Hae Anna.fi-sivustolta

Mistä apu hiusten harvenemiseen

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä Nainen kaljuksiko?, 20.01.2008.

1. Nainen kaljuksiko? Vierailija

Yllätyin jokin aika sitten, kun huomasin, että hiukseni ovat harvenneet huomattavasti aikaisemmasta. Olen yli 50-vuotias ja hoitanut viimeiset 10 vuotta vanhempiani, enkä ole kiinnittänyt ulkonäkööni enkä itseni hoitoon huomiota, joten tästä kai tämä johtuu.

Oletteko saaneet jostain luontaistuotteesta apua vaivaan, vai onko kyseessä yleinen vitaamipuutos, koska en ole kiinnittänyt moneen vuoteen kunnolla huomiota ravintooni. En kylläkään syö roskaruokaa.

Oletteko saaneet avun jostain luontaistuotteesta vai oletteko rukanneet ruokavaliota johonkin suuntaan ja mihin? Kiitos vinkeistä.

2. blueQ Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    20
    Ystäväni sai apua lääkäriltä ja käyttämällä kampaamoiden tuotteita, jotka oli tarkoitettu hiuksia kasvattaamaan.
    Ystäväni menetti hiuksiaan pitkään jatkuneen stressin takia.
    Ilmeisesti sinullakin on kysymys stressistä?

3. kokeile Vierailija

ALoe-tuotteita suosittelen.
    Joko shampoota tai juomaa.
    Tarkista kuitenkin, että ostat sellaisen tuotteen jossa
    on ENSIMMÄISENÄ mainittu aloe & vasta sitten muut ainesosat.
    Vedestä ei kannata maksaa!

4. Romulus Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tässä jotain:

http://www.hiusyrittajat.fi/index2.php?id=181&PHPSESSID=f1662615972c7f1c0677544722c5be02

5. Nainen kaljuksiko? Vierailija

Tukka on tosiaan vähentynyt yllättäen, joten ketjun vinkit ovat tervetulleita.

Olen alkanut antamaan aikaisemmin mitäänsanomattomalle asialle liikaa huomiota., joten asialle olisi tehtävä jotain, jotta voisin unohtaa sen. Olen itse ajatellut monipuolistaa ruokavaliotani ja etsin sopivia tuotteita ja käännyn asiantutijoiden puoleen, kuten ketjussa kehotetaan. Ei tullut itsellä mieleen, että voisi kääntyä jopa lääkärin puoleen asiassa.

6. stressi Vierailija

Miten lie stressisi laita? Stressi on pahimpia naisen kaljuunnuttajia. Piilevä sairauskin voi tehdä sen. Niin tapahtui minulle nuoruudessa.

7. pystytukka Vierailija

Olen syönyt joitakin purkillisia luontaistuotekaupan nokkostabletteja parantaakseni veriarvojani.
    Nokkosen sanotaan vaikuttavan myös hiuksiin.
    Omat hiukseni muuttuivat erittäin vahvaksi ja jäykiksi.
    Nokkonen siis vahvisti ja jäykisti, joten oletan sen vaikuttavan positiivisesti hiuspohjan yleiskuntoon.

8. ottiatuota Vierailija

Saatteko palkkaa tästä valehtelustanne? Ei se perimä eli peritty hiustyyppi miksikään muutu, söipä nokkoset pillerinä tai sellaisinaan.

9. nokkosta vaan Vierailija

Tänne näin, kun "panetteluttaa", täällä saa roiski niin paljon kuin mieli tekee.

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/kristallipallo/keskustelu/t1536583,50

Miksi nokkonen ei voisi vaikutta hiuksiin siinä missä muuihinkin solouihin? Sanoppa se, ovatko hiukset Sinulle kuin perukki, joka on joku irrallinen pläjäys tuossa päälaella keikkumassa?

