääse tasaisin väliajoin. Raskaus ja synnytys ei muuttanut tilannetta mihinkään suuntaan, vaikka lantionpohjanlihakset on löystyneet synnytyksen jälkeen, oli ennen synnytystä sama tilanne. Itse en lääkärissä ole koskaan kehdannut asiaa käydä selvittämässä, mutta joskus olen kuullut, että rakkokin voi olla niin pieni, että ei vaan määräänsä enempää pysty sisällä pitämään..

Itse juoksin jatkuvasti vessassa, kunnes homeasuntomme vaihtui terveempään ja kusella käyntikin väheni huomattavasti. Outo juttu, mutta tiedän toisiakin joilla on käynyt näin.

Yhteistyössä