Mistä voimia suhteesta lähtemiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pariisin kevät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pariisin kevät

Vieras
Niin, siinähän se kysymys jo tulikin..

Mies on alkoholisti, joka syyttää juomisesta paniikkihäiriötään. Paniikkihäiriö on oikeasti hänellä tosi pahana, mutta kun en minä enää jaksa olla toisen tukena aina vaan. Hän ei juurikaan yritä edes saada sairauteensa apua, mutta minun pitäisi jaksaa tukea ja ymmärtää tätä jatkuvaa ryyppäystä. Ei ole humalassa mitenkään pahapäinen, mutta ei sitä jaksa katsoa humalaista jatkuvasti nurkissa pyörimässä. Ja ihan lapsen takiakin pitäisi lähteä.. Vielä on niin pieni, ettei ymmärrä, mutta kasvaahan tuo tuosta. Eikä se oikein ole, että minä kärsin kokoajan miehen ajattelemattomuuden takia.. Hän loukkaa teoillaan niin kovin. Minä heitän täällä elämäni hukkaan, olen kodinhoitaja ja sängynlämmittäjä. Mies pitää hauskaa kylillä. Milloin musta tuli tällainen luuseri?

Kaksi vuotta olen katsonut, uskonut, toivonut, luottanut. Ei se muutu, nyt tajuan. Sanoin miehelle tänään, että maanantaina alan etsimään uutta asuntoa minulle ja pojalle. Mies vaan lähti baariin ryyppäämään.

Mielessä vaan pyörii, miten tästä pääsen irtautumaan? Mistä mä saan kaikki tarvittavat huonekalut? Miten me pärjätään? Ahdistaa niin paljon. Ja hävettää pirusti. Kunhan tulin purkautumaan tänne, päästämään ajatuksiani ilmoille, jos se edes vähän selvittäisi päätäni.

Ja kun kuitenkin minä sitä paskiaista niin paljon rakastan.

Musta hienoa että oot tehnyt päätöksen lähteä eteenpäin! Itsekin elän huonossa suhteessa, mutta meillä toisinpäin, eli miehen olis lähdettävä. Luulen, että kun saat asian kerrallaan hoidettua, alkaa helpottaa...Eli ensin alat hakea asuntoa, huonekalut löytää vaikka kierrätyskeskuksesta halvalla. Taloudellisesti pärjäät varmasti, saat elatustuen ja yh-korotuksen
ja asumistuen kun saat asunnon

Itse olin tuollaisessa tilanteessa 9v sitten. Silloin en avomieheni oli väkivaltainen alkoholisti joka sai minut jotenkin kiedottua verkkoonsa ja oli todella vaikea lähteä. Olin suhteessa 4v ajan ja pääsin irti vasta löydettyäni nykyisen mieheni. Ymmärrän sun tunteitasi hyvin jos miehesi on onnistunut laskemaan itsetuntosi ja sinusta tuntuu ettet voi löytää parempaa miestä. Usko minua kun sanon, että aivan varmasti löydät ja olet onnellisempi vaikket löytäisikään. Jos nyt saat voimia lähteä tuosta suhteesta etkä anna periksi ja ota häntä takaisin, niin vuosien kuluttua kiität itseäsi. Mieti myös lapsesi kannalta eroa, kannattaa lähteä vielä ennen kuin on liian myöhäistä.

Kiitos teille.

Kyllä se tosiaan on pakko kerätä ne viimeiset voimanrippeet ja lähteä tästä paskasta pois. Mieshän pitää mua ihan pilkkanaan. Kai se sitten helpottaa, kun saa asiat rullaamaan.. Tuntuu vaan niin hirveälle, koska tosissaan rakastan häntä ihan pirusti. Ja selvinpäin maailman ihanin. Kun sais tän rakkauden loppumaan.. Maanantaina kai sitten täytyy lähteä kyselemään asuntoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse olin tuollaisessa tilanteessa 9v sitten. Silloin en avomieheni oli väkivaltainen alkoholisti joka sai minut jotenkin kiedottua verkkoonsa ja oli todella vaikea lähteä. Olin suhteessa 4v ajan ja pääsin irti vasta löydettyäni nykyisen mieheni. Ymmärrän sun tunteitasi hyvin jos miehesi on onnistunut laskemaan itsetuntosi ja sinusta tuntuu ettet voi löytää parempaa miestä. Usko minua kun sanon, että aivan varmasti löydät ja olet onnellisempi vaikket löytäisikään. Jos nyt saat voimia lähteä tuosta suhteesta etkä anna periksi ja ota häntä takaisin, niin vuosien kuluttua kiität itseäsi. Mieti myös lapsesi kannalta eroa, kannattaa lähteä vielä ennen kuin on liian myöhäistä.

Kiitos sulle. Juuri tällaisia sanoja mun täytyy kuulla, että saan voimia lähteä. Se on vaan niin pirun vaikeaa. Kun pakosta täytyy asua saman katon alla, kunnes se uusi asunto löytyy. Mies on niin taitava puhumaan mut ympäri sitten kun on selvinpäin. Mutta nyt mä pysyn päätöksessäni ja uskon, että tästä mun ja pojan elämä vaan paranee.

Yhteistyössä