Jos syystä tai toisesta elimistön ravintotaso on ollu häiriötilassa, nokkonen voi todella saada aikaan ihmeitä. Mistäpähän ajattelit tähänkin vuodenaikaan ottaa nokkosta siinä määrin, että sillä olisi ravitsemuksellista merkitystä?
    Kyllä siinä on yleensä mentävä nokkospuristeisiin tai jauheeseen, mutta puristeina se on kätevintä päivittäisessä käytössä. Harvalla on mahdollisuus saavikaupalla kuivatella ja säilöä nokkosta talven varalle. Se kun vaatii jo omat olosuhteensakkin.

Ei permä hyli ravinnon aikaansaamaa postiivista muutosta.

10. Niisku-neiti-50 Vierailija

Sama vaiva myös minulla, kävin ihotautilääkärillä.
    Antoi H-vitamiinia, kehoitti pesemään tukan perusvoiteella ja rasvaamaan hiuspohjaa.
    Olen tehnyt niin ja en ole tarvinnut hoitoaineita sen jälkeen.
    pesen siis vaan apteekin perusvoiteella tukan ei muuta.
    antoi myös Rogaine-liuosta jota en ole vielä aloittanut.
    Mutta tämä oli minun hoito, sinulle voi olla eri hoidot,
    Mene ihotautilääkäriin.

11. Kaisu73 Vierailija

Kannattaa tutkituttaa kilpirauhasarvot, jos esim. myös kätesi vapisevat voi syy tosiaankin löytyä tästä. Punttien nostelu vaikuttaa verenkiertoon (saa niskat kuntoon ja veri kiertää päässä) ja sitä kautta hiusten kasvuun. Hiustenhoitoaineet tulee hankkia kampaamoista, varsinkin ruokakaupan hiustenvärjäystuotteet lisäävät hiustenlähtöä. Vitamiinien suhteen voi aloittaa ihan perusjutuista Piimax C Kalkki D stä.

12. Moikka!!!! Vierailija

Itse sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan ja hiukset harvenivat urakalla. Noin 2/3 osaa hiuksista putosi pois. Hiukset kuivuivat ja muuttuivat ihan hirveän näköisiksi heinäkasoiksi. Lääkitys kilpirauhaseen ei muuttanut tilannetta, muutakuin, että hiuksia ei enää niin irronnut.

Söin viviscalia, hirveän kallista ainetta. Huomasin, että se kyllä kasvatti uusia hiuksia hiusrajaan aika yllättävän hyvin. Sitten ajattelin, että hiusten kunto tulee sisältäpäin ja mietin mitä minulta puuttui. Ainakin kaikki öljyt.

Kokeilin ensin syödä tavallista omega3 tbl useankin päivässä, mutta en huomannut eroa. Sitten kiinnostin e-epa kalaöljystä kun tädilleni lääkäri suositteli sitä vaikean ihottuman ja kuiva ihon hoitoon. Tätini sairastaa myös vajaatoimintaa ja tukassa näkyi viikon jälkeen ero e-epan aloittamisen myötä.

Marssin apteekkiin ja ostin e-epa kapseleita ja laitoin vielä niin isolleen, että otin 4 kapselia joka ilta kuukauden ajan. Sitten vähensin määrän kahteen per vrk. Uskomaton ero hiuksissa. Uusia kasvaa ihan tajutonta vauhtia, en tarvitse enää hoitoainetta hiuksiin lainkaan. Kiiltävät ja terveet. Ihan on vahvat hiukset. Lisänä syön beroccaa.

Olen välillä ollut 2-4viikkoa ilman e-epaa ja täytyy sanoa, että tukka palautuu aika nopeaa kuivaksi ja jäykäksi. Samoin iskee vajarin oireet enemmän päälle. Tulee tykyttelyä, palelua jne..

Voin ihan täysin koko sydämestäni suositella tätä e-epaa. Näät heti vaikutuksen (viikossa) kun syöt sitä 3-4 kps päivässä ja siitä kun vähentää sitten vähän ajan päästä niin tulee halvemmaksi. Ainut haittavaikutus mitä olen itse saanut tästä on ihon jonkinasteinen rasvoittuneisuus. Eli saa kiinnittää vähän enemmän huomiota kasvojen puhdistukseen. Tosin, itselläni se on sen arvoista, sillä hiukset on niin tärkeät minulle.

Sitten tiedän useita jotka syövät biotiinia isoina annoksina ja kertovat sen kasvattavan nopeammin hiuksia. Olen itsekin tätä käyttänyt, mutta siihen ei riitä mikään Piimax, vaan on oltava vahvempaa. Berocca sisältää kaikki b-ryhmän vitamiinit.

Sitte ulkoiset tekijät:

Itse lopetin täysin kokonaan kaikki silikonituotteet hiustenhoidossa. Pesen hienolla suomalaisella koivushampoolla tai xz-tuotteilla. Hirveän hyvää tämäkin tehnyt päänahalle ja hiuksille. (ennen käytin vain kampaamon tuotteita ja maksoin shampoosta 30euroa pullo)

Pesen päänahan ja huuhtelen pääalaspäin kylmällä vedellä. Kampaan hiukset sen jälkeen varovasti. Olen vaihtanut tyynyliinan puuvillaisesta satiiniseen ja olen huomannut mm. kylässä jos nukun tavallisella, se imee hiuksista jotain luonnollista kosteutta.

Tuo tyynyliina vinkki on hyvä erityisesti luonnonkiharat omistaville. Kokeilkaa miten erilaiselta näyttää hiukset aamulla kun nukkuu tällaisella:)

Joku oli neuvonut puntinnostelua. Se on kanssa erittäin hyvä neuvo! Verenkierto kohenee! Kanttaa myös kokeilla päänahkaa, tuntuuko kireältä ja hieroa sitäkin välillä. Kilpirauhasarvot kannattaa tutkia. Itselläni selvisi sairaus juuri siksi, että hiukset putosivat päästä.

Tsemppiä:)

13. Ihan terveellinen monipuolinen ruoka olisi todennäköisesti sinulle kasvattanut hiukset takaisin päähän, sen sijaan että syöt nyt kalliita pillereitä ja teet vaikka mitä poppakonsteja, jotta hiukset kasvaa.

Tunnen monia vajiksia ja heillä on hyvä tukka.

Välltämättömät rasvahapot kuuluvat normaaliin ruokavalioon eli rasvaista kalaa 2-3 kertaa viikossa (kalassa on lukematon määrä muitakin ravinteita kuin hyviä rasvahappoja), kasvikset, hedelmät ja marja, proteiinit sekä ruokaöljyt jne...

Pysyy hoikkanakin, kun syö kunnon ruokaa. Punaista lihaa ei edes suositella kuin pari kertaa viikossa ja makkaraa ei lainkaan. Toki täytyy sitä herkutellakkin aina välillä.

Kala-allergiset ovat asia erikseen, mutta heillekkin on hyviä öljyvalmisteita saatavilla.

Itseltäni lähti joskus yhden lääkityksen takia yli puolet hiuksista, mutta ne kasvoivat ihan itelleen takasin vahvoina ja kiharimpina kuin aikaisemmin koskaan oli ollut ilman mitään ihmepillereitä.

Lisäksi syöt synteettistä B-vitamiinia, joka ei tee muuta kuin värjää virtsasi keltaiseksi ja saattaa vaurioittaa maksaasi, vaikka maksa onkin vahva elin.

Terveydentilasta johtuva hiustenlähtö

Monet sairaudet aiheuttavat hiustenlähtöä tällaisia ovat muun muassa vaikeat infektiot, korkea kuume, nivelreuma, diabetes, sekundäärivaiheen syfilis, kilpirauhasen liika- tai vajaatoiminta, tapaturma ja leikkaus.

Ravitsemuksesta aiheutuva hiustenlähtö

Runsas hiustenlähtö ja hiusten huono kunto voivat olla merkki myös elimistön häiriötilasta, joka on aiheutunut huonosta ravintoaineiden saannista ja liian yksipuolisesta ravinnosta. Nyky-yhteiskunnassamme tämä koskee pääasiallisesti laihduttajia ja anorektikkoja. Muun muassa proteiiniköyhä ravinto tai välttämättömien rasvahappojen puute aiheuttaa hiusten huonoa kuntoa, katkeilemista ja lähtöä.

http://www.energian.net/terveys/info6.html

Eli mitään ihmeellistä et nyt ole keksinyt.

14. oilsut turhia Vierailija

Jos oireiden syy oli kilpirauhasen vajaatoiminta ja se hoidettiin lääkityksellä, niin tuntuu aika eriokoiselta, ettet miellä lääkityksen vaikuttaneen hiuksiin. Jo irronneisiin ja kuivuneisiin hiuksiin ei voi millään ravinnolla tai lääkkeillä vaikuttaa. Lääkityksen saaminen kuntoon todennäköisesti korjasi tilanteen, mutta aikaahan siinä menee, kun uudet hiukset kasvavat.

15. ei vaikutusta Vierailija

Minulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta hiuksiin se ei ole vaikuttanut. Kamalan paksu pehko se on. Mun hiuslaatu on sellainen ohut, ja viruu ja paukkuu, ja on aina takussa ja solmussa. Pesun jälkeen kun sitä märkänä harjaa, kampaa, niin se viruu kuin purukumi, ja sitten se on helposti ja aina takussa. Tällainen se on ollut koko elämän, ennen vajaatoimintaakin. Kampaajat kehuu, et hyväkuntoset hiukset. Kunpa olisi vähän karkeampaa laatua.

Mutta aika ajoin irtoaa tuputtain, mutta kasvaa tilalle uusi yhtä vahva hius. Toi tuputtain irtoaminen liittyy tulehdukselliseen muuhun perussairauteen, ja sen lääkitykseen.

16. Hei vielä! Vierailija

Sanoinhan, että kilpirauhaslääkitys auttoi siinä, ettei hiuksia enää pudonnut jokapuolelle. Hiusten kuntoon se ei kertakaikkiaan auttanut lainkaan. Sitten kokeilin sitä omega3 joka ei myöskään auttanut. Sitten e-epaa josta minä sain avun.

Ja kuten sanoin, en voi tietenkään ajatella muutoksen tulleen lääkityksestä, sillä olen välillä ollut 2-4viikkoa syömättä tätä ja hiukset kuivuvat nopeasti samanlaisiksi. Minä olen löytänyt avun hiusongelmiini tästä ja ajattelin kertoa sen aloittajalle.

Tottakai syön terveellisesti. Aamu alkaa puurolla ja syön lautasmallin mukaan. Lisäksi kaksi koiraani pitävät huolta jokapäiväisistä 10-15km kävely/hölkkälenkeistä. Siksikin on syötävä hyvin. Ainoastaan kalaa ei tule syötyä kuin viikonloppuisin.

Beroccaa syön koska teen yötyötä ja olen huomannut sen vaikuttavan siihen pöhnöoloon, joka tulee heräämisen jälkeen iltapäivällä. Se menee nopeammin ohitse, kun juo lasin beroccaa.

17. Beroccaa Vierailija

Oletko katsonut, mitä toi berocca sisältää?

Itse en uskaltaisi sitä laittaa edes kompostiini.

Kalaöljyt rasvoittavat ihoa ja siten myös hiuspohjaa. Niitä ei muutenkaan saisi joka päivä syödä, koska niiden käyttöä ei ole tutkittu.

18. Sohvalta Vierailija

Nim. Beracoccaa...

kalaöljyä on tutkittu niin hirvittävän paljon, että huh sentäs. Missä tynnyrissä sinä elät oikein?

19. PC-pöydältä Vierailija

Niinhän sinä luulet, kun uskot kaiken mainosmössön, mitä eteesi tuodaan.

Niiden mahdollisia haittavaikutuksia ei ole tutkittu eri ihmisryhmillä lainkaan ja yleensäkkään turvallisia annostelumääriä ei ole tutkittu puolueettomasti ja riittävästi eri ihmisryhmillä ja eri maissa.

Erilaisia tuotteita syntyy joka kuukausi uusia.

Suomessa suomalaisilla niistä ei ole tehty minkäänlaisia tutkimuksia.

Sitäpaitsi hius on ns. kuollutta solukkoa, joka kasvaa 1-2 cm kuukaudessa. Ja ne jo kasvaneet latvat eivät ravinteita ime, muuta kuin shapoomainoksissa.

Ja täytyy pitkään syödä tosi huonosti, jotta se hiuksissa näkyy.

Hiustenhoitotuotteen on hyvä valita sopivaksi kunkin päänahan ja hiustyypin mukaan.

20. pc pöydälle Vierailija

Kyllä on kalaöljyä todellakin tutkittu. Älä viitsi. Kalaöljyä suositellaan jokaiselle suomalaiselle. Enköhän usko ennemmin alan asiantuntioita, kuin sinua joka väittää ihan puuta heinää. Syön merkkiä, jota on tutkittu valtavan paljon.

Mikä hysteerikko sinä olet?

Toisekseen et ymmärrä hiustenhoidostakaan mitään. Hiukset voivat kuivua monesta muustakin syystä, kuin huonosta ravinnosta. Mm. kilpirauhasen sairauksista. Toisekseen hiustenlähtö voi olla erittäin runsasta mm. stressin seurauksena. Jotkut lääkkeet myös heikentävät hiustenlaatua.

Lisäksi öljy sisäisesti nautittuna vaikuttaa kokohiukseen juurista latvoihin asti. Kosteuttaa hiusta niin paljon. Älä jaksa väittää sellaisista asioista joista et mitään tiedä.

21. PC-pöydällä Vierailija

Eikä ole tutkittu.
    Missä ovat puolueettomat tutkimustulokset?
    Ja kuka suosittelee?
    Joku markkinamieskö?
    Kyllä kaikki lehdet ja netti on pullollaan mainoksia, joissa hehkutellaan millon milläkin ihmevaikutuksilla.

Ja sinähän uskot kaiken, mitä mainoksissa lukee.

Tämä asia on jo käyty läpi tässä keskusteluketjussa.

Ei pidä paikkaansa. Hiuksissa ei kulje mitkään ravintoaineet.
    Päänahan rasvoittuminen kyllä rasvoittaa kaikki hiukset.

Itselläni on rasvainen päänahka ja hyvää tekee, kun saa välillä antaa hiusten oikeen kunnolla rasvoittua. Esim. viikonloppuisin, jos ei ole tarvetta mennä mihinkään.

22. Onko sitä? Vierailija

Pitääkö kaiken olla perittyä?Mistä sukupolvesta saakka se hiustyyppi periytyy?
    Jos katsotaan monia sukupolvia taaksepäin, niin eiköhän siihen mahdu vaikka mitä
    hiustyyppejä.
    Eikö muka huonokuntoista tukkaa eli hiuksia voida hoitaa ja elvyttää?
    Hiusten huonokuntoisuudessa ei ole mitään perittyä!

23. olisi mukava Vierailija

Olisi mukava keskustella itse aiheestakin. Onko tämä maailma mennyt siihen, ettei edes keskustella osata, ilman että aina on linkki johonkin tutkimukseen. Ne tutkimuksethan eivät kerro yksilötasolla yhtikäs mitään.
    Eikö luoteta omaan itseen, mitä tuntee, mitä kokee? Vai onko menetetty jo sekin ominaisuus uskaltaa tuntea itsestään mitään?

24. -------. Vierailija

Toisaalta taas kaverille sattuneet ihmeparanemistarinat eivät sano yleisellä tasolla yhtään mitään.

25. Miksi aina pitää olla totta ja faktoja. Olisi paljon jänskämpää jos saisi vaan keksiä jotainja sitten ihmiset ostaisivat mehua ja enkelienergiaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